2007-04-20, 18:43
Medlem
Jag har ett väldigt specifikt problem som det retar mig något enormt att jag inte kan lösa!

När jag använde Azureus till PC kunde jag välja var torrents skulle sparas, i vilken folder filerna som laddades ner skulle sparas temporärt och sedan vart de skulle flyttas när de var färdiga.

I OSX sparas alla torrents ner på skrivbordet vilket gör detta helt besudlat! Hur kan jag ändra detta?!

Sen - är det någon som vet om det är möjligt att ställa in en folder för inkompletta filer, och en dit de flyttas när de är färdiga, i Azureus för OSX? Är det bara jag som inte hittar funktionen?
2007-04-21, 00:55
Medlem
otec_sates avatar
Det beror på vilken browser du använder. I Safari t ex. så gå in i inställningar: Safari, Inställningar, och sen under fliken allmänt så ställer du inte var den ska spara hämtade filer. Default är ju skrivbordet. Antar att det är så du menar, eller är det själva nedladdade materialet från torrentprogramet?
2007-04-21, 17:27
Medlem
Jag använder Firefox. När jag sk ladda ner en ny torrent, kan jag antingen välja att spara filen där jag behagar eller öppna den med det program jag väljer. Väljer jag att öppna torrentfilen i Azureus, sparas den alltid på skrivbordet, trots att jag valt en annan folder som standardnedladdningsfolder i Firefox.
2007-04-22, 09:42
Medlem
StyleWarss avatar
Allt du vill ha finns ju i "inställningar" i Azureus?

Inställningar>Filer>Completion moving var väl det viktigaste du ville hitta? Nu vet du.

Azureus OSX är (nästan) likadant som XPversionen. Hittar du i den ena borde du hitta i den andra
2007-04-22, 11:29
Bannlyst
Om jag inte minns helt fel var det ngn annan som hade exakt samma problem och fick hjälp med det här.

Tydligen var det någon bugg i Safari som gjorde att allt fuckades upp.
2007-04-22, 12:19
Medlem
ariers avatar
Du kan ändra så att azureus söker en ggr i minuten på ditt skrivbord efter .torrent filer. Om du har några så kan du ställa in så Azuerus börjar nerladdningen och flyttar .torrent filen vart du nu vill.
2007-04-24, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Allt du vill ha finns ju i "inställningar" i Azureus?

Inställningar>Filer>Completion moving var väl det viktigaste du ville hitta? Nu vet du.

Azureus OSX är (nästan) likadant som XPversionen. Hittar du i den ena borde du hitta i den andra

Märkligt nog har jag inget val för 'Completion moving' under Options->Files (vilket jag hade i XP).

Aja, jag överlever.
2007-04-24, 22:09
Medlem
miklons avatar
Sök och du skall finna...

http://www.flashback.org/showthread.php?t=451842

Hänglås på.

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto