2007-10-15, 18:41
Bannlyst
Stämmer det att M ska ha stor fest imorgon kväll?
2007-10-15, 18:43
Medlem
maddtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Mojo Risin'
Hmm, ledsen, jag förklarade det så ingående jag kunde, men missförstod tydligen din fråga. Jag tycker att den tjejen har blivit "våldtagen" en väldig massa gånger. Till stor del pga att hon låtit sig utnyttjas sexuellt av mer eller mindre alla i det gänget, för att försöka fylla ett jättelikt hålrum i sin självkänsla.

Men minst lika mycket pga att killarna har låtit henne göra det. De är lika goda kolsupare, även om jag ser det som att killarna har större ansvar, då det är kvinnan som är mentalt labil (detta vet jag genom direkt information, inte genom bloggar/löpsedlar). Det skulle inte finnas sk champagneslampor, om inte de här stureplans "alfahanar" skulle uppmuntra det. Jag har bland annat skrivit detta till JK, när han ansåg att de ju "uttnyttjade varann", att det är han som har valet att säga nej (lägg märke till att tjejen i fråga är den som sugs till killar, inte tvärtom, detta också från direkt information, just pga ett enormt bekräftelsebehov).

Stycket ovan handlar inte om själva våldtäkten, utan om personerna och deras relation till varandra och beteendet som föranledde kvällen som ledde till åtal. Detta som en sorts förklaring till mitt uttalande om att tjejen blivit "våldtagen" (nu ej ur juridisk synvinkel, utan mänsklig/moralisk) flera gånger.

Det var nog en droppe som fick bägaren att rinna över, den kvällen.

Tjejen hade en trekant på toaletten på grabBARnas på nyårsafton (med de åtalade, må tilläggas). Hon bjuds inte på middagen och jag och min vän varnas uttryckligen från att fraternisera med henne, för vår egen skull, eftersom hon "inte är riktigt frisk". Efter middagen kommer hon till festen och klistrar sig på min vän (också en alfahane, men en trevlig sådan).

För att återgå till din fråga, om jag nu förstått den bättre: De flesta tycker nog att tjejen blivit våldtagen, om det inte fanns något rättssystem att ta hänsyn till när man uttalade sig. Nu finns det det. Det är definitioner och semantik därifrån. Något som sällan fungerar så bra på ett forum med anonyma deltagare, som alla har sin uppfattning om definitioner.

Jo, jag läste din berättelse om nyår längre bak i tråden. Förstår att du, och andra kan tycka att den är relevant, men enligt mig så är den inte det.

I min lilla värld av rosenblad och naivitet så är bara den natten relevant, och det är för att jag inte tycker att grabbarnas eller hennes beteende tidigare har någon betydelse.

Visst, de brukade ha hårdhänt sex, visst de hade sex på en toalett, hon sög av dem här och där osv, osv. Varför hon gjorde det kan ju bero på olika saker. Varför grabbarna gjorde det kan också bero på en massa olika saker. Hon var ju knappast själv på den där toaletten på nyårsafton, de var där tillsammans med henne. Antingen så var det helt enkelt så att de ville det, eller så gjorde de det för att de hade ett oerhört bekräftelsebehov, osv, osv, osv. Det finns många anledningar till varför man har trekanter på toaletter.

Dock är det en natt det handlar om. Och den natten ville hon inte. Det sägs att hon ändrat vittnesmålet några gånger, först hade hon sagt att det var våldtäkt från första stund, och sen hade hon sagt att det var mitt i, när grabbarna ville stoppa saker i hennes röv, som det blev våldtäkt.

Vissa påstår att det sänker hennes trovärdighet, men det kan ju likagärna vara så att hon var väldigt skeptisk och inte ville från början, men hängde på för att grabbarna "så gärna ville" eller vad som helst, men att hon tillsist sa nej, när det blev för mycket. Då har hon känt sig utnyttjad från första stund, och på så vis blandat ihop begreppen, och därför ändrat vittnesmålet.

Alltså var det inte våldtäkt först, men blev det den sekunden hon sa "Nej, jag vill inte."

Det finns många sidor av det här målet, inte bara juridiskt, utan även moraliskt, jag vet inte om det är för att jag själv är kvinna som jag känner ett sånt otroligt avsky för hela grejen.

Tydligen så kan man tolka "Det är bevisat att målsäganden tvingats till samlag och handling jämförlig med samlag" på många olika sätt. Jag tolkar det dock som att de tvingat henne till samlag, och det i sin tur kan jag bara tolka som att de våldtagit henne.
2007-10-15, 18:45
Medlem
hondjävuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maddtre
Ärligt talat så vet ingen av oss om det har gått till så som du beskriver det här. Det är bara din gissning.

Du utgår från att hon bara hipp som happ ångrat sig mitt i, men inte berättat det.

Jag utgår från att hon ångrat sig hipp som happ mitt i, men sagt nej.

Jag har själv ångrat mig mitt i flera gånger, och sagt nej, och hittils är det ingen kille som inte fattat att jag menat nej. Hur svårt ska det vara?

Det är bara att inse att vi är rökta. Man kan ALDRIG få någon dömd för våldtäkt om man haft sex med honom innan. Är de dessutom två mot en... ja.

Det krävs nog i så fall flera oberoende nyktra vittnen och hur ofta finns det det? Sexuell avhållsamhet och aldrig vistas ute efter midnatt. Det är lösningen.
2007-10-15, 18:46
Medlem
maddtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hondjävul
Det är bara att inse att vi är rökta. Man kan ALDRIG få någon dömd för våldtäkt om man haft sex med honom innan. Är de dessutom två mot en... ja.

Det krävs nog i så fall flera oberoende nyktra vittnen och hur ofta finns det det? Sexuell avhållsamhet och aldrig vistas ute efter midnatt. Det är lösningen.

Faktiskt så känns det så. Jag tappar lite tilltro till mänskligheten. Dött lopp liksom.
2007-10-15, 18:52
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Citat:

Vänta... eller kanske... nej. Det är nog ingen bra ide... eller... kanske... kanske kan man låta bli att gå hem med några öppet stoltserande ärkesvin helg efter helg för att man tror detta gör en populärare i den "inre" kretsen - och popularitet och bekräftelse är ju ALLT som räknas, eller hur??

Förlåt, jag var naturligtvis inte helt allvarlig med ovanstående, men jag tycker att fallet i fråga inte är bra att använda som referens, då det innefattar extremt ovanliga människor, i en egen liten värld där gud är magnumchampagnen.
2007-10-15, 18:54
Medlem
maddtres avatar
Citat:
Vänta... eller kanske... nej. Det är nog ingen bra ide... eller... kanske... kanske kan man låta bli att gå hem med några öppet stoltserande ärkesvin helg efter helg för att man tror detta gör en populärare i den "inre" kretsen - och popularitet och bekräftelse är ju ALLT som räknas, eller hur??

Förlåt, jag var naturligtvis inte helt allvarlig med ovanstående, men jag tycker att fallet i fråga inte är bra att använda som referens, då det innefattar extremt ovanliga människor, i en egen liten värld där gud är magnumchampagnen.

Kanske ska vi kunna gå hem med några öppet stoltserande ärkesvin helg efter helg för att man tror detta gör en populärare i den "inre" kretsen UTAN att riskera att bli våldtagna.

Eller? Ska vi räkna med att bli våldtagna då?
2007-10-15, 19:01
Medlem
hondjävuls avatar
Citat:

Folk kommer alltid att vilja ta sig upp på olika sätt, det betyder inte att det är ok att våldta, utnyttja eller förnedra dem. Svinen i denna historia kommer alltid att vara grabbarna. Oavsett dom. Intervjun Aschberg gjorde med den ene sa allt.
2007-10-15, 19:01
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Citat:
Jo, jag läste din berättelse om nyår längre bak i tråden. Förstår att du, och andra kan tycka att den är relevant, men enligt mig så är den inte det.
Kolla, jag känner också avsky. Misstag dig inte på detta. Jag håller med det mesta du skriver, främst för att jag tror att de flesta av oss tycker lika illa om det hela, bara att vi uttrycker oss olika, men en sak kan jag säga rakt av, ang:

Citat:
Visst, de brukade ha hårdhänt sex, visst de hade sex på en toalett, hon sög av dem här och där osv, osv. Varför hon gjorde det kan ju bero på olika saker. Varför grabbarna gjorde det kan också bero på en massa olika saker. Hon var ju knappast själv på den där toaletten på nyårsafton, de var där tillsammans med henne. Antingen så var det helt enkelt så att de ville det, eller så gjorde de det för att de hade ett oerhört bekräftelsebehov, osv, osv, osv. Det finns många anledningar till varför man har trekanter på toaletter.
För de av oss som har någon mer insikt i de aktuella människorna än "det är två män och en kvinna" står det helt klart VARFÖR. För dig finns det många möjliga skäl. Det gör det inte för mig. Det är därför jag yttrycker mig på ett visst sätt.
2007-10-15, 19:02
Medlem
Citat:
Kanske ska vi kunna gå hem med några öppet stoltserande ärkesvin helg efter helg för att man tror detta gör en populärare i den "inre" kretsen UTAN att riskera att bli våldtagna.

Kanske borde jag kunna traska genom South Central med en plastsäck full med kontanter utan att bli rånad?

Du har all rätt att gå naken genom sthlm och skrika att du är en hora som vill bli påsatt i alla hål utan att bli våldtagen. Det innebär inte att det är smart att göra så och att du inte till viss del har dig själv att skylla om du råkar illa ut. Vi kan nämligen inte som individer förlita oss på att alla andra ska uppträda korrekt och visa oss den hänsyn och respekt vi förtjänar.
2007-10-15, 19:07
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Citat:

Jag är inte ett av svinen, kom ihåg det. Jag var sarkastisk och provocerande - erkännes, men jag menade inget illa. Din fråga är intressant, men jag vet inte riktigt hur pass relevant den är. Ja. I en perfekt värld skall du kunna gå hem med vem du vill. Världen är inte perfekt. Människor mördar. Barn svälter. Jag kan inte säga mycket mer om det. Jag kan bara säga att om man beter sig på ett visst sätt, löper man större risk att råka illa ut och det gäller nästan allt. Väljer du en mörk gränd eller en upplyst gata när du skall hem?

Förväntar mig inget svar på den retoriska frågan. Det är bara en parallell. Klart jag också skulle vilja att ingen våldtogs. Risken är dock större att det händer något hemskt i den mörka gränden, än på en upplysta gatan, på vägen hem...
2007-10-15, 19:08
Medlem
maddtres avatar
Citat:
Kolla, jag känner också avsky. Misstag dig inte på detta. Jag håller med det mesta du skriver, främst för att jag tror att de flesta av oss tycker lika illa om det hela, bara att vi uttrycker oss olika, men en sak kan jag säga rakt av, ang:

För de av oss som har någon mer insikt i de aktuella människorna än "det är två män och en kvinna" står det helt klart VARFÖR. För dig finns det många möjliga skäl. Det gör det inte för mig. Det är därför jag yttrycker mig på ett visst sätt.

Men det låter på dig som att kvinnan i fråga var lite som "pesten", och att anledningen att hon hade sex med dem och ett gäng andra var för att hon sökte bekräftelse. Då kan man ju fråga varför grabbarna ville ha sex med henne från första början?

Varför valde de inte någon annan, det måste väl krylla av tjejer som kan tänka sig en snabbis på en toalett med två slibbiga grabbar med mycket champange? Jag antar att de hade sex med henne för att de ville, och hon hade sex med dem för att hon ville.

Om hon inte ville, utan gjorde det av "gammal vana" så är ju det förjävla synd, men det är ju fortfarande inte relevant, för det är en annan kväll hon anmält dem för, en kväll då hon sa nej.

Dock så tycker jag fortfarande inte att det har någon betydelse hur trasig hon är inuti, precis som att det inte har någon betydelse hur trasiga grabbarna är.

Hon ville inte den natten, och väljer man att tro på henne så sa hon nej. Vad spelar det då för roll att hon sagt ja förut?

Om du vill att jag ska tänka på fallet på samma sätt som du så måste du nog förklara mer ingående än "de hade trekant på en toalett."
2007-10-15, 19:10
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Citat:
Folk kommer alltid att vilja ta sig upp på olika sätt, det betyder inte att det är ok att våldta, utnyttja eller förnedra dem. Svinen i denna historia kommer alltid att vara grabbarna. Oavsett dom. Intervjun Aschberg gjorde med den ene sa allt.
Jag håller helt med och har aldrig påstått motsatsen. Det är upp till en själv att välja sitt beteende.

Har Aschberg intervjuat också, eller menar du Aros intervju på efterlyst? (Ärlig fråga, jag skulle väldigt gärna se Aschberg "intervjua" killarna.)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in