Denna tråd startades den 21 april. Mer än fyra månader senare, efter ytterligare en våldtäktsanmälan, träder Mayito in på scenen. Han vet allt – öppnar starkt med: ”Jag kan berätta att killarna blir friade även i hovrätten” (några dagar senare har han dock ändrat sitt ställningstagande till att ”det är vanskligt att uttala sig om en kommande dom”). Sedan börjar försvarstalen: ”Killarna menade inget illa”. ”De tänkte fortsätta sin KK-relation men allt sket sig när tjejen anmälde”. ”Bokstäverna på tjejen hade stansats in av andra killar”. Tyvärr valde tydligen tingsrätten en otydlig formulering i domen, men hovrättens dom kommer att bli tydligare (och förstås inte lämna en tvekan om att detta inte handlade om en våldtäkt utan om en tjej som tappat kontrollen över sin destruktiva livsstil). Finns det ingen möjlighet att killarna tappat kontrollen?
Mer ”fakta” – ”Inte en enda skada är allvarlig”, ”OM fjärrkontrollen användes ÄVEN denna natt säger det ju ingenting om killens beteende”, ”Problemet är tjejen”. ”Eldhärden i det här fallet är tjejens beteende”.
Mayito vet även allt om vilka ”naturliga” skador i underlivet en tjej kan få av sex ”Inte sällan söker kvinnor vård för blödningar i underlivet och kan inte förklara när skadan uppkom”. En slumpmässig undersökning av 1000 kvinnor skulle renligt Mayito visa att 30-40% (300-400 st!) skulle ha skador i underlivet av ”onani med långa naglar”, dildosar och klåda
Därefter kommer de råd han skulle vilja ge till tjejen – dra tillbaka anmälan, och en beskrivning över hur hon har betett sig på krogarna (underförstått att hon har sig själv att skylla). ”Det klokaste vore att sätta sig ner med killarna och prata ut, hon mår inte bättre av att de blir fällda” ( -kanske lite bättre än om de inte blir fällda?). ”Något säger mig att killarna har lärt sig en dyrbar läxa av denna historia. Något annat säger att mig att tjejen inte lärt sig något alls”.
Och sedan lite ömkande om JBK: ”Han medger att han ballade ur. Han är ledsen för det. .. Han visar i alla fall prov på ödmjukhet – och förändringar i sitt beteende inte minst. Människor gör misstag . Men för att bli min vän måste man stå för dem. Och där leder 21-åringen starkt.”
”Jag köper inte resonemanget att killarna ser på tjejerna som värdelösa objekt” skriver Mayito. Här skulle jag vilja invända att det finns allt för många vittnesmål – även av deras nära vänner – som intygar precis att det är det de gjort. Här är ett par exempel: http://lifeofdontomaso.blogspot.com/2007/08/dmd-av-mig.html eller som Alex Lewerens skriver på sin blogg: "Däremot står jag fast vid att Min vän som nu varit inblandad i två liknande fall måste ha någon typ av hjälp/vård. Hans kvinnosyn är långt ifrån normal. Han har problem."
För varje inlägg som ifrågasätter JBK går Mayito i försvarposition.
Och de skvallrande grabbarna på Flashback jublar (för är det inte ironiskt att landets bästa skvallerforum domineras av killar
?) - ”Intressant, nu har man fått en helt annan bild av historien.”
”Jag har inget med berörda parter att göra”, skriver Mayito, ”däremot älskar jag fakta”. ”Tro mig, jag står inte på någons sida”. Tillåt mig le
. Vill man vara konspiratorisk så kan man tycka att det är lite väl lägligt som Mayitos kampanj börjar - några dagar efter att JBK släppts efter sin andra häktningsomgång och i lagom tid inför hovrättsförhandlingarna. Om det inte Mayito är någon väldigt nära vän till JBK så är det kanske JBK själv som försöker förbättra sitt rykte.
OBS! Jag är varken medlem i Roks, AFA eller någon annan feministisk sammanslutning.
Mer ”fakta” – ”Inte en enda skada är allvarlig”, ”OM fjärrkontrollen användes ÄVEN denna natt säger det ju ingenting om killens beteende”, ”Problemet är tjejen”. ”Eldhärden i det här fallet är tjejens beteende”.
Mayito vet även allt om vilka ”naturliga” skador i underlivet en tjej kan få av sex ”Inte sällan söker kvinnor vård för blödningar i underlivet och kan inte förklara när skadan uppkom”. En slumpmässig undersökning av 1000 kvinnor skulle renligt Mayito visa att 30-40% (300-400 st!) skulle ha skador i underlivet av ”onani med långa naglar”, dildosar och klåda
Därefter kommer de råd han skulle vilja ge till tjejen – dra tillbaka anmälan, och en beskrivning över hur hon har betett sig på krogarna (underförstått att hon har sig själv att skylla). ”Det klokaste vore att sätta sig ner med killarna och prata ut, hon mår inte bättre av att de blir fällda” ( -kanske lite bättre än om de inte blir fällda?). ”Något säger mig att killarna har lärt sig en dyrbar läxa av denna historia. Något annat säger att mig att tjejen inte lärt sig något alls”.
Och sedan lite ömkande om JBK: ”Han medger att han ballade ur. Han är ledsen för det. .. Han visar i alla fall prov på ödmjukhet – och förändringar i sitt beteende inte minst. Människor gör misstag . Men för att bli min vän måste man stå för dem. Och där leder 21-åringen starkt.”
”Jag köper inte resonemanget att killarna ser på tjejerna som värdelösa objekt” skriver Mayito. Här skulle jag vilja invända att det finns allt för många vittnesmål – även av deras nära vänner – som intygar precis att det är det de gjort. Här är ett par exempel: http://lifeofdontomaso.blogspot.com/2007/08/dmd-av-mig.html eller som Alex Lewerens skriver på sin blogg: "Däremot står jag fast vid att Min vän som nu varit inblandad i två liknande fall måste ha någon typ av hjälp/vård. Hans kvinnosyn är långt ifrån normal. Han har problem."
För varje inlägg som ifrågasätter JBK går Mayito i försvarposition.
Och de skvallrande grabbarna på Flashback jublar (för är det inte ironiskt att landets bästa skvallerforum domineras av killar
?) - ”Intressant, nu har man fått en helt annan bild av historien.””Jag har inget med berörda parter att göra”, skriver Mayito, ”däremot älskar jag fakta”. ”Tro mig, jag står inte på någons sida”. Tillåt mig le
. Vill man vara konspiratorisk så kan man tycka att det är lite väl lägligt som Mayitos kampanj börjar - några dagar efter att JBK släppts efter sin andra häktningsomgång och i lagom tid inför hovrättsförhandlingarna. Om det inte Mayito är någon väldigt nära vän till JBK så är det kanske JBK själv som försöker förbättra sitt rykte.OBS! Jag är varken medlem i Roks, AFA eller någon annan feministisk sammanslutning.