2007-09-02, 20:18
Medlem
Soffpotatisens avatar
.
2007-09-02, 21:08
Avslutad
Re: inte köpa- är det inte bara så att catami menar att ED erkänner att han haft sex med tjejen, för att täcka upp för Mr. Ligga Lågt?
2007-09-02, 21:38
Medlem
Dis paters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feinlyre
Att samma person några månader senare blir anklagad för i princip samma brott kan omöjligt vara en tillfällighet!
Jo, det kan det. Har du verkligen inget konkret att grunda din uppfattning i fall två på?
2007-09-03, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samhain
Exakt vad skulle krävas för er att ens överväga tanken på att han kanske är just oskyldig?

En rättegång skulle vara en bra början.
2007-09-03, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exodo

Precis, The Stalin way, sen kan vi börja med skenavrättningar också, de kan få vem som helst att erkänna

Om inte, så kan ju några år i Gulag knäcka den tuffaste. Tortyr är även bra om man saknar bevis..

Den här tråden har verkligen spårat ur, har någon hört talas om att man ska betraktas som oskyldig till motsatsen bevisats?? Det är lite själva grunden i ett rättssamhälle.

Men i den här tråden gäller logiken, tjejer är små och snälla, och är man snäll kan man ju inte ljuga.. Killar är stora och elaka, alltså har tjejer alltid rätt.
Gudrun Schyman skulle ju få glädjespasmer om hon läste denna tråd.
Vi får nog vara tacksamma att det inte räcker att vara ett osympatiskt svin för att bli dömd för våldtäkt i Sverige.
2007-09-03, 08:08
Medlem
Samhains avatar
Citat:

Jag antar att den rättegången där han friades inte duger.
2007-09-03, 08:33
Medlem
finde3213s avatar
Citat:

Nu jobbar jag inte inom rättsväsendet men om man inte ens kan väcka åtal, så kommer han med största sannolikhet att frias i en rättegång.
2007-09-03, 08:48
Avslutad
Äh. Det enda som är säkerställt är att tillräckliga bevis saknas. Behöver på intet sätt innebära oskuld- och som varandes av det täcka könet hade jag nog valt att i jmitt eget huvud fälla snarare än fria. Det där verkar vara folk att hålla sig borta från. Med den taktik som utövas, för övrigt, kommer nog inte detta vara sista gången.
2007-09-03, 08:53
Medlem
avskraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samhain
Jag antar att den rättegången där han friades inte duger.

Nej, den blev ju överklagad?

Tillägg: Eller rättare sagt, domen efter den överklagades.
2007-09-03, 09:08
Medlem
TrialByErrors avatar
Citat:
Menar du alltså att det svenska rättssystemet är korrupt?
Åklagaren kanske i broderlig samförståelse lägger ner undersökningen på grund av att de är grabbar?

Hur menar du? I min värld så innebär detta att det inte finns bevis för att det var våldtäkt, särskilt när det rör sig om ett sådant högprofilerat fall.
2007-09-03, 10:19
Medlem
Samhains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avskrap
Nej, den blev ju överklagad?

Tillägg: Eller rättare sagt, domen efter den överklagades.

Lik förbannat så friades han och i dagsläget så finns det väl inget som talar för att Hovrätten gör en annan bedömning.
2007-09-03, 11:44
Bannlyst
I dagens Expressen

http://www.expressen.se/debatt/1.823536/peter-eriksson-vill-doma-oskyldiga-man

Vem av de tilltalade har honom som försvarsadvokat?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in