• 1
  • 2
2007-04-18, 00:37
Medlem
Enligt Anna Skipper ska man inte ta rtt ktt och heller inte dricka ngra mjlkprodukter (enligt henne r inte mnniskan ngon kalv). Beror detta p att:

1. Rtt ktt innehller mttade fetter?
2. Att mjlkprodukter r derfrkalkande?

r det p grund av ovannmnda frklaringar eller finns det ytterligare frklaringar till varfr man inte ska ta detta?
Citera
2007-04-18, 01:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bmed
Enligt Anna Skipper ska man inte ta rtt ktt och heller inte dricka ngra mjlkprodukter (enligt henne r inte mnniskan ngon kalv). Beror detta p att:

r det p grund av ovannmnda frklaringar eller finns det ytterligare frklaringar till varfr man inte ska ta detta?

vad r rtt ktt? r det samma som ntktt eller r ven lamm och gris med dr?
Men Anna gr ju fr fan till attack mot allt..flskktt r inte nyttigt, salt r inte nyttigt, potatis och ktt r inte nyttigt att ta tillsammans. Hon borde ka tillbaka till medeltiden och frska lxa upp deras matvanor . Dom t ju till och med gristarmar med mosade inlvor i.
Jag brukar sga att "titta nu har vi gjort en lunch som till och med Anna Skipper skulle godknna" och vi t.ex. gr lax med olivolja och gurka.
Citera
2007-04-18, 03:09
Medlem
Jag tror det beror p att:

3. Anna Skipper r en idiot som inte vet vad hon pratar om.
Citera
2007-04-18, 04:14
Medlem
Linns avatar
Asch da. Jag gillar mjolkprodukter, youghurt tex. (Min kalv avskyr yoghurt, speciellt blabar)
Gillar ocksa morotter, trots att jag inte ar en kanin, brod trots att jag inte ar en mjolbagge, osv.
Citera
2007-04-18, 04:25
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Enligt Anna Skipper
Anna Skipper r en kvacksalvare som saknar utbildning.
Citat:
ska man inte ta rtt ktt och heller inte dricka ngra mjlkprodukter (enligt henne r inte mnniskan ngon kalv). Beror detta p att:
What ever om mnniskan r en kalv... ven mnniskan producerar mjlk som r mycket lik kons mjlk. Mnniskan r konstruerad fr att kunna dricka mjlk.
Citat:
Fettet i ktt smlter ut under stekning, det lilla fett en rent skuren kttbit har...
Citat:
Det finns inga frklaringar till att man inte ska ta ovanstende. Det r vissa sorters ktt som mste stekas vl fr att bli av med alla bakterier.
Citera
2007-04-18, 04:36
Medlem
agitators avatar
anna skipper r en, som Squalo sa, inget annat n en kvacksalvare.

Hennes "vn och kollega" Sanna Ehdin r dock mer knd. Ls grna http://www.vof.se/visa-forvillare2000. Tyvrr anvnder de sig av samma metoder.

Men gillar man alternativ medicin samt ver- och vantolkningar av vetenskapliga rapporter behver man naturligtvis inte bry sin om mitt inlgg. Det riktar sig bara mot personer som r vid sina sinnes fulla bruk.

EDIT: nr ska folk sluta bry sig om vad kvarts-kndisar sger p TV?
Citera
2007-04-18, 13:00
Medlem
Seamus Costellos avatar
Mnniskan kanske inte r en kalv men Anna Skipper r en jvla kossa. Som ovanstende skrivit s r ingenting av det hon sger ngon slags vetenskap. New Age-dravel uppblandat med vad som blir "bra TV", som att tjockisarna ska frnedras med att f vattenslangar uppkrda i rven. Trams, frnedrings-TV och frsts ett visst straffmoment. Du ska sodomeras, ditt fetto!

Hennes hokuspokus-mediciner mot allt mjligt som rkning och sockersug r ju fan nt fr, vad heter han, James Randi?
Citera
2007-04-18, 13:06
Medlem
atms avatar
Anna r rtt extrem ja, men jag antar(hoppas) att man kan gra lite som hon. Men ta ntter o skit som hon rekommenderar kan fan inte va nyttigt i lngden, det r min konservativa sikt.

Vi ska va grymt tacksamma att vra frfder t ktt och gjorde kor till tamdjur s vi kunde ta reda p mjlken. Utan dem hade inte vi varit dr vi r idag.
Citera
2007-04-18, 14:31
Medlem
Deannas avatar
Det r vl bara att inse.. "Du r vad du ter" r ett underhllningsprogram och ingen medicinsk rdgivning..
Anna Skipper r satan sjlv och har dessutom ingen medicinsk utbildning eller r utbildad inom nutrition (kostlra), dremot har hon haft ambitionen att bli lkare och detta anvnder hon i sin marknadsfring av sig sjlv..

Sjlv ter jag inte mjlkprudukter pga allergi, jag blev allergisk i vuxen lder och knner mig varken smre eller bttre av att inte ta ngra mjlkprodukter om man jmfr med tiden d jag tlde mjlk.
Citera
2007-04-18, 15:03
Medlem
Jag gick ner en hel del nr jag slutade ta mjlkprodukter och rtt ktt (lider av en kass mage) .. men det har vl mest att gra med att det r svrare att kka riktigt osunt kk som pizza och kebab d .
Citera
2007-04-18, 20:27
Medlem
Om vi tergr till frgestllningarna, hur motiverar hon varfr man inte ska ta rtt ktt och inte dricka mjlkprodukter?
Citera
2007-04-19, 02:06
Medlem
Citat:
Om vi tergr till frgestllningarna, hur motiverar hon varfr man inte ska ta rtt ktt och inte dricka mjlkprodukter?

Maila och frga? http://www.annaskipper.se

Alternativt om du r ngorlunda begvad: Ring upp ditt nrmaste sjukhus och be att f tala med en riktig dietist.

Citat:
Mikrovgsugnar r farliga, mejeriprodukter br bannlysas och vatten br kokas i minst fem minuter innan det ska drickas. Det pstr Anna Skipper i TV3s viktprogram "Du r vad du ter". P sin hemsida skriver hon att "Allt som sgs i programmet bygger p forskning och vl beprvade kunskaper". Aftonbladets matskribent Karin Ahlborg har frskt hitta seris forskning som stder pstendena men misslyckats. Bluff och bg, kallar hon Skippers uttalanden i en artikel. Att Skipper r ute och seglar r dock kanske inte s konstigt d hon p sin hemsida www.annaskipper.se/faq* hnvisar till sin "vn och kollega" Sanna Ehdin (som utnmndes till rets frvillare 2000).
//Anders Nyman
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in