Citat:
Ursprungligen postat av maddtre
Anser att tjejen blivit våldtagen?
Jag har fortfarande inte fått svar på min fråga. Vad tycker du, och alla andra också för den delen, att "tvingad till samlag och handling jämförlig med samlag" betyder?
Jag har förstått att juridiskt så betyder det inte ett skit att hon blivit "tvingad till samlag", men hur kan det vara så?
Jag fattar ärligt talat inte, trots att jag läst hela tråden.
Det snackas om hennes beteende, vilka hon legat med, när hon legat med dem, och hur mycket hon druckit innan, men hur kan det ha betydelse?
Det är ju fastställt att hon "tvingats till samlag och handling jämförlig med samlag"!
Hur kan man tolka det som att hon INTE tvingats till samlag och handling jämförlig med samlag?!
Hmm, ledsen, jag förklarade det så ingående jag kunde, men missförstod tydligen din fråga. Jag tycker att den tjejen har blivit "våldtagen" en väldig massa gånger. Till stor del pga att hon låtit sig utnyttjas sexuellt av mer eller mindre alla i det gänget, för att försöka fylla ett jättelikt hålrum i sin självkänsla.
Men minst lika mycket pga att killarna har låtit henne göra det. De är lika goda kolsupare, även om jag ser det som att killarna har större ansvar, då det är kvinnan som är mentalt labil (detta vet jag genom direkt information, inte genom bloggar/löpsedlar). Det skulle inte finnas sk champagneslampor, om inte de här stureplans "alfahanar" skulle uppmuntra det. Jag har bland annat skrivit detta till JK, när han ansåg att de ju "uttnyttjade varann", att det är han som har valet att säga nej (lägg märke till att tjejen i fråga är den som sugs till killar, inte tvärtom, detta också från direkt information, just pga ett enormt bekräftelsebehov).
Stycket ovan handlar inte om själva våldtäkten, utan om personerna och deras relation till varandra och beteendet som föranledde kvällen som ledde till åtal. Detta som en sorts förklaring till mitt uttalande om att tjejen blivit "våldtagen" (nu ej ur juridisk synvinkel, utan mänsklig/moralisk) flera gånger.
Det var nog en droppe som fick bägaren att rinna över, den kvällen.
Tjejen hade en trekant på toaletten på grabBARnas på nyårsafton (med de åtalade, må tilläggas). Hon bjuds inte på middagen och jag och min vän varnas uttryckligen från att fraternisera med henne, för vår egen skull, eftersom hon "inte är riktigt frisk". Efter middagen kommer hon till festen och klistrar sig på min vän (också en alfahane, men en trevlig sådan).
För att återgå till din fråga, om jag nu förstått den bättre: De flesta tycker nog att tjejen blivit våldtagen, om det inte fanns något rättssystem att ta hänsyn till när man uttalade sig. Nu finns det det. Det är definitioner och semantik därifrån. Något som sällan fungerar så bra på ett forum med anonyma deltagare, som alla har sin uppfattning om definitioner.