Citat:
Ursprungligen postat av M.I.A
Jag har varit med och supit ner polare (och dom har själva druckit) så jag kallar det nersupen. Sen får du Grrr:a bäst fan du vill. Dom söp ner henne och någon satte på henne. (Hur fan man nu är funtad om man sätter på en drängpackad brud). Punkt slut.
Suck. Snart ger jag upp. Bruden var ju inte nersupen. Hon var ju – för helvete – drogad! Det påstod hon ju själv iaf och sedan var det osis att det inte hittades några som helst droger i hennes blod. Vi vet med andra ord absolut ingenting om hur hennes tillstånd EGENTLIGEN var. Det enda vi vet med säkerhet är att hennes väninna överbevisats med att ha ljugit på flera punkter och allt detta sammantaget gör att det inte ens går att anklaga ED (jag hoppas vi iaf är överens om att 21-åringen inte hade något med saken att göra den här gången...) för att ha "utnyttjat" en drängfull tjej.
Märk väl att åklagaren inte alls hade behövt hålla sig till att enbart misstänka ED för våldtäkt. Åklagaren kunde lika gärna ha åtalat honom för sexuellt utnyttjande men – notera detta noga nu – denna tanke avfärdades tidigt in i utredningen. Orsaken är att det fanns mycket info som motbevisade att tjejen var drängpackad. Det enda som återstod var att försöka hitta bevis för att hon blivit våldtagen vilket misslyckades kapitalt.
Därför vägrar jag att lägga ner mitt morrande. Det är helt nödvändigt att man inte slirar på fakta en millimeter i sådana här fall. Därför kan du inte alls på något sätt påstå att bruden var drängfull i någon sorts from förhoppning om att hon på något sätt drabbats av någonting dåligt.
Jag gissar att sanningen är att det enda som hänt är att denna tjej och hennes väninna gjorde bort sig totalt. Sånt händer ibland och är i vanliga fall inte mycket att orda om. Men under sådana här allvarliga omständigheter är det oerhört viktigt att fördela skulden i rätt mängd på rätt personer efter förtjänst. Därför kommer jag inte att lägga av mitt morrande förrän så sker.