Citat:
Ursprungligen postat av
Shoozz
Behöver inte hävda mig på Flashback
Vill bara hjälpa till så folk ska förstå att kvaliteten på hash i Sverige är katastrof dom senaste åren.
Innan 2019 behövde man inte ens oroa sig för vad man klippte, kvaliten var väldigt bra då
Nä och jag kanske överreagerade lite pga irriterad så ber om ursäkt om nån kände sig påhoppad 😬 och återigen det var 0% menat mot dig.
Bara uppskattat att folk hjälper till, alltid kul o lära sig mer. Men jag tycker folk haft en lite tråkig och nedlåtande ton här ang ”commercial”. Vill också bara hjälpa till o informera, därav jag tycker det är så bra med en stämpel-tråd.
Fram tills för typ 5-10 år sedan snackade ingen om commercial hasch i Sverige, de fanns liksom inte, ingen hade vetat vad det var om det nämndes. Hasch va hasch. Dunder o standard.
Jag vill dock hävda att både kvalitet och priser är bättre än någonsin. Om nåt hänt sista månaderna vet jag inte men senaste fem åren (förutom dom 2~ åren under corona) har det varit väldigt fina sorter & pressade priser. Heggen för 2-4k för en utan kontakter och kilon med kontakter för typ 18-30k. Och jag snackar inte standard utan de som klassas ”top” i Spanien.
När jag började röka för typ 15 år sen så var det blandat. Alltid bra grejer från DK. Men måånga som hävdade ”svart afghan” och hade nån jävla plastbit typ. Minns att det snackades om allt från bildäck, skomakar-nånting (kräm?), henna, plast, ja allt möjligt blandades de ut med enligt rykten. Cirkulerade helt ok grejer oftast, dunder i perioder, speciellt gräset va bättre. Nu tycker jag gräset är skit o haschet ofta är ovanligt bra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Shoozz
Har märkt kommer det en zutt som är bra och går åt snabbt, brukar samma stämpel komma in igen efter 2-3 veckor med samma stämpel.
Men absolut inte samma hash som första gången när den kom.
Sant