2008-12-19, 00:56
Medlem
Koko-Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manny Calavera
Högerklick med hunter äger.

Däremot tycker att smoker ska ha 5 iallafall. Det känns nästan hopplöst om man misslyckades med tungan i ett tight läge. Speciellt när han är långsammare också.

Jag tycker att smoker är skitbra i samarbete för om man blandar boomer spya och rök så är ju alla ganska blinda. Smokern kan också sega lite på survivor teamet.
Vad jag vet så ska man inte kunna använda röstfunktionen då man är i röken och sedan så är det så att röken inte är så stor heller..

En attack borde vara såhär: (?)

Boomer ska spy och sedan ta självmord bland survivors > Smoker kommer ungefär samtidigt och drar iväg en survivor för att sprida ut dom, sedan tar självmord bland survivors om man är klar eller failar > Hunter kommer och attackerar samtidigt som första zombien i hord har attackerat en survivor.

Resultat: Stor skada på survivors eller så dör alla survivors.

Detta är bara vad jag tycker en bra attack är.
Hur tycker ni en attack ska ut annars?
Citera
2008-12-19, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koko-Kid
Jag tycker att smoker är skitbra i samarbete för om man blandar boomer spya och rök så är ju alla ganska blinda. Smokern kan också sega lite på survivor teamet.
Vad jag vet så ska man inte kunna använda röstfunktionen då man är i röken och sedan så är det så att röken inte är så stor heller..

Boomer ska spy och sedan ta självmord bland survivors > Smoker kommer ungefär samtidigt och drar iväg en survivor för att sprida ut dom, sedan tar självmord bland survivors om man är klar eller failar > Hunter kommer och attackerar samtidigt som första zombien i hord har attackerat en survivor.

Boomern är ju den överlägset viktigaste zombien, utan den så är man oftast helt chanslös mot survivorteamet om de inte delar på sig. En dålig person som spelar boomer och man är ju körd som smoker eller hunter.
Citera
2008-12-19, 05:01
Medlem
Exabytes avatar
Citat:

Jag brukar spela så här med mycket stor framgång tillsammans med några engelsmän jag brukar spela med.

Smoker inleder genom att dra tillbaka den person som går sist av survivors. Boomer står tätt brevid och spyr på personen som smoker dragit bak, sedan springer boomer iväg för att ladda upp ny spya eller avvakta för eventuellt självmord (beror på läge).

Vanligtvis så brukar då EN survivor springa för att rädda den här personen, denne ska hunter sikta in sig på. Hoppa ALDRIG på den som smoker redan har grepp på. Då är allt förstört.

Om de 2 återstående kommer för att rädda de två som nu redan ligger så ska boomer hoppa in och ta självmord, om spyan inte är uppladdad, såklart.

Om boomer kan komma undan så ska han göra det. Hellre det än att ta självmord.

Ett tips: Om du kommer långt ifrån survivors som boomer, spring åt motsatt håll. Till slut får du fram "Press E to respawn". Du får då omplacera boomer i närheten av survivors. Mycket snabbare än att vänta i 25 sek efter ett självmord.

Sedan finns det ju självklarheter som att Tank tex alltid ska slå på bilar/stocken för att döda survivors snabbt. Ser ofta folk som har guldlägen i versus men aldrig tar chansen. Förmodligen vet de väl inte att man kan slå iväg bilar osv.
Senast redigerad av Exabyte 2008-12-19 kl. 05:04.
Citera
2008-12-19, 19:48
Medlem
Koko-Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exabyte
Sedan finns det ju självklarheter som att Tank tex alltid ska slå på bilar/stocken för att döda survivors snabbt. Ser ofta folk som har guldlägen i versus men aldrig tar chansen. Förmodligen vet de väl inte att man kan slå iväg bilar osv.

Ja det är ju det bästa. Man kan även få flera på en gång. Ibland spawnar ju tanken på första banan i apartment när man har gått ut ur huset. Där är ju en gränd med bilar och containrar som man kan slå iväg.
Citera
2008-12-19, 20:41
Medlem
Manny Calaveras avatar
Citat:

Missförstå mig inte ,smokern är GULD värd. Men jag syftade endast på hans svaga melee. Om tungan går sönder och du är i ett tight läge och inte kan fly så är det surt eftersom han är hyfsad långsam. Om man ändå får in en träff så tar den ändå bara 2hp, medan hunter tar hela 5 gånger så mkt. Smoker kunde begåvats med att plocka 5hp imho.

Annars lät det fint.
Citera
2008-12-19, 22:03
Medlem
FuryOfTheStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manny Calavera
Missförstå mig inte ,smokern är GULD värd. Men jag syftade endast på hans svaga melee. Om tungan går sönder och du är i ett tight läge och inte kan fly så är det surt eftersom han är hyfsad långsam. Om man ändå får in en träff så tar den ändå bara 2hp, medan hunter tar hela 5 gånger så mkt. Smoker kunde begåvats med att plocka 5hp imho.

Annars lät det fint.

Smokern är dock inte till för att vara dmg dealer. Han har begåvats med färdigheten att dela upp de överlevande från långa avstånd. Vilket innebär att man ska aldrig hamna i ett "tight" läge, utan ska konstant hålla sig i bakgrunden och vid rätt tillfälle förra en survivor åt helvete. Så för alla damage kåta så är det kanske suicidala vägen man ska gå som smoker
Citera
2008-12-19, 22:39
Medlem
Manny Calaveras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuryOfTheStorm
Smokern är dock inte till för att vara dmg dealer. Han har begåvats med färdigheten att dela upp de överlevande från långa avstånd. Vilket innebär att man ska aldrig hamna i ett "tight" läge, utan ska konstant hålla sig i bakgrunden och vid rätt tillfälle förra en survivor åt helvete. Så för alla damage kåta så är det kanske suicidala vägen man ska gå som smoker

Så rätt, så rätt. Är medveten om dess roll. Men på såna banor som bana fyra på No Mercy som till större del består av korridorer och allmänt jobbiga lägen så hamnar jag i såna situtioner ibland. Då känner jag en känsla av desperation och förtvivlan.

Något som är riktigt härligt är när man drar ner en survivor från ett ställe. Finns ju vissa riktiga sweetspots för det ändamålet. Splittrar upp laget riktigt ordentligt och chans till vinst är rätt stor om de andra infected är med på noterna.
Citera
2008-12-20, 01:57
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Problemet med smokern är att det är så jäkla få ställen på banorna där den är användbar. På vissa banor är den i princip värdelös hela vägen igenom. Så är inte fallet för de andra.
Citera
2008-12-20, 23:19
Medlem
Cybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Problemet med smokern är att det är så jäkla få ställen på banorna där den är användbar. På vissa banor är den i princip värdelös hela vägen igenom. Så är inte fallet för de andra.

yep därför man ändå tycker smokers skulle ha lite bättre mellee.
Citera
2008-12-22, 11:36
Medlem
frumpishs avatar
hmm, har installerat L4D nu och tyvärr verkar det som att min dator inte riktigt vill hänga med i svängarna :/

Grafiken i valve introt + L4D introt är helt svart men ljudet hörs perfekt, även menyn är helt svart (och ljudet hörs när man rör musen över menyknapparna)

Någon som har någon idé hur jag kan lösa detta? Google ger mig väldigt dåliga svar tyvörr
Citera
2008-12-22, 13:10
Medlem
SkinnyFistss avatar
Spelar Flashback Survivors fortfarande aktivt? Har varit utan internet i en månad pga flytt och nu vill jag spela, men inte fan är någon av de på min vännerlista online. :/
Citera
2008-12-22, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frumpish
hmm, har installerat L4D nu och tyvärr verkar det som att min dator inte riktigt vill hänga med i svängarna :/

Grafiken i valve introt + L4D introt är helt svart men ljudet hörs perfekt, även menyn är helt svart (och ljudet hörs när man rör musen över menyknapparna)

Någon som har någon idé hur jag kan lösa detta? Google ger mig väldigt dåliga svar tyvörr

Låter som spelet försöker köra en upplösning din skärm inte stöder.

Starta spelet med tillägget C:\spelkatalogen\left4dead\left4dead.exe -h 1024 -w 768

byt ut sifforna mot något som du vet din skärm stöder.

Nån som vet några bra servers? L4D egna "matchmaker" suger, hamnar bara på australienska servers med enorm lag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in