Citat:
Ursprungligen postat av Eme
Detta ter sig som en väldigt provocerande replik, och jag förstår att ni reagarar mot sälslaktarn.
Jag är dock av uppfattningen att det är bevisat att de här killarna är avskum.
Det är farligt att ha så stor respekt för rättsväsendet att man inte kan tro att nån som inte kan dömas pga svag bevisning inte förtjänar fängelse. Jag säger inte att ni borde hålla med mig men jag tycker min åsikt är legitim.
I mitt andra hamland Brasilien skiljer sig rättsväsendet som ni säkert kan lista ut en hel del från vårat här. Där kan en person begå brott utan att dömas bara pga dennes sociala status, medans en polis kan avrätta en annan direkt på gatan alla judge dredd på samma premisser.
Jag säger inte att våran domstol skall döma dem för att de är avskum. Jag menar bara att jag inte tänker vara ledsen om de blir dömda; Tvärtom får det gärna vara på lösa grunder så att det svider rejält!
Jag är dock av uppfattningen att det är bevisat att de här killarna är avskum.
Det är farligt att ha så stor respekt för rättsväsendet att man inte kan tro att nån som inte kan dömas pga svag bevisning inte förtjänar fängelse. Jag säger inte att ni borde hålla med mig men jag tycker min åsikt är legitim.
I mitt andra hamland Brasilien skiljer sig rättsväsendet som ni säkert kan lista ut en hel del från vårat här. Där kan en person begå brott utan att dömas bara pga dennes sociala status, medans en polis kan avrätta en annan direkt på gatan alla judge dredd på samma premisser.
Jag säger inte att våran domstol skall döma dem för att de är avskum. Jag menar bara att jag inte tänker vara ledsen om de blir dömda; Tvärtom får det gärna vara på lösa grunder så att det svider rejält!

Inte heller jag blir ledsen om de blir dömda. Men då vill jag att det ska vara en väl underbyggd dom som konstaterar deras skuld. Detta då jag faktiskt bryr mig mer om vårt rättssamhälle än om en ung kille med usla värderingar går fri för ett brott han kanske har begått (jag personligen tror inte det, men jag har bara läst domen - inte förundersökningen, och jag har inte varit på förhandlingen). Jag tror egentligen att de flesta skulle hålla med mig om ni släppte era aggressioner mot just dessa killar.
PS. Det är - oftast - inte olagligt att vara ett avskum, och bör så inte heller vara.
Var det nödvändigt att registrera dig för detta?