Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-05, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadheterjag1112
Tycker la mousse Adolf hitler endå funkar skulle ge den 7/10

Den jag testade var rätt hård och lite torr, bubblade nada. 2/10, och inget "la mouse" som ska vara bra com och inget tort skit som ej bubblar men allt commercial kallas helt plötsligt "la mouse".
Citera
2023-11-08, 16:41
Medlem
ZenoElias avatar
Berlin, såg ganska mörk och klibbig ut. Ej testat.
Citera
2023-11-08, 17:46
Medlem
paskharens avatar
Varför lägger ni 95% av beskrivningen på konsistensen? Det är ju inte det som är det primära. Eller är ni så sönderrökta så ni inte upplevt ett rus sen 2007? Lägg tonvikt på ruset och upplevelsen. Konsistens kan vara hur som helst om ruset är kalas.
Citera
2023-11-09, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
zuttla har vi sagt i Sverige med sen iaf -90 talet.

Att du eller din vän inte har hört vissa uttryck betyder det inte att det inte finns.

Marocko är stort mina vänner.
Citera
2023-11-25, 18:18
Medlem
Stämpel ”Caviar Gold” - någon som testat?
Citera
2023-11-25, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeedGrower
Marocko är stort mina vänner.

Zutt och zuttla! Två klassiska slang för hash.
Citera
2023-11-26, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paskharen
Varför lägger ni 95% av beskrivningen på konsistensen? Det är ju inte det som är det primära. Eller är ni så sönderrökta så ni inte upplevt ett rus sen 2007? Lägg tonvikt på ruset och upplevelsen. Konsistens kan vara hur som helst om ruset är kalas.

Konsistensen är väldigt viktigt, bra kvalitet ska vara oljigt/vaxigt. Det är trikomer vi pratar om.

Är det torrt och smular i sönder så är det inget man vill ha eller pressa rosin på, men självklart vill man inte ha hasch med tillsatta oljor.
Citera
2023-11-26, 16:15
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Konsistensen är väldigt viktigt, bra kvalitet ska vara oljigt/vaxigt. Det är trikomer vi pratar om.

Är det torrt och smular i sönder så är det inget man vill ha eller pressa rosin på, men självklart vill man inte ha hasch med tillsatta oljor.

Min erfarenhet säger att dom där som är sådär oljiga och kletiga är fullproppade med alla möjliga medel. Däremot dom som är halvhårda som gummi är typ dom "renaste" i dagens läge.

Hur som helst förstår faktiskt varför ni blir så fixerade vid konsistens. Hände mig med när jag rökte som fan. Till slut funka det knappt eller allt kändes ungefär likadant. Då blir man istället fixerad vid smak och att den känns bra i handen.
Citera
2023-11-26, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks

Citat:
Ursprungligen postat av paskharen
Min erfarenhet säger att dom där som är sådär oljiga och kletiga är fullproppade med alla möjliga medel. Däremot dom som är halvhårda som gummi är typ dom "renaste" i dagens läge.

Hur som helst förstår faktiskt varför ni blir så fixerade vid konsistens. Hände mig med när jag rökte som fan. Till slut funka det knappt eller allt kändes ungefär likadant. Då blir man istället fixerad vid smak och att den känns bra i handen.
Brukar säga är den hård, torr och/eller mörk så är det antingen dunder eller bajs. Har stött på dunder i alla möjliga format. Lukten tycker jag är viktigare än konsistensen. Men självklart är det ruset som är det viktiga. Mkt viktigare än smak/lukt/konsistens, tycker jag. (Och förvånar mig om inte alla tkr så)

Kan dock också förstå om man är mega inrökt och inget slår, eller om man tar ngt annat så rökat bara boostar, att man lägger mkt vikt vid smaken. Finns inget störigare än o fastna på ett dunder röka som smakar skit
Citera
2023-11-28, 11:01
Medlem
Gardenhose88s avatar
Någon som provat fuck spinach sen är det han som är stark och äter spenat?

sen någon som provat loyal to familia stämpel?
Citera
2023-11-28, 23:58
Medlem
jaggillarsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av splir0n
Stämpel ”Caviar Gold” - någon som testat?

Fick smakat en liten bit av en vän och den var mycket trevlig. God Indica, smakar gott.
Citera
2023-11-29, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarsnus
Fick smakat en liten bit av en vän och den var mycket trevlig. God Indica, smakar gott.
Håller med den var fin. 7-8/10 (Caviar Gold)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in