2008-12-17, 20:03
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuryOfTheStorm
Jag och en polare körde split-screen idag och klara hela Death Toll kampanjen på expert. Tog ett par försök på finalen men lyckades efter ett tag . Botar aimar faktiskt bättre än de flesta människor som jag har träffat online. Men de är så jävla dumma ibland så det blir nästan som att spela 2 player... Kan också skryta med att jag tog Untouchables igår med enbart botar ;D

Gör om samma sak med 4 polare. Bottarna är sjukt mycket snabbare på att reagera när man blir tagen o liknande. När du klarat expert med bara polare kan du få min respekt
Citera
2008-12-17, 20:24
Medlem
FuryOfTheStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Gör om samma sak med 4 polare. Bottarna är sjukt mycket snabbare på att reagera när man blir tagen o liknande. När du klarat expert med bara polare kan du få min respekt

Vilken tur att jag redan har gjort det då . Men med 4 polare är expert sjukt lätt, eftersom man kan köra 100% taktik. Det är därför jag ansåg det lite mer prestige fullt att klara av en hel kampanj med två bottar (speciellt finalen) eftersom att bottar har lika mycket taktik och laganda som en sten. Och minst sagt att klara Untouchable med 3 bottar eftersom med polare gör man det på i princip första försöket.

Skaffa bättre gaming kompisar, eftersom du verkar tycka att bottar är bättre än mänskliga spelare. Själv klarar jag expert bättre med 1 bra kompis (dvs enbart två spelare) än vad jag gör med 3 bottar.
Citera
2008-12-17, 21:41
Medlem
Koko-Kids avatar
Dags för Blood Harvest på expert nu då. Några som är på?
Citera
2008-12-17, 23:37
Medlem
Kan man köra splitscreen på en konsol? Hur många isåfall? Blir delningen horisontell eller vertikal?
Citera
2008-12-18, 00:32
Medlem
Koko-Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysen
Kan man köra splitscreen på en konsol? Hur många isåfall? Blir delningen horisontell eller vertikal?

Själv har jag inte kört L4D på konsol men när jag såg en gameplay med split screen på 360 så var det vertikalt. Oftast så brukar man kunna välja vad man vill ha
Citera
2008-12-18, 07:53
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Skaffa bättre gaming kompisar, eftersom du verkar tycka att bottar är bättre än mänskliga spelare. Själv klarar jag expert bättre med 1 bra kompis (dvs enbart två spelare) än vad jag gör med 3 bottar.

Då tycker ja du ska göra det på PC (för jag tänker bara anta att du lirar på 360). Det verkar sjukt mycket svårare, alla som lira 360 demot sa att det var för lätt på expert. Har fortfarande inte hört någon PC spelare som lirat med kompisar sagt det
Citera
2008-12-18, 09:50
Medlem
FuryOfTheStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Då tycker ja du ska göra det på PC (för jag tänker bara anta att du lirar på 360). Det verkar sjukt mycket svårare, alla som lira 360 demot sa att det var för lätt på expert. Har fortfarande inte hört någon PC spelare som lirat med kompisar sagt det

Haha jo jag lirar på 360 . Har även hört att det ska vara svårare på PC än på xbox (bland annat mer zombies och så kallade "Triple smoker attack" dvs tre smokers på en gång). Men tyvärr har jag inte en tillräckligt bra dator för att kunna spela det så jag får nöja mig med xbox versionen och dessvärre leva ett liv utan din left 4 dead respekt...
Citera
2008-12-18, 10:12
Medlem
Eight08s avatar
Citat:
Haha jo jag lirar på 360 . Har även hört att det ska vara svårare på PC än på xbox (bland annat mer zombies och så kallade "Triple smoker attack" dvs tre smokers på en gång). Men tyvärr har jag inte en tillräckligt bra dator för att kunna spela det så jag får nöja mig med xbox versionen och dessvärre leva ett liv utan din left 4 dead respekt...

Nope, inga triple smokers här inte. Än iallafall. Lär väl komma i framtida versioner.
Citera
2008-12-18, 12:49
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Jag har i princip slutat spela vanlig survivor mode. Versus är så otroligt mycket roligare och mer utmanande.

Rätt kul att se att hagelbössorna har så sanslöst mycket bättre DPS än det mesta annat, samt att det var som man befarade, UZI:s är helt värdelösa. Man får slut ammo skitfort och de har bedrövlig skada.

Jag kommer nog fortsätta spela vidare med automatkarbinen dock, ett headshot är alltid ett headshot och jag tycker det är löjligt lätt att sätta sådana.

Måste testa "bara slå och springa runt" taktiken med hunters, eftersom pounce allt som oftast är hyfsat värdelöst utan boomer support.
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2008-12-18 kl. 12:51.
Citera
2008-12-18, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Jag har i princip slutat spela vanlig survivor mode. Versus är så otroligt mycket roligare och mer utmanande.

Rätt kul att se att hagelbössorna har så sanslöst mycket bättre DPS än det mesta annat, samt att det var som man befarade, UZI:s är helt värdelösa. Man får slut ammo skitfort och de har bedrövlig skada.

Jag kommer nog fortsätta spela vidare med automatkarbinen dock, ett headshot är alltid ett headshot och jag tycker det är löjligt lätt att sätta sådana.

Måste testa "bara slå och springa runt" taktiken med hunters, eftersom pounce allt som oftast är hyfsat värdelöst utan boomer support.
Hur mycket skada gör ett vanligt slag med huntern?
Citera
2008-12-18, 15:23
Medlem
Koko-Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oakn
Hur mycket skada gör ett vanligt slag med huntern?

# Melee Attacks

* Boomer: 2 Damage (1s/hit, 2 DPS) (Area of Effect)
* Hunter: 10 Damage (1s/hit, 10 DPS) (Area of Effect)
* Smoker: 2 Damage (1s/hit, 2 DPS) (Area of Effect)
* Tank: 24 Damage (2s/hit, 12 DPS)

# Special Attacks

* Leap: Up to 25 Damage (Area of Effect Stun)
* Pounce: 5 Damage/Hit (0.55s/hit, 9.1 DPS)
* Pounce on Fire: +10 DPS
* Tongue: 5 Damage/Hit (1.1s/hit, 4.55 DPS)
* Rock Throw: 24 Damage (2s/throw, 4s recharge, 4 DPS) (Large hitbox)

# Delays

* Vomit: 30s recharge
* Leap: 1s buildup
* Tongue Miss: 3s recharge
* Tongue Break: 15s recharge
Citera
2008-12-18, 16:33
Medlem
Manny Calaveras avatar
Högerklick med hunter äger.

Däremot tycker att smoker ska ha 5 iallafall. Det känns nästan hopplöst om man misslyckades med tungan i ett tight läge. Speciellt när han är långsammare också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in