Flashback bygger pepparkakshus!
2025-03-02, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shoozz
I Sthlm finns det en pino fruit väldig fin!
Rekommenderar den!
Inget la mousse skit

Den finns nog i hela Sverige, är den bättre än Cookies Cream eller Royce Farm?
Citera
2025-03-02, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Den finns nog i hela Sverige, är den bättre än Cookies Cream eller Royce Farm?

Okej. Vad jag har för erfarenheter så stämmer det oftast inte.
Dessa zutter kommer de inte flera hundra kilo av.
Brukar endast vara vissa kranar som får in.

Har inte testet dom, då jag ej sett dessa i Sthlm.
Södra Sverige brukar ha mkt mer att välja på när det gäller hash samt olika strain.
Även kvalitén brukar vara bättre.
Citera
2025-03-02, 10:48
Medlem
Citat:
Precis, ingen Moouse är bättre än Semi Dry.
Royce Farm är samma sort som Cali Static (med Mickey Mouse på klisterlappen, 50g).

Som sagt det finns inget riktigt Static Sift i Sverige hos vanliga kranar, riktigt Static kostar runt 300kr/g.

Hämtar du gram vis, så ja då kostar det 300kr eller om du beställer.ä från internet av någon i Sverige.

Har köpt static från HkKush coffee i Svergie,
Den kosta 10 lax hegget.
Allt beror på hur mkt du köper samt om du känner folket som säljer eller inte.
Citera
2025-03-02, 12:17
Medlem
Diary Milk är riktigt fin!

Funkar 💯💯
Citera
2025-03-02, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shoozz
Hämtar du gram vis, så ja då kostar det 300kr eller om du beställer.ä från internet av någon i Sverige.

Har köpt static från HkKush coffee i Svergie,
Den kosta 10 lax hegget.
Allt beror på hur mkt du köper samt om du känner folket som säljer eller inte.

Jag menar gram pris från tex Anonymuz Farmz, jag tvivlar starkt på att man får riktigt full melt Static för 10k/hg i Sverige, kanske Frozen om du har väldigt bra kran. Även om det kommer från en känd farm och det är från Marocko så är det sällan 100% Static men det betyder inte att det inte är riktigt bra.

Riktigt Static är som i samma klass som Rosin och går att dabba, alltså full melt hash/6 stjärnor.
Senast redigerad av CubanLinks 2025-03-02 kl. 13:34.
Citera
2025-03-02, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janer2k
Den är inte bankad någonstans... Fyfan vad man ljuger utan anledning den ända kända bankad platta va denna röda "dry" sorten, denna va ganska fin men det finns bättre
Håller med, Cookies är inte sådär utan bland de bättre på senare tid. Slår ungefär som Mickey static som nämnts och dry sift Illumnatin ett tag sen.

Sen fattar alla att det inte är riktig static. Det är så gott som vedertaget att man inte hittar static eller knappt riktig dry på gatan och man får anta att skala på gatan (lamousse - dry - static) som mest når en riktigt bra semi-dry i internationella termer och att pluggar snarare ser det som skit - ok - bra. Känns som att denna diskussion går på repeat var tredje månad 😉.

Att diskutera exklusiva stämplar från farms som kanske 1% av Sveriges marknad har tillgång till känns lite meningslöst, i mitt tycke ska tråden handla om sorter som generellt cirkulerar på gatan och hjälpa varandra undvika riktigt dålig kvalité
Citera
2025-03-03, 01:30
Medlem
Seriöst nu får det fan vara nog. Flera månader där majoriteten om inte all hash har varit skit. Vadfan är det som försigår? Ingen som har kontakt med nån lite högre upp?
Citera
2025-03-03, 01:34
Medlem
Citat:
Någon som testat "Cookies Cream" (tror det är Semi Dry som det mesta av Dry Sift'n i Swe, det är klistermärken som speglar sig och med 3 st gubbar på som ser ut som grinchen under texten).

Röker den nu. Känner ingenting nämnvärt. Som någon annan sa så bubblar den väldigt lite och är kladdigare men jag vetefan om det är hash.

Tror det är antingen besprutat eller hur dom nu gör med nån cannabinoid som är skit eller vad det nu kan vara frågan om. Det är inte något nämnvärt thc rus iallafall precis som allt annat på senare tid.
Citera
2025-03-03, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PoopooKakka
Röker den nu. Känner ingenting nämnvärt. Som någon annan sa så bubblar den väldigt lite och är kladdigare men jag vetefan om det är hash.

Tror det är antingen besprutat eller hur dom nu gör med nån cannabinoid som är skit eller vad det nu kan vara frågan om. Det är inte något nämnvärt thc rus iallafall precis som allt annat på senare tid.

Du kanske har rätt, jag fick en bit i sample men hade så hög tolerans så jag vet inte. Har uppehåll nu tills utbudet har blivit bättre.

Men köper ni tex Royce Farm/Mickey Mouse Static så lägg den i bakplåtspapper och kör vaccumplast eller flera lager hårt packat gladplast och låt den ligga i rumstemperatur i några dagar iallafall så blir den helt oljig och smulig och stinker kattpiss/skunk, blir helt annan konsistens på det och smakar mer.
Citera
2025-03-03, 16:16
Medlem
Citat:
Du kanske har rätt, jag fick en bit i sample men hade så hög tolerans så jag vet inte. Har uppehåll nu tills utbudet har blivit bättre.

Låter som en bra ide med paus. Det är inte din tolerans, jag har kvar en femma av den andra skiten som kommit dom senaste månaderna och det här är exakt samma bara kletigare och lite nyare kanske.

Jag har personligen gått över till det gröna sålänge och det har funkar fint. Har funnits flera sorter nu som gått att röka sen en månad tillbaka iallafall men är osäker på om det är några större partier eller om det är hemodling.
Citera
2025-03-03, 16:25
Medlem
En till uppdatering på Cookies Cream.
Det är samma skit som ”hashet” som kommit nu i flera månader.
Här kommer några observationer jag har om hashet och hur ni kanske kan identifiera om det är dåligt i framtiden.

1. Den luktar lite off. Vill nästan beskriva det som en lätt sur doft men är dålig på att beskriva det. Doften är dock lik cannabis i början och blir surare med tiden, vilket får mig att tro att den är besprutad med någonting.

2. Inga färgskillnader. Ett vanligt hash ”oxiderar” i luft.
Oftast är hashet mörkare på utsidan än insidan.
Bryt biten och kolla om den är samma färg raka vägen igenom. Den kan dock va samma färg ifall den nyligen hanterats och inte hunnit oxidera.

3. ”Lamousse”. Det står en hel del i den här tråden om farms och annat som inte jag riktigt håller med om. Det finns inga pålitliga graderingar i det här landet utan lamousse har mina kranar och folk omkring mig använt för att beskriva hashet som ”sandigt” eller ”lättsmulat”.
Jag tycker att alla lamousse har varit skit, även innan torka och rekommenderar att hålla mig borta om det står lamousse.

Glöm inte heller att säga till era kranar att ni inte gillar hashet och gör inte som mig och lägg flera tusen på att prova alla nya.
Vänta tills infon kommer upp här om en stabil stämpel så dom fattar att det inte blir några pengar om vi inte får våran standard kvalite. (Som i Sverige är väldigt bra vanligtvis.)
Citera
2025-03-03, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PoopooKakka

Tror det är dags för en T break eller? Jag blir klart bäng av cookies n cream, röker ändå varje dag och har rätt hög tolerans men det är ingen höjdare heller, funderar nästan på o sluta snart ofrivilligt för de jag tycker är standard ska vara nya premium 😭 besprutat eller så tycker jag dock inte den är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in