2024-01-17, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skurresnurre
Hmm tycker dom borde nämnt det isf, haze är så jäkla vanligt - mousse låter finare. Det är nog två olika

🤤

La mousse hash är en bättre hash än vanligt ” Commercial hash”

Kom riktigt La mousse i sommars efter det hade alla La mousse.
Citera
2024-01-17, 22:02
Medlem
Citat:
Cirkulerar en Lemon haze hasch just nu, vet du/ngn nåt om den?

Har funnits väldigt många lemon haze sorter hur ser stämpeln ut?

Stämpeln säger ingenting om hashet.
Vem som helst kan klistra på en lapp.
Bästa är och testa själv och avgöra.
Citera
2024-01-18, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qalowlow
Har en svag eftersmak av mögligt bröd?
När haschet smakar mögligt bröd vet man att det är bra skit. Blir stora svarta moln på himlen....

Kör skiten i bubblebags Det där låter inget vidare!!
Senast redigerad av Slutatrollamannen 2024-01-18 kl. 01:31.
Citera
2024-01-18, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shoozz
La mousse hash är en bättre hash än vanligt ” Commercial hash”

Kom riktigt La mousse i sommars efter det hade alla La mousse.
Jag vet. Men 99% av La Moussen i Sverige är fejk. Menade att om man ändå ska hitta på en stämpel kan man lika gärna ta mousse ist för haze då det lockar mer. Och oftast är en ”mousse” bättre även om de inte är riktigt mousse
Citat:
Stämpeln säger ingenting om hasChet.
Jo jag vet, drf jag fråga, typ vanligaste namnet. Har inte sett varken kakan eller stämpeln.
Tycker ändå stämpel är bra att gå på, för om det cirkulerar en stämpel (oavsett om de e på olika håll i landet) så betyder samma stämpel under samma period = samma hasch (oftast)
Citera
2024-01-18, 12:58
Medlem
Citat:

Stämpeln säger ingenting om hashet.

Givetvis kan man det, men chansen är relativt liten.
Varför vi samtalar om olika stämplar är för att det är 7 av 10 fallen samma hashish.
Citera
2024-01-18, 14:34
Medlem
Citat:
Varför vi samtalar om olika stämplar är för att det är 7 av 10 fallen samma hashish.
Alltid samma i denna tråden, nån som vill leka duktig o påpeka att ”äääeh vafaen amatörer, stämpeln betyder inte ett skit, commercial hash, drysift” blablabla (inte du shooz, finns värre🤪 ) som om man inte VET allt dedär, men folk måste väl hävda sig antar jag. Det är ju exakt som du säger o jag sagt att stämpeln ger en iaf nåt o gå på
Edit: tråden heter ju liksom STÄMPLAR, och 99% av Sverige röker ”commercial hasch”, de väl klart som fan det är det som diskuteras här då
Senast redigerad av skurresnurre 2024-01-18 kl. 14:45.
Citera
2024-01-18, 17:38
Medlem
Citat:

Har märkt kommer det en zutt som är bra och går åt snabbt, brukar samma stämpel komma in igen efter 2-3 veckor med samma stämpel.

Men absolut inte samma hash som första gången när den kom.
Citera
2024-01-18, 17:45
Medlem
Citat:
Alltid samma i denna tråden, nån som vill leka duktig o påpeka att ”äääeh vafaen amatörer, stämpeln betyder inte ett skit, commercial hash, drysift” blablabla (inte du shooz, finns värre🤪 ) som om man inte VET allt dedär, men folk måste väl hävda sig antar jag. Det är ju exakt som du säger o jag sagt att stämpeln ger en iaf nåt o gå på
Edit: tråden heter ju liksom STÄMPLAR, och 99% av Sverige röker ”commercial hasch”, de väl klart som fan det är det som diskuteras här då

Behöver inte hävda mig på Flashback

Vill bara hjälpa till så folk ska förstå att kvaliteten på hash i Sverige är katastrof dom senaste åren.

Innan 2019 behövde man inte ens oroa sig för vad man klippte, kvaliten var väldigt bra då
Citera
2024-01-18, 17:57
Medlem
Citat:
Behöver inte hävda mig på Flashback

Vill bara hjälpa till så folk ska förstå att kvaliteten på hash i Sverige är katastrof dom senaste åren.

Innan 2019 behövde man inte ens oroa sig för vad man klippte, kvaliten var väldigt bra då
Nä och jag kanske överreagerade lite pga irriterad så ber om ursäkt om nån kände sig påhoppad 😬 och återigen det var 0% menat mot dig.

Bara uppskattat att folk hjälper till, alltid kul o lära sig mer. Men jag tycker folk haft en lite tråkig och nedlåtande ton här ang ”commercial”. Vill också bara hjälpa till o informera, därav jag tycker det är så bra med en stämpel-tråd.

Fram tills för typ 5-10 år sedan snackade ingen om commercial hasch i Sverige, de fanns liksom inte, ingen hade vetat vad det var om det nämndes. Hasch va hasch. Dunder o standard.

Jag vill dock hävda att både kvalitet och priser är bättre än någonsin. Om nåt hänt sista månaderna vet jag inte men senaste fem åren (förutom dom 2~ åren under corona) har det varit väldigt fina sorter & pressade priser. Heggen för 2-4k för en utan kontakter och kilon med kontakter för typ 18-30k. Och jag snackar inte standard utan de som klassas ”top” i Spanien.
När jag började röka för typ 15 år sen så var det blandat. Alltid bra grejer från DK. Men måånga som hävdade ”svart afghan” och hade nån jävla plastbit typ. Minns att det snackades om allt från bildäck, skomakar-nånting (kräm?), henna, plast, ja allt möjligt blandades de ut med enligt rykten. Cirkulerade helt ok grejer oftast, dunder i perioder, speciellt gräset va bättre. Nu tycker jag gräset är skit o haschet ofta är ovanligt bra.

Citat:
Har märkt kommer det en zutt som är bra och går åt snabbt, brukar samma stämpel komma in igen efter 2-3 veckor med samma stämpel.

Men absolut inte samma hash som första gången när den kom.
Sant
Senast redigerad av skurresnurre 2024-01-18 kl. 18:10.
Citera
2024-01-21, 12:09
Medlem
Finns en dry shift i omlopp i Stockholms området med bild på en svartpanter.
Rekommenderar denna starkt!
Citera
2024-01-21, 15:59
Medlem
jewclaws avatar
Florerar okurerad trippel filtrerad ice water dry shift (ej cooked) hash just nu, 140kr/g, jävligt bra bubblar satan. Nån majjagubbe på etiketten. Någon som testat?
Citera
2024-01-21, 16:06
Medlem
Citat:
Finns en dry shift i omlopp i Stockholms området med bild på en svartpanter.
Rekommenderar denna starkt!

Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw
Florerar okurerad trippel filtrerad ice water dry shift (ej cooked) hash just nu, 140kr/g, jävligt bra bubblar satan. Nån majjagubbe på etiketten. Någon som testat?
Ouff låter lovande 😍 men det heter Dry Sift grabbar 😘 även fast många säger shift, varför fattar jag inte..
Senast redigerad av skurresnurre 2024-01-21 kl. 16:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in