Citat:
Ursprungligen postat av Koko-Kid
En attack borde vara såhär: (?)
Boomer ska spy och sedan ta självmord bland survivors > Smoker kommer ungefär samtidigt och drar iväg en survivor för att sprida ut dom, sedan tar självmord bland survivors om man är klar eller failar > Hunter kommer och attackerar samtidigt som första zombien i hord har attackerat en survivor.
Resultat: Stor skada på survivors eller så dör alla survivors.
Detta är bara vad jag tycker en bra attack är.
Hur tycker ni en attack ska ut annars?
Jag brukar spela så här med mycket stor framgång tillsammans med några engelsmän jag brukar spela med.
Smoker inleder genom att dra tillbaka den person som går sist av survivors. Boomer står tätt brevid och spyr på personen som smoker dragit bak, sedan springer boomer iväg för att ladda upp ny spya eller avvakta för eventuellt självmord (beror på läge).
Vanligtvis så brukar då EN survivor springa för att rädda den här personen, denne ska hunter sikta in sig på. Hoppa ALDRIG på den som smoker redan har grepp på. Då är allt förstört.
Om de 2 återstående kommer för att rädda de två som nu redan ligger så ska boomer hoppa in och ta självmord, om spyan inte är uppladdad, såklart.
Om boomer kan komma undan så ska han göra det. Hellre det än att ta självmord.
Ett tips: Om du kommer långt ifrån survivors som boomer, spring åt motsatt håll. Till slut får du fram "Press E to respawn". Du får då omplacera boomer i närheten av survivors. Mycket snabbare än att vänta i 25 sek efter ett självmord.
Sedan finns det ju självklarheter som att Tank tex alltid ska slå på bilar/stocken för att döda survivors snabbt. Ser ofta folk som har guldlägen i versus men aldrig tar chansen. Förmodligen vet de väl inte att man kan slå iväg bilar osv.