Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Nej, personlighet och karaktär styr inte de flesta av våra handlingar. Nu snurrar du till det rejält och ägnar dig åt vad som kallas fundamental attribution error. Kortfattat: Du överskattar människors personlighet och underskattar social påverkan.
Jag kombinerar dem, och överskattar ingen av dem. Skriv gärna en uppsats, bara du har med mig i "acknowledgements".
Citat:
Du anser att "champagneslampa" är ett ord som beskriver målsägande och ignorerar att människor är betydligt mer komplexa än att de kan beskrivas med ett ord. Helt i linje med ovanstående stycke.
Meningslöst PK-dravel. Jag ignorerar inte att människor är mer komplexa. Som synes i ditt första stycke tillskriver jag människor mer komplexicitet än de flesta. Har du någonsin beskrivit någon som moderat? Eller kanske vänsterpartist? Klart du inte har, det vore ju att ignorera en individs komplexitet. Enda skillnaden mellan att beskriva någon som vänsterpartist eller champagneslampa är att det ena är politiskt korrekt, det andra är mindre så.
Citat:
Det hjälper inte att du upprepar att det är relevant. Du skulle ju kunna testa att motivera varför du anser att det är relevant?
Jag har redan motiverat det. Antingen är du blind eller så är din läsning extremt selektiv, ja, på gränsen till ohälsosam. Retorisk fråga, för övrigt. Men för att göra dig till lags då:
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Mojo Risin'
Levernet och beteendet som tillskrivit henne denna beskrivning ligger i sig som högst relevant underlag vad gäller de åtalades förståelse för tjejens situation under den aktuella natten.
Eftersom du bara verkar leta saker att hänga upp dig på, börjar det här bli lite tjatigt.