Citat:
Ursprungligen postat av Mr Mojo Risin'
Hmm, ledsen, jag förklarade det så ingående jag kunde, men missförstod tydligen din fråga. Jag tycker att den tjejen har blivit "våldtagen" en väldig massa gånger. Till stor del pga att hon låtit sig utnyttjas sexuellt av mer eller mindre alla i det gänget, för att försöka fylla ett jättelikt hålrum i sin självkänsla.
Men minst lika mycket pga att killarna har låtit henne göra det. De är lika goda kolsupare, även om jag ser det som att killarna har större ansvar, då det är kvinnan som är mentalt labil (detta vet jag genom direkt information, inte genom bloggar/löpsedlar). Det skulle inte finnas sk champagneslampor, om inte de här stureplans "alfahanar" skulle uppmuntra det. Jag har bland annat skrivit detta till JK, när han ansåg att de ju "uttnyttjade varann", att det är han som har valet att säga nej (lägg märke till att tjejen i fråga är den som sugs till killar, inte tvärtom, detta också från direkt information, just pga ett enormt bekräftelsebehov).
Stycket ovan handlar inte om själva våldtäkten, utan om personerna och deras relation till varandra och beteendet som föranledde kvällen som ledde till åtal. Detta som en sorts förklaring till mitt uttalande om att tjejen blivit "våldtagen" (nu ej ur juridisk synvinkel, utan mänsklig/moralisk) flera gånger.
Det var nog en droppe som fick bägaren att rinna över, den kvällen.
Tjejen hade en trekant på toaletten på grabBARnas på nyårsafton (med de åtalade, må tilläggas). Hon bjuds inte på middagen och jag och min vän varnas uttryckligen från att fraternisera med henne, för vår egen skull, eftersom hon "inte är riktigt frisk". Efter middagen kommer hon till festen och klistrar sig på min vän (också en alfahane, men en trevlig sådan).
För att återgå till din fråga, om jag nu förstått den bättre: De flesta tycker nog att tjejen blivit våldtagen, om det inte fanns något rättssystem att ta hänsyn till när man uttalade sig. Nu finns det det. Det är definitioner och semantik därifrån. Något som sällan fungerar så bra på ett forum med anonyma deltagare, som alla har sin uppfattning om definitioner.
Jo, jag läste din berättelse om nyår längre bak i tråden. Förstår att du, och andra kan tycka att den är relevant, men enligt mig så är den inte det.
I min lilla värld av rosenblad och naivitet så är bara den natten relevant, och det är för att jag inte tycker att grabbarnas eller hennes beteende tidigare har någon betydelse.
Visst, de brukade ha hårdhänt sex, visst de hade sex på en toalett, hon sög av dem här och där osv, osv. Varför hon gjorde det kan ju bero på olika saker. Varför grabbarna gjorde det kan också bero på en massa olika saker. Hon var ju knappast själv på den där toaletten på nyårsafton, de var där tillsammans med henne. Antingen så var det helt enkelt så att de
ville det, eller så gjorde de det för att de hade ett oerhört bekräftelsebehov, osv, osv, osv. Det finns många anledningar till varför man har trekanter på toaletter.
Dock är det en natt det handlar om. Och den natten ville hon inte. Det sägs att hon ändrat vittnesmålet några gånger, först hade hon sagt att det var våldtäkt från första stund, och sen hade hon sagt att det var mitt i, när grabbarna ville stoppa saker i hennes röv, som det blev våldtäkt.
Vissa påstår att det sänker hennes trovärdighet, men det kan ju likagärna vara så att hon var väldigt skeptisk och inte ville från början, men hängde på för att grabbarna "så gärna ville" eller vad som helst, men att hon tillsist sa nej, när det blev för mycket. Då har hon känt sig utnyttjad från första stund, och på så vis blandat ihop begreppen, och därför ändrat vittnesmålet.
Alltså var det inte våldtäkt först, men blev det den sekunden hon sa "Nej, jag vill inte."
Det finns många sidor av det här målet, inte bara juridiskt, utan även moraliskt, jag vet inte om det är för att jag själv är kvinna som jag känner ett sånt otroligt avsky för hela grejen.
Tydligen så kan man tolka "Det är bevisat att målsäganden tvingats till samlag och handling jämförlig med samlag" på många olika sätt. Jag tolkar det dock som att de tvingat henne till samlag, och det i sin tur kan jag bara tolka som att de våldtagit henne.