Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-30, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paskharen
Min erfarenhet säger att dom där som är sådär oljiga och kletiga är fullproppade med alla möjliga medel. Däremot dom som är halvhårda som gummi är typ dom "renaste" i dagens läge.

Hur som helst förstår faktiskt varför ni blir så fixerade vid konsistens. Hände mig med när jag rökte som fan. Till slut funka det knappt eller allt kändes ungefär likadant. Då blir man istället fixerad vid smak och att den känns bra i handen.

Jag skrev aldrig att haschet ska vara oljigt och kletigt för det finns många sådana sorter som är utblandade, jag skrev att kristallerna ska vara lite oljiga/innehålla rosin och inte vara snustorra.

Ta tex 120-90u hash och känn på det och jämför med en torr commercial sort som tex Adolf Hitler så förstår du vad jag menar.
Citera
2023-11-30, 10:35
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Jag skrev aldrig att haschet ska vara oljigt och kletigt för det finns många sådana sorter som är utblandade, jag skrev att kristallerna ska vara lite oljiga/innehålla rosin och inte vara snustorra.

Ta tex 120-90u hash och känn på det och jämför med en torr commercial sort som tex Adolf Hitler så förstår du vad jag menar.

Problemet är ju att du kan aldrig vara säker på att det är det som påstås. Knarkhasch är ju som bekant illegalt här i landet. Det innebär att det inte finns någon överordnad myndighet som kontrollerar varans äkthet eller innehåll.
Citera
2023-11-30, 13:21
Medlem
Citat:
Problemet är ju att du kan aldrig vara säker på att det är det som påstås. Knarkhasch är ju som bekant illegalt här i landet. Det innebär att det inte finns någon överordnad myndighet som kontrollerar varans äkthet eller innehåll.

Självklart inte men det är en helt annan diskussion. Vare sig det är lagligt eller olagligt så är kvalitet samma sak.
Citera
2023-11-30, 14:20
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Självklart inte men det är en helt annan diskussion. Vare sig det är lagligt eller olagligt så är kvalitet samma sak.

Fast nu skrinnar vi in på "upplevd" kvalité vs "faktisk" kvalité.

Ungefär som när du sätter dig i en premiumbil. Det är inte bara att det är dyrare materialval. Utan du ska även uppleva kvalitén med tex att dörrarna stängs och låter på ett visst sätt. Även hur det ska lukta etc.
Citera
2023-12-01, 07:50
Medlem
Citat:
Fast nu skrinnar vi in på "upplevd" kvalité vs "faktisk" kvalité.

Ungefär som när du sätter dig i en premiumbil. Det är inte bara att det är dyrare materialval. Utan du ska även uppleva kvalitén med tex att dörrarna stängs och låter på ett visst sätt. Även hur det ska lukta etc.

Förstår vad du menar, men man hittar inte top shelf hash för 100kr/g i Sverige, allt "Dry Sift" som kostar 80-100kr/g är fake och om det bara är vanligt com som säljs som Dry eller om det är innehåller skumma tillsatser beror på.

Men köper man Dry Sift från "kända" tillverkare så skulle jag vilja påstå att dom hash sorterna är rena och säkra att röka men tyvärr får man betala runt 200kr/g, personligen kan jag inte gå tillbaka till commercial hash igen.
Citera
2023-12-01, 08:40
Medlem
Någon som testat stämpeln "Hell fire"? Fick ett bra erbjudande på en kaka av den sorten.
Citera
2023-12-01, 18:54
Medlem
Gardenhose88s avatar
Någon som provat kinder, eagle eller fuck spinach i skåne området vad skulle ni rate dem?
Citera
2023-12-03, 20:55
Medlem
Survive the Game grymt bra och potent hasch. Ser ut som dry sift nästan! Stinker med
Citera
2023-12-03, 22:46
Medlem
jewclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
Survive the Game grymt bra och potent hasch. Ser ut som dry sift nästan! Stinker med
Hur ser du att det är dry sift och inte bubbel/is-hasch?
Citera
2023-12-04, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gardenhose88
Någon som provat kinder, eagle eller fuck spinach i skåne området vad skulle ni rate dem?

Köp inte fuck spinach inte bra och den är 7-8 månader gammal oxå gammal last
Citera
2023-12-08, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gardenhose88
Första plattan kinder i october va helt ok, andra plattan i november va kass. Smaka läderbälte o knappt inget kletigt.
Citera
2023-12-08, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av splir0n
Brukar säga är den hård, torr och/eller mörk så är det antingen dunder eller bajs. Har stött på dunder i alla möjliga format. Lukten tycker jag är viktigare än konsistensen. Men självklart är det ruset som är det viktiga. Mkt viktigare än smak/lukt/konsistens, tycker jag. (Och förvånar mig om inte alla tkr så)

Kan dock också förstå om man är mega inrökt och inget slår, eller om man tar ngt annat så rökat bara boostar, att man lägger mkt vikt vid smaken. Finns inget störigare än o fastna på ett dunder röka som smakar skit

Bästa vanlig hasch jag rökt va stenhårt och med Davids stjärna på runt 2003-2004. Det va så hårt man fick elda flera gånger. Men det gjorde en mongolid. Har köpt oändligt med standard plattor efter det men ingen har slagit så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in