2007-05-04, 11:26
Medlem
I metro stod det idag att ett sms emellan de anklagande, ifrån dagen efter tagits upp i rättegången. I det stod det ungefär: 'Fan vad gött det är med förnedring, X är vår gänghora och så ska det förbli'

Jag kan ev minnas lite fel på den exakta ordalydelsen, men det varkar inte finna i Metros nätupplaga.

Hursomhelst så verkar ju gossarna ha en rätt tveksam inställning till kvinnan ifråga. Överhuvudtaget är mitt intryck att de verkar vara kräk.
2007-05-04, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franco
Hmm, Grabbarnas? Det luktar fussball, eller?

Konstigt att inte fler har gjort den kopplingen, någon av Djurgårdens yngre ligistfalanger har väl sätts till där några gånger.
Jag tänkte direkt att namnet kanske anspelade på det.
2007-05-04, 11:49
Medlem
Nostradamus72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 99popcorn
I metro stod det idag att ett sms emellan de anklagande, ifrån dagen efter tagits upp i rättegången. I det stod det ungefär: 'Fan vad gött det är med förnedring, X är vår gänghora och så ska det förbli'

Jag kan ev minnas lite fel på den exakta ordalydelsen, men det varkar inte finna i Metros nätupplaga.

Hursomhelst så verkar ju gossarna ha en rätt tveksam inställning till kvinnan ifråga. Överhuvudtaget är mitt intryck att de verkar vara kräk.

Stämmer det så tror jag minsann vi har ett gäng pojkar som dragning åt det sexualsadistiska hållet, det är den diagnosen som man velat sätta på Ulf Olsson (Helénmannen), och påminner starkt om den diagnosdiskussionen som rörde Hagamannen.

Då är ju frågan vem det är som har psykiska problem?

Men hörsägen är ju en tveksam källa till sanning.
2007-05-04, 12:52
Medlem
Ett SMS som tas upp i rättegång är väl inte hörsägen? Fast man kanske inte ska ta allt som står i metro som en absolut sanning heller.

Hittade pappersversionen:
http://www.metro.se/se/misc/pdf/2007/05/04/SESTO_2007_05_04.pdf
På sidan 6 står det:
>
"Vi berätta inte det med X för någon. Men fan vad Gött det är förnödering X är vår gängHora och så ska det vara"

Svaret blir:
"Tyst som i graven ha ha. Ja hon är underbar"
>
2007-05-04, 13:22
Medlem
Diamantinas avatar
Men fy fan för de där sms:en ... ok att man är mer grov i munnen med kompisarna, men hela grejen om att de ska hålla tyst etc..

För dem i tråden som påpekat att tjejen var labil.. Ja? Självfallet var hon det. Annars hade de inte vågat göra det de gjorde. Det är rätt grundläggande psykologi att man varken våldtar, misshandlar eller kränker någon som befinner sig i psykiskt överläge, som är frisk och kry och som både vågar anmäla och förmodligen blir trodd. Undantag är utomhusvåldtäkter där gärningsmannen inte är känd, och det är inte många procent.

Jag vet att det förekommer falska anklagelser och det är beklagligt, men det faktum att hon mådde dåligt/var labil är ingen garanti för att hon skulle ljuga, utan snarare tvärtom. Deras syn på hennes värde framgår rätt tydligt av att de kallar henne "sin gänghora"... En benämning som säkerligen, inför dem själva, anses rättfärdiga deras handlande. Talibaner, någon?
2007-05-04, 13:30
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 99popcorn
Konstigt att inte fler har gjort den kopplingen, någon av Djurgårdens yngre ligistfalanger har väl sätts till där några gånger.
Jag tänkte direkt att namnet kanske anspelade på det.

Fd. LionBar har länge varit ett DIF tillhåll.
En gissning är att det är en av anledningarna till att de köpte (och förstörde) stället. Lite inarbetat ställe i bratkretsarna från början.
2007-05-04, 14:32
Medlem
wilt99s avatar
De blev, som väntat, frigivna.
2007-05-04, 14:32
Bannlyst
frikända

Från stureplanocencurerat:

Friday, May 4, 2007
Grabbarna blev frikända!
Nu har domen kommit och som många trodde så blev pojkarna friade. Både åtal och skadestånd ogillas. Nu får vi ändå försöka se framåt istället för att se bakåt på detta som skett. Förhoppningsvis har väl alla parter lärt sig nåt av det här. Nu slutar vi spekulera vad som hände den där natten då domen är avklarad.
2007-05-04, 15:07
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakan
Från stureplanocencurerat:

Friday, May 4, 2007
Grabbarna blev frikända!
Nu har domen kommit och som många trodde så blev pojkarna friade. Både åtal och skadestånd ogillas. Nu får vi ändå försöka se framåt istället för att se bakåt på detta som skett. Förhoppningsvis har väl alla parter lärt sig nåt av det här. Nu slutar vi spekulera vad som hände den där natten då domen är avklarad.

Hehe...så naivt. Nästan lite sött.
Jag har hört snacket på "Holmen". Det hade varit mer fördelaktigt om de blivit dömda av en domstol. Nu är de helt utlämnade till vargarna.
Hur var det ni skrev "De e gött med förnedring"

Going Going.....GONE
2007-05-04, 15:47
Medlem
Insignificunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Hehe...så naivt. Nästan lite sött.
Jag har hört snacket på "Holmen". Det hade varit mer fördelaktigt om de blivit dömda av en domstol. Nu är de helt utlämnade till vargarna.
Hur var det ni skrev "De e gött med förnedring"

Going Going.....GONE

Absolut. Få saker gör män mer upprörda än när andra män tar sig friheten med kvinnor. Så jag hoppas att dessa "pojkar" får smaka på just den förnedring de verkar villiga att utdela.

Inte bara hoppas förresten.

Edit:

Förresten, vad krävs för att det ska vara en våldtäkt? Om man skriker "våldta henne" och sedan hotar med att slå sönder näsbenet om hon gör motstånd, hur kan det INTE vara våldtäkt?

Vad har avsugningen dagen efter med någonting att göra? Jag har hamnat i bråk med personer, och slagits så att blodet sprutat och skador uppstått, för att sedan sansa sig och tala igenom det, tillochmed skratta åt det. Men innebär det för den skull att ett brott INTE har begåtts? Nej, naturligtvis inte.

Att hon suger av killen dagen efter är antagligen för att hon vill återfå kontrollen, försvarsmekanismerna jobbar febrilt. Tjejkompisar som blivit våldtagna/sexuellt utnyttjade vittnar om precis samma saker.

Och om man är psykiskt labil kan man inte bli våldtagen? Om man uppvisar ett osunt sexuellt beteende så omfattas man inte längre av lagstiftningen. Nej, det är absurt. Tjejen bär ett ansvar för det inträffade, ja, och det känner hon tvivelsutan. Förhoppningsvis är det här ett wakeupcall för henne. Men det innebär INTE att brottet inte har begåtts och att förövarna ska straffas.

De här grabbarna ser den här typen av tjejer som konsumtionsartiklar, lyxvaror att konsumeras och använda. Påminner mig om den fasligt komiska episoden i Afrika, där ett gäng unga elefanthanar hade roat sig med att knulla ihjäl noshörningar. Beteendet försvann helt när en dominant elefanthane blev inplacerad i området. Det som saknas är manliga förebilder som säger stopp och enough mot sånt här beteende. De här "pojkarna" har dåliga fädrer, tvivelsutan. Lite smygunderklass, verkar dom vara, i mina ögon. Underklass med pengar.
2007-05-04, 18:01
Medlem
SMS:et var lite skabbigt, blev illa till mods. Såg den äldre av dem på stan igår fö. Oavsett vad som sker i rätten så har dom nog en rejäl baksmälla att se fram emot i form av allmänhetens avsky. Men å andra sidan så är stureplan så jävla falskt, så de kanske fortsätter dyka upp på mingelbilder.
2007-05-04, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GammelDansken
. Men å andra sidan så är stureplan så jävla falskt, så de kanske fortsätter dyka upp på mingelbilder.

The maaaan Atjoo har ju stuckit upp sin näsa i linsen på stureplan.se igen, och han är ju också "oskyldig" så jag skulle inte bli förvånad heller..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in