Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-03-15, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LionFromZion
Den är färsk och mellanporös. Går att trycka ihop enkelt till en bit av flera. Om den bubblar kan ja inte svara på inte testat.

Tack för svaret
Citera
2025-03-17, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Tack för svaret
Den bubblar lite när man eldar på den, riktig bra svårt att tro det är mousse kanske någon low tier drysift fint röka faktiskt
Citera
2025-03-20, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janer2k
Den bubblar lite när man eldar på den, riktig bra svårt att tro det är mousse kanske någon low tier drysift fint röka faktiskt

Nej det är vanlig La Moouse, helt ok för att vara La Moouse men det är fortfarande en "klass" under Commercial som fanns innan La Moouse kom och verkligen inget "Dry Sift".

Vart har vanliga commercial plattor tagit vägen? Så jävla skumt att vanligt com nästan har försvunnit och ersatts av något sämre som La Moouse, borde det inte vara tvärtom om att det kommer bättre kvalitet med tiden och inte tvärtom om? Något skumt har hänt, blandar dom ut det nere i Spanien med typ CBD eller vad är det som händer? Samma med "billiga" Dry Sift sorter, utblandat allt ihop. Och man kan ju inte köpa hash från tex Anonymuz Farmz och röka varje dag, blir alldeles för dyrt. Odla själv blir svaret.

La Moouse är ju lika dåligt som som Standard hasch som fanns på 90 talet och i början på 2000 talet som kom i 125g och 200g plattor, ofta var det också utblandat, det är 2025 och vi borde ha topp hash o grönt i landet men alldeles för mycket skumt på marknaden, men så blir det på en svart marknad.
Citera
2025-03-20, 16:20
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Nej det är vanlig La Moouse, helt ok för att vara La Moouse men det är fortfarande en "klass" under Commercial som fanns innan La Moouse kom och verkligen inget "Dry Sift".

Vart har vanliga commercial plattor tagit vägen? Så jävla skumt att vanligt com nästan har försvunnit och ersatts av något sämre som La Moouse, borde det inte vara tvärtom om att det kommer bättre kvalitet med tiden och inte tvärtom om? Något skumt har hänt, blandar dom ut det nere i Spanien med typ CBD eller vad är det som händer? Samma med "billiga" Dry Sift sorter, utblandat allt ihop. Och man kan ju inte köpa hash från tex Anonymuz Farmz och röka varje dag, blir alldeles för dyrt. Odla själv blir svaret.

La Moouse är ju lika dåligt som som Standard hasch som fanns på 90 talet och i början på 2000 talet som kom i 125g och 200g plattor, ofta var det också utblandat, det är 2025 och vi borde ha topp hash o grönt i landet men alldeles för mycket skumt på marknaden, men så blir det på en svart marknad.
Jag tycker Lamouse är mycket bättre plattorna på 90-talet.
Visst fanns det bra plattor också men det mesta var ju skit.
Citera
2025-03-20, 17:44
Medlem
Citat:

Aa håller med dig, kände mig bara lite nöjd över att röka något som var rökbart iaf, hatar lamousse men den va trevlig, väntar dock nu på någon drysift från utländsk vendor🙏🏽
Citera
2025-03-21, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert

Där håller jag inte med dig. De hasch jag fick tag på på 90talet var antingen svart afghan eller "bubbel" från Marocko som det kallades då.

Och det slog/slår "standard lamoussen" med hästlängder, tycker jag.

Dök dock upp en OK mousse här i veckan. Väldigt färsk, bubblar fint, smakar fint och ger ett mer än OK rus.

Tror det är samma som användaren LionfromZion pratade om några inlägg bak.
Citera
2025-03-22, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw
Det är sant..Cbn är sömnigt och mörkt hasch har i regel en högre halt av det än ljust hasch. Konverteringen till cbn-syra eller vad du nu vill kalla det sker redan i blomstadiet.. Ju mer thc desto mer potential till cbn, om du nu är ute efter det.. Det har egentligen ingenting med hasch att göra, snarare åldrandet av thc.. Resten kan du räkna ut själv. Du kan skörda ett gäng blommor "för tidigt" och skaka trikomer, de kommer bli ljusa till färgen såklart, sen kan du kurera hur mycket du vill men du ökar inte cbn-halten nåt nämnvärt, biosyntesen har varit död sedan länge.. Godare blir det såklart, men ruset kommer fortfarande vara klent.

Thc bryts ner (oxiderar) till cbn, av syre, värme, och vissa våglängder av ljus.
Ju äldre röka ju mer cbn, i regel iallafall.
Färgen på hasch härstammar uteslutande ifrån värme i kombination med högt tryck (pressning), val av biomassa påverkar givetvis med.
Citera
2025-03-24, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert

Ja men det är inte så stor skillnad om vi jämför med en färsk "bra" standard platta från 90 talet. Riktigt låg kvalitet på båda.

Men dagens standard borde vara bättre än tex "ryger" från förr (sånt som var lite dyrare förr och bubblade, tex i Christiania fanns olika "ryger" från Semi, Deluxe till Extreme).

Kolla dessa gamla bilder från pusherstreet: https://c8.alamy.com/comp/ATB8C8/denmark-copenhagen-hash-and-marijuana-sold-in-the-pusher-street-at-ATB8C8.jpg

https://politiken.dk/migration_catalog/article5086230.ece/ALTERNATES/p16x9_960/Pusherstreet

https://www.reddit.com/media?url=https%3A%2F%2Fexternal-preview.redd.it%2FwVK0jCGpPZrW2pEPfImwFlRDF13nLhb-tj0HVUwh9Jc.jpg%3 Fauto%3Dwebp%26s%3D0a57b302e96a89d18090b9f856f0a97 578912728
Senast redigerad av CubanLinks 2025-03-24 kl. 04:57.
Citera
2025-03-24, 16:42
Medlem
Nu kan man äntligen fylla lungorna med något gott. Super lemon "static" va riktigt bra, förstår inte varför alla kranar vill leka runder att de säljer static, riktigt fin drysift va det dock, smälte sig jätte fint i pipan och den är krämig och klibbig i konsistensen
Citera
2025-03-26, 22:12
Medlem
Ljus mjuk lamousse med stämpeln: ”Smoke Weed” skithasch rent utsagt. Luktar bra, inte klibbig för 5 öre dock. Brinner direkt vid kontakt med eld. Blev seriöst svart under näsan efter jag rökt halva holken. Slängde femman direkt efter jag öppnade snap och såg hur jag såg ut. Blev jävligt bäng dock så misstänker att det är typ THC-A pulver i cbd-hasch eller något liknande då jag beställt exakt det som står ovan, och det såg identiskt ut. Samma utseende, lukt, bänga osv. Vågar dock ej ta risken och röka mer.

Mörkt klibbigt hasch med stämpeln: ”Amnesia Haze” mycket bra hasch. Precis som det var 2012. Inga klagomål alls.
Citera
2025-03-27, 09:47
Medlem
Lite OT men tycker endå det ska nämnas då det diskuterats flitigt..

Tullen säger - kraftig ökning av ny Spice.

https://www.sydsvenskan.se/2025-03-27/tullverket-varnar-kraftig-okning-av-ny-spice/

Jag håller med. Mycket av det man hittar på gatan är utspett skit!
Citera
2025-03-27, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Lite OT men tycker endå det ska nämnas då det diskuterats flitigt..

Tullen säger - kraftig ökning av ny Spice.

https://www.sydsvenskan.se/2025-03-27/tullverket-varnar-kraftig-okning-av-ny-spice/

Jag håller med. Mycket av det man hittar på gatan är utspett skit!
Skulle precis länka har varit i diskussion med många om det här o mååånga har varit emot mig.
25 kg på knappt 3 månader i år. Not good.

Har gått över till weed ngra år, o då till 90% hemmaodlat av vänner o bekanta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in