Går att ändra i inställningar, fast det låter inte särskilt azureusish... Säker på att det inte är så att Firefox laddar ner dom till skrivbordet och sen läggs dom till i Azureus?
Det hade jag faktiskt inte tänkt på alls men det kan mycket väl vara så..
Så ändra default download location i Firefox borde lösa det?
Tack för det snabba svaret.
edit: funkade inte. .torrentfilen dyker upp på skrivbordet i alla fall..
Det vill sig fortfarande inte.
Jag har ställt in i firefox att filer skall laddas ner till en speciell mapp och i Azareus har jag sett till att rutan "spara torrenter" inte är ibockad.
Ändå så lägger sig .torrentfilen på skrivbordet när jag laddar ner från t.ex pirate bay. =(
Jag hade samma problem och efter några googlesökningar så läste jag att man kommer aldrig att helt kunna bli av med problemet. Torrent-filerna kommer alltid att sparas nånstans, men man kan lätt ändra det genom att öppna egenskaperna för Safari och ändra nerladdningsmappen där.
Nu hittar jag inte sidan när jag söker på google som förklarar allting, men ändra bara i inställningarna för safari så slipper du att de hamnar på skrivbordet.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!