2007-09-17, 13:15
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.I.A
Jag har varit med och supit ner polare (och dom har själva druckit) så jag kallar det nersupen. Sen får du Grrr:a bäst fan du vill. Dom söp ner henne och någon satte på henne. (Hur fan man nu är funtad om man sätter på en drängpackad brud). Punkt slut.

Suck. Snart ger jag upp. Bruden var ju inte nersupen. Hon var ju – för helvete – drogad! Det påstod hon ju själv iaf och sedan var det osis att det inte hittades några som helst droger i hennes blod. Vi vet med andra ord absolut ingenting om hur hennes tillstånd EGENTLIGEN var. Det enda vi vet med säkerhet är att hennes väninna överbevisats med att ha ljugit på flera punkter och allt detta sammantaget gör att det inte ens går att anklaga ED (jag hoppas vi iaf är överens om att 21-åringen inte hade något med saken att göra den här gången...) för att ha "utnyttjat" en drängfull tjej.

Märk väl att åklagaren inte alls hade behövt hålla sig till att enbart misstänka ED för våldtäkt. Åklagaren kunde lika gärna ha åtalat honom för sexuellt utnyttjande men – notera detta noga nu – denna tanke avfärdades tidigt in i utredningen. Orsaken är att det fanns mycket info som motbevisade att tjejen var drängpackad. Det enda som återstod var att försöka hitta bevis för att hon blivit våldtagen vilket misslyckades kapitalt.

Därför vägrar jag att lägga ner mitt morrande. Det är helt nödvändigt att man inte slirar på fakta en millimeter i sådana här fall. Därför kan du inte alls på något sätt påstå att bruden var drängfull i någon sorts from förhoppning om att hon på något sätt drabbats av någonting dåligt.

Jag gissar att sanningen är att det enda som hänt är att denna tjej och hennes väninna gjorde bort sig totalt. Sånt händer ibland och är i vanliga fall inte mycket att orda om. Men under sådana här allvarliga omständigheter är det oerhört viktigt att fördela skulden i rätt mängd på rätt personer efter förtjänst. Därför kommer jag inte att lägga av mitt morrande förrän så sker.
2007-09-17, 13:18
Medlem
I_O_Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Suck. Snart ger jag upp. Bruden var ju inte nersupen. Hon var ju – för helvete – drogad! Det påstod hon ju själv iaf och sedan var det osis att det inte hittades några som helst droger i hennes blod. Vi vet med andra ord absolut ingenting om hur hennes tillstånd EGENTLIGEN var. Det enda vi vet med säkerhet är att hennes väninna överbevisats med att ha ljugit på flera punkter och allt detta sammantaget gör att det inte ens går att anklaga ED (jag hoppas vi iaf är överens om att 21-åringen inte hade något med saken att göra den här gången...) för att ha "utnyttjat" en drängfull tjej.

Märk väl att åklagaren inte alls hade behövt hålla sig till att enbart misstänka ED för våldtäkt. Åklagaren kunde lika gärna ha åtalat honom för sexuellt utnyttjande men – notera detta noga nu – denna tanke avfärdades tidigt in i utredningen. Orsaken är att det fanns mycket info som motbevisade att tjejen var drängpackad. Det enda som återstod var att försöka hitta bevis för att hon blivit våldtagen vilket misslyckades kapitalt.

Därför vägrar jag att lägga ner mitt morrande. Det är helt nödvändigt att man inte slirar på fakta en millimeter i sådana här fall. Därför kan du inte alls på något sätt påstå att bruden var drängfull i någon sorts from förhoppning om att hon på något sätt drabbats av någonting dåligt.

Jag gissar att sanningen är att det enda som hänt är att denna tjej och hennes väninna gjorde bort sig totalt. Sånt händer ibland och är i vanliga fall inte mycket att orda om. Men under sådana här allvarliga omständigheter är det oerhört viktigt att fördela skulden i rätt mängd på rätt personer efter förtjänst. Därför kommer jag inte att lägga av mitt morrande förrän så sker.
Men suck. Skaffa ett liv och sluta med ditt ihärdiga försvar av äckelhororna. Våldtäkt eller inte, kan du inte bara erkänna att John är en patetisk äckelhora utan moral?
2007-09-17, 14:04
Medlem
catos avatar
Googlart man John Brax Kjellström kommer det upp "ganska" många svar, så nog har han blivit en profil nu, grattis....
2007-09-17, 14:59
Bannlyst
Citat:

Hon blev utslängd från Patricia för att hon var för full och alla vet om man blir utslängd från det haket då ÄR man drängfull.

Sedan har jag inte snackat något om ED, sexuellt utnyttjande eller dylikt, men om du nu drar upp det så tycker jag hur som helst att ED brustit å det grövsta vad gäller moral och etik. Speciellt som han har flickvän och allt.

Allt annat du babblar om är ju bara juridik, rätt&fel etc. fram med skvaller istället.
2007-09-17, 17:54
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Citat:
Suck. Snart ger jag upp. Bruden var ju inte nersupen. Hon var ju – för helvete – drogad! Det påstod hon ju själv iaf och sedan var det osis att det inte hittades några som helst droger i hennes blod. Vi vet med andra ord absolut ingenting om hur hennes tillstånd EGENTLIGEN var.
Kolla, jag uppskattar dina inlägg, så ta detta som meningsfull kritik: Sant. Vi vet inte till 120% hur tjejens tillstånd egentligen var, men jag har sagt det förr och säger dit igen: En tjej BLIR INTE UTKASTAD om hon inte är knakelibrakfull.

Det är liksom lika säkert som DNA...
2007-09-17, 18:25
Medlem
Alisas avatar
Någon som läst det nyaste nr av Veckorevyn?
Där berättar i alla fall den första tjejen (dagisfröken) sin histora om vad som hände och hur hon mår nu.
Hon ska överklaga i september. Får väl se hur det går.
Jag hejar på henne i alla fall!
2007-09-17, 18:26
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Någon som har info om AFA-demonstrationen i helgen?
"10:36 CITY
OLAGA DEMONSTRATION, Östermalms Torg. Polisen får hantera en uppkommen demonstration för vilken arrangören ej har något tillstånd. Det är AFA som demonstrerar och man ämnar gå till Mynttorget."

http://www.polisen.se/inter/util%5Cnodeid=21434&pageversion=1.jsp?articleid=10 057360

"19:07 CITY
BRÅK, restaurang på Kungsgatan. Polisen får in samtal om att 10 demonstranter hindrar besökare till restaurangen att komma in. Ordningsvakt har försökt att anvisa demonstranterna en plats men misslyckats med detta."

(Vet ej om det är relaterat, men forumets natur gör det väl tillåtet att spekulera antar jag...)
2007-09-17, 19:32
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Mojo Risin'
Kolla, jag uppskattar dina inlägg, så ta detta som meningsfull kritik: Sant. Vi vet inte till 120% hur tjejens tillstånd egentligen var, men jag har sagt det förr och säger dit igen: En tjej BLIR INTE UTKASTAD om hon inte är knakelibrakfull.

Det är liksom lika säkert som DNA...

Så säkert är det inte. Nämligen. Om det varit så att bruden var dyngrak hade ju åklagaren givetvis tagit med detta i beräkningen och då bedömt att det iaf fanns en möjlighet att hon kan ha utnyttjats när hon var i ett hjälplöst tillstånd. Men så bedömde varken polisen eller åklagaren hennes tillstånd. Det finns nämligen väldigt mycket info i detta fall - vilket naturligtvis är det enda intressanta - om vilket tillstånd just den här tjejen egentligen befann sig i.

Det var INTE tjejens fylla som fick henne utslängd från Patricia. Då hade hon förmodligen fått hjälp därifrån på ett betydligt vänligare sätt - som du säkert är medveten om. Det var i själva verket tjejens BETEENDE som nog kan klassas som väldigt uppseendeväckande och pinsamt som fick henne utslängd.

Med detta i åtanke är det inte så konstigt att hon skyller på att någon måste ha drogat henne...

Nu så. Sammantaget drar jag slutsatsen att våldtäktsanklagelsen bara var en fullt logisk följd av hur tjejen agerade i övrigt denna kväll. Märker du min inställning här? Jag anser att tjejen ska stå för sitt agerande och inte dra till med diverse patetiska bortförklaringar för att hon gjort bort sig alldeles på egen hand. Jag kan förstås ha fel. Men faktum är att polisen och åklagaren också resonerade något i den stilen. Så helt fel ute är jag inte, eller hur?

Det jobbiga är att folk - när våldtäktsteorin brakat ihop - ändå försöker få henne till ett offer. Jag vidhåller att hon är noll offer i detta fall. Jag vill därför att du presenterar fakta som visar att hon var mer eller mindre hjälplös och inte kommer med någon allmän teori om Patricias kriterier för att slänga ut kvinnliga gäster.
2007-09-17, 19:33
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alisa
Någon som läst det nyaste nr av Veckorevyn?
Där berättar i alla fall den första tjejen (dagisfröken) sin histora om vad som hände och hur hon mår nu.
Hon ska överklaga i september. Får väl se hur det går.
Jag hejar på henne i alla fall!

Jag har läst den. Tror du att hon kommer att må bättre om killarna fälls i hovrätten?

Jag tror inte ett ögonblick på det. Om jag var hennes vän skulle jag råda henne att dra tillbaka överklagandet till hovrätten och se till att hon sätter sig ner tillsammans med killarna för att prata ut om det som hänt. Det tror jag är den klokaste lösningen.

Det finns liksom ingenting att "vinna" på att ta detta till en domstol som ändå inte kommer att lösa några problem. Som läget är nu finns bara förlorare oavsett hur det går i hovrätten så det finns ingenting att heja på. Detta är ren tragik.
2007-09-17, 20:00
Medlem
Fula Gubbens avatar
Alla förlorar i denna snaskiga historia som känns väldigt mycket småstad, och väldigt lite Stureplan. Hade det hänt i Baggböle så hade vi sluppit 200+ sidors Flashback-tråd med 95% ogenomtänkta fjortis-inlägg, samt gapiga medie-drev mot personer som möjligen är slemmiga, men inte befunnits skyldiga till något som helst lagbrott. De är alltså, i skrivande stund, oskyldiga.

Om moraliska överträdelser vore möjliga att lagföra skulle 100% av Sveriges befolkning sitta bakom lås och bom.

- F.G
2007-09-17, 20:03
Medlem
Alisas avatar
Citat:
Jag har läst den. Tror du att hon kommer att må bättre om killarna fälls i hovrätten?

Jag tror inte ett ögonblick på det. Om jag var hennes vän skulle jag råda henne att dra tillbaka överklagandet till hovrätten och se till att hon sätter sig ner tillsammans med killarna för att prata ut om det som hänt. Det tror jag är den klokaste lösningen.

Det finns liksom ingenting att "vinna" på att ta detta till en domstol som ändå inte kommer att lösa några problem. Som läget är nu finns bara förlorare oavsett hur det går i hovrätten så det finns ingenting att heja på. Detta är ren tragik.

Varför tror du inte alls på henne?

Prata ut med killarna? Tur du inte är hennes vän i så fall.

Japp, Jag tror man mår bättre om ens våldtäksmän får det dom förtjänar... dvs. fängelse..
Om dom nu är skyldiga
2007-09-17, 20:19
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:

Njae,

Det finns ett ganska sympatiskt element i att dessa herrar numera är att betrakta som social paria. De har sig själva att skylla för att de har försatt sig i situationen och även om jag helt och hållet köper de hitills förda juridiska resonemanget så finns det ingen anledning att försvara dessa mäns "heder". Tvärtom. Det får självklart inte gå till överdrift, men jag har absolut inget emot ifall JBK och vänner flyttar från stan för gott.

Vad gäller att ta detta till HovR så är det inte alls dåligt, då åklagarens nya gärningsbeskrivning är juridiskt högintressant i fråga om tillämpningen av BrB 6:2. Sen har den här frågan även väckt debatten om vi skall ändra lagstifningen att inkludera en oaktsamhetsbedömning i rekvisiten för våldtäkt, och det finns starka skäl för att det kan vara en ganska bra idé.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in