2007-04-18, 15:48
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
men vafan! ZOMBIES SKA INTE KUNNA SPRINGA! dom ska bara gå som några slavar som inte fått mat på 15 år och stöna lite otäckt.. sen ska det vara miljontals!

Jag håller med, Romeros beskrivning av zombies är som dom ska vara. I Left 4 Dead kommer det finns många olika klasser av zombies, bl.a en snabb, en "vanlig" och en fet som kan sprängas och spruta syra.

Sen angående antalet kan vi bara drömma vidare, Source-motorn är inte särskilt duktig på att rendera folksamlingar
Citera
2007-04-18, 16:18
Medlem
8-bits avatar
Detta verkar lovande! Men så är jag ju zombienörd iof.
Citera
2007-04-18, 18:20
Medlem
Gustavkukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
men vafan! ZOMBIES SKA INTE KUNNA SPRINGA! dom ska bara gå som några slavar som inte fått mat på 15 år och stöna lite otäckt.. sen ska det vara miljontals!

Enligt vilken regelbok?
Citera
2007-04-18, 19:00
Medlem
hellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavkuken
Enligt vilken regelbok?
Det är ju det som är en zombies signum, är inte så förtjust när man börjar ge de andra egenskaper då känns det inte som zombies riktigt.
Kolla på Night of the living dead, Dawn of the dead och Day of the dead, där har du arketypen av en zombie; envis, korkad, långsam och blodtörstig.
Citera
2007-04-18, 19:08
Medlem
SkinnyFistss avatar
Tycker egentligen det bara känns logiskt att de kan springa eftersom det väl ändå är något vi människor kan instinktivt?
Citera
2007-04-18, 20:16
Medlem
sockbats avatar
Dom är inte som vanliga zombies. Dom är "infected", dvs att dom är smittade av en typ av rabies som gör dom väldigt aggressiva... På ett ungefär .

Jag tror att mängderna zombies inte kommer vara något problem, med tanke på att dom aldrig kan ta slut(så fort dom dör så spawnas nya). Det enda tillfället jag skulle kunna tänka mig att det skulle komma mer än 20-30 st zombie samtidigt är väl om man är på en väldigt öppen plats, inte inom hus eller i smala gränder som verkar vara de flesta områden man befinner sig på i spelet.
Citera
2007-04-18, 20:33
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sockbat
Dom är inte som vanliga zombies. Dom är "infected", dvs att dom är smittade av en typ av rabies som gör dom väldigt aggressiva... På ett ungefär .

Jag tror att mängderna zombies inte kommer vara något problem, med tanke på att dom aldrig kan ta slut(så fort dom dör så spawnas nya). Det enda tillfället jag skulle kunna tänka mig att det skulle komma mer än 20-30 st zombie samtidigt är väl om man är på en väldigt öppen plats, inte inom hus eller i smala gränder som verkar vara de flesta områden man befinner sig på i spelet.

Kolla på Dead Rising får du se på folksamlingar, det är den känslan man vill ha i ett zombiespel. Tyvärr kan inte Sourcemotorn bidra med det om dom inte modifierar den på något klurigt sätt.
Citera
2007-04-18, 20:36
Medlem
sockbats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Kolla på Dead Rising får du se på folksamlingar, det är den känslan man vill ha i ett zombiespel. Tyvärr kan inte Sourcemotorn bidra med det om dom inte modifierar den på något klurigt sätt.

Just det jag menar med smala gränder och inomhus. Man behöver ju inte se alla zombie samtidigt, därav kanske bara 20 zombies behöver vara spawnade samtidigt. Och när en zombie dör, så spawner en ny runt hörnet eller något liknande, det kan ge en känsla av att det är fler än vad det egentligen är.
Citera
2007-04-18, 20:38
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sockbat
Just det jag menar med smala gränder och inomhus. Man behöver ju inte se alla zombie samtidigt, därav kanske bara 20 zombies behöver vara spawnade samtidigt. Och när en zombie dör, så spawner en ny runt hörnet eller något liknande, det kan ge en känsla av att det är fler än vad det egentligen är.

Har du spelat Dead Rising så förstår du verkligen den där "crowd-känslan". 20 Zombies ger dig inte den, vare sig det spawnas 20 till när de är döda. Den banan PCG testade på hade en ganska stor huvudgata, men vi får se, kanske inte behövs beroende på gameplay.
Citera
2007-04-19, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Har du spelat Dead Rising så förstår du verkligen den där "crowd-känslan". 20 Zombies ger dig inte den, vare sig det spawnas 20 till när de är döda. Den banan PCG testade på hade en ganska stor huvudgata, men vi får se, kanske inte behövs beroende på gameplay.
Ja dead rising ger en verkligen en panikkänsla när man har ont om liv å saknar tillhyggen. Om jag inte missminner mig så kan det visas upp till 1000 zombier samtidigt i dead rising

Ser framemot detta spel då co-op är det roligaste som finns spelmässigt. Drar tankarna till Zombies ate my neighbours på Snes <3

Aja vi får väl se vad turtle rock studios lyckas åstadkomma
Citera
2007-04-20, 23:14
Medlem
sockbats avatar
Mjo, vi får hoppas att dom lyckas med det då. Har jätte höga förväntningar.
Och att det inte tar för lång tid innan det släpps
Citera
2007-04-20, 23:17
Medlem
roaders avatar
För dom som är intresserade och tycker väntan är olidlig finns en halvfärdig mod till HL 2 med zombietema som man kan lugna ner sig med: http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=19067
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in