Citat:
Ursprungligen postat av
CubanLinks
Konsistensen är väldigt viktigt, bra kvalitet ska vara oljigt/vaxigt. Det är trikomer vi pratar om.
Är det torrt och smular i sönder så är det inget man vill ha eller pressa rosin på, men självklart vill man inte ha hasch med tillsatta oljor.
Citat:
Ursprungligen postat av
paskharen
Min erfarenhet säger att dom där som är sådär oljiga och kletiga är fullproppade med alla möjliga medel. Däremot dom som är halvhårda som gummi är typ dom "renaste" i dagens läge.
Hur som helst förstår faktiskt varför ni blir så fixerade vid konsistens. Hände mig med när jag rökte som fan. Till slut funka det knappt eller allt kändes ungefär likadant. Då blir man istället fixerad vid smak och att den känns bra i handen.

Brukar säga är den hård, torr och/eller mörk så är det antingen dunder eller bajs. Har stött på dunder i alla möjliga format. Lukten tycker jag är viktigare än konsistensen. Men självklart är det ruset som är det viktiga. Mkt viktigare än smak/lukt/konsistens, tycker jag. (Och förvånar mig om inte alla tkr så)
Kan dock också förstå om man är mega inrökt och inget slår, eller om man tar ngt annat så rökat bara boostar, att man lägger mkt vikt vid smaken. Finns inget störigare än o fastna på ett dunder röka som smakar skit