2025-05-25, 15:49
Medlem
OdCaBos avatar
Åkte och hämtade lite Banana Strawberry som det snackades om 50 sidor bak här. Den var ju okej. Bättre än mousse.

Citat:
Ursprungligen postat av janer2k
Testade pink runtz, jävlar vad bra gröning, vad menar du med frozen static? Frozen dry sift kanske kommer men static har jag inte sett någon säljare ha i Sverige, alldeles för dyrt per gram. Har testat riktigt static i Spanien för 35 euro gram och det ser knappt ut som hash asså hah, men kanske du talar sanning och din kran säljer det för 1500 för 5 g kanske

Har hittat en entusiast, inte från "gatan" på det sättet. Klagade överallt hela tiden i ett år och så hittade han mig.. Får världsklass ibland asså direkt från... nånstans. Ja, den var ju dyrare såklart. Det får man ju räkna med. Det där är nog en del av problemet, varför vi inte har nåt bra på gatan - folk förväntar sig billigare priser här än i Barcelona, Amsterdam, Los Angeles... Kommer inte hända liksom.. 100 kronor grammet? Ja då får man ju som bäst "mids" överallt förutom i Thailand typ..

Till höger här, https://i.imgur.com/7FRX07c.jpeg frozen som fanns i höstas. Kan vara det bästa jag rökt. Ren gas. Hade gått att dabba. Till vänster: Kush Berry dry sift från Sultan of Hash.

Den som kanske kommer till mig i veckan finns i Skåne nu. 8500 för ett hegge från typ pålitligaste som finns... . Ser på filmen att det inte är nåt standard drysift. Rent smör.

Dom riktigt superbra går för 12-17000. Så det är ju liksom inte helt orimligt det heller.

Orange Diesel 73u https://i.imgur.com/sQziYq4.jpeg

Starkaste sativan jag rökt nånsin, bra tangerine haze. Den var perfekt alltså. Så god. Perfekt kurerad. Är ju vanligtvis det allt faller på när det gäller gräs i Sverige... visst var pink runtzen lite för torr? https://i.imgur.com/LKGaRAx.jpeg
Hela jävla höghuset här stank 24 timmar efter man rökt efter man rökt den där ^

Åh. Nu vill jag ha allt det där istället igen. Orka Sverige. Vill odla själv och kunna knalla ned till centrum och sätta mig på en coffeshop. Ska det vara för mycket begärt.
Senast redigerad av OdCaBo 2025-05-25 kl. 16:31.
Citera
2025-05-25, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Åkte och hämtade lite Banana Strawberry som det snackades om 50 sidor bak här. Den var ju okej. Bättre än mousse.

Har hittat en entusiast, inte från "gatan" på det sättet. Klagade överallt hela tiden i ett år och så hittade han mig.. Får världsklass ibland asså direkt från... nånstans. Ja, den var ju dyrare såklart. Det får man ju räkna med. Det där är nog en del av problemet, varför vi inte har nåt bra på gatan - folk förväntar sig billigare priser här än i Barcelona, Amsterdam, Los Angeles... Kommer inte hända liksom.. 100 kronor grammet? Ja då får man ju som bäst "mids" överallt förutom i Thailand typ..

Till höger här, https://i.imgur.com/7FRX07c.jpeg frozen som fanns i höstas. Kan vara det bästa jag rökt. Ren gas. Hade gått att dabba. Till vänster: Kush Berry dry sift från Sultan of Hash.

Den som kanske kommer till mig i veckan finns i Skåne nu. 8500 för ett hegge från typ pålitligaste som finns... . Ser på filmen att det inte är nåt standard drysift. Rent smör.

Dom riktigt superbra går för 12-17000. Så det är ju liksom inte helt orimligt det heller.

Orange Diesel 73u https://i.imgur.com/sQziYq4.jpeg

Starkaste sativan jag rökt nånsin, bra tangerine haze. Den var perfekt alltså. Så god. Perfekt kurerad. Är ju vanligtvis det allt faller på när det gäller gräs i Sverige... visst var pink runtzen lite för torr? https://i.imgur.com/LKGaRAx.jpeg

Åh. Nu vill jag ha allt det där istället igen. Orka Sverige. Vill odla själv och kunna knalla ned till centrum och sätta mig på en coffeshop. Ska det vara för mycket begärt.
Hatten av du vet vad du snackar om, många i tråden har skrivit mycket skit haha så va lite skeptiskt fint röka dedär! Den tangerine haze har jag också nu watefak, fin Gröning definitivt längtar också efter något riktigt bra.

Haha sett vissa som rökte strawberry banana och dom sa det var det bästa dom hade rökt och att det är static 💀🤣
Citera
2025-05-25, 16:41
Medlem
ZenoElias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Ja, den var ju dyrare såklart. Det får man ju räkna med. Det där är nog en del av problemet, varför vi inte har nåt bra på gatan - folk förväntar sig billigare priser här än i Barcelona, Amsterdam, Los Angeles... Kommer inte hända liksom.. 100 kronor grammet? Ja då får man ju som bäst "mids" överallt förutom i Thailand typ..

Håller med dig 100% så länge ”alla” vill betala 100kr/grammet och sedan verkar skita i vad de får för röka får vi som vill ha bättre kvalitet svårt att hitta något på gatan tyvärr. 100kr kostade det ju för tusan redan på 90-talet.

Angående stanken/doften så känns det som min lokalodlade girl scout cookies doftar ned hela trappen även otänd i påsen. Gräs är svårt när man bor i höghus

Ontopic så är det fortfarande bara Mercedes som cirkulerar i mina obygder.
Citera
2025-05-25, 17:23
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZenoElia
Håller med dig 100% så länge ”alla” vill betala 100kr/grammet och sedan verkar skita i vad de får för röka får vi som vill ha bättre kvalitet svårt att hitta något på gatan tyvärr. 100kr kostade det ju för tusan redan på 90-talet.

Angående stanken/doften så känns det som min lokalodlade girl scout cookies doftar ned hela trappen även otänd i påsen. Gräs är svårt när man bor i höghus

Ontopic så är det fortfarande bara Mercedes som cirkulerar i mina obygder.

Äääälskar gsc. Bästa jag rökt var min jag odlade i garderoben och klippte för tidigt därför att det började bli lite väl mycket snutspring i trapphuset. Skulle aldrig våga den nu hahahaha Alltid tyckt det är lite larvigt med begreppet "fire". Men när jag tände den... bara log från öra till öra och tänkte "nu hajar jag, det här är fan fire asså". Så sjukt god. Inte mycket terpener som hittar hit..

Folk måste bli kräsnare. Men många vet väl inte bättre. Jag började röka när budmail funkade till Sverige, så världsklass från Kanada. Budder redan då. Jamaicanskt hasch. Allt som finns fanns. Kom i stora kakburkar. Blev svårt när det försvann.

Citat:
Hatten av du vet vad du snackar om, många i tråden har skrivit mycket skit haha så va lite skeptiskt fint röka dedär! Den tangerine haze har jag också nu watefak, fin Gröning definitivt längtar också efter något riktigt bra.

Haha sett vissa som rökte strawberry banana och dom sa det var det bästa dom hade rökt och att det är static 💀🤣

Snackat med typ tio gatubecknare i år om sånt här. Ingen har haft en jävla susning om nåt. Sa åt nån idag som försökte sälja "static" och la ut en bild på en platta som det stod mousse på. Asså.

Fick för lite drysift av nån av dom större för några månader sen. Han gjorde rätt för sig med råge, det var tom hans personliga stash. "Tväräkta static". Var typ okej drysift. Smakade lite konstigt.
Citera
2025-05-25, 23:47
Medlem
Nu har några dry sorter landat "Nicole" och "redbull' någon testat? Marknadsfört som static 😅
Citera
2025-05-26, 00:15
Medlem
Kanonklass avatar
Jag bara slaggar hela tiden eller sitter vid köksbordet när jag röker la mousse. Sover som en stock, vilket är skönt.
Citera
2025-05-26, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonklas
Jag bara slaggar hela tiden eller sitter vid köksbordet när jag röker la mousse. Sover som en stock, vilket är skönt.
Kan va för man använder gamla plantor för att göra lamouse, thc omvandlas till cbn över tid
Citera
2025-05-26, 03:19
Medlem
Kanonklass avatar
Citat:
Kan va för man använder gamla plantor för att göra lamouse, thc omvandlas till cbn över tid

Det gör sin grej. Hehe
Citera
2025-05-26, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonklas
Det gör sin grej. Hehe
Rätt skönt för dig, tyckte mest det smakar bajs och lämnar knappt någon bänga men är vann också med bra röka blir ju billigt för dig så 👌🏼👌🏼
Citera
2025-05-26, 20:17
Medlem
OdCaBos avatar
Jag tycker tvärtom. Mousse är som att ta en kopp te. Man känner knappt nåt. Nästan att man blir lite piggare. Enda existensberättigandet jag ser är om man vill ha nåt lättrökt som smakar pyttelite hasch.

Tror det var därför det blev poppis i Frankrike. Nåt man kan sitta och kedjeröka utan att bli särskilt bäng. Fast då är det ju bättre med nån klartänkt sativa.
Citera
2025-05-28, 06:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Detta var innan min tid men först (kanske kom nån slags "skunk" tidigare på 70 talet i USA?) kom väl Skunk#1 som är en korsning av Afghani (Indica), Colombiansk (Sativa), Mexikansk (Sativa), så den mest Sativa.

Medans Super Skunk är en korsning mellan Skunk#1 och en Afghani så SS är mer Indica.

Sen finns det väl flera hundra olika Skunk, allt från Shiva Skunk till Lemon Skunk.

Har du inte stött på gräs med lila buds sen Purple Haze? Har du aldrig rökt Gelato, Runtz eller någon annan USA genetics? Brukar ju vara lite lila i dom, men man kan väl få lila färger på alla strains om det är kallt på natten.

Tack för en lektion inom skunk 🦨

Jag har bara stött på lila(mörk lila)weed en gång i Christiania för många år sen. Det var så mörkt att det var nästan svart. Så mörklila med orangea strån och det hade en annan smak och det var inte hög thc halt men ett nice rus ändå.

Nu hoppas jag mina plantor blir fina och skörden bra.
Citera
2025-05-29, 12:10
Medlem
Har inte känt sån torka sen 2019, bara hos er som finns bajsmus eller bra grönt i lösa mängder? Finns inget vettigt på gatorna även på arch känns det torrt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in