2007-04-17, 18:57
Bannlyst
Efter att äntligen fått tummen ur och bytt från MSN Messenger till Adium har jag dock vissa frågor so jag inte lyckas hitta, må vara skit enkelt, men det går icke.

• Nu står alla med sin epost stort och först, och det egenvalda namnet under. Hur ställer jag in så man inte ser eposten, utan bara namnet? Kontaktnamnsformat ger ingenting.

• På MSN kan man ju se upptagen/away/pålunch etc. Är det möligt att få i Adium?

• Jag vill se mitt eget namn, undertext samt bild. Hur?
Citera
2007-04-17, 21:52
Medlem
Red/Greys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av njurpaj
Efter att äntligen fått tummen ur och bytt från MSN Messenger till Adium har jag dock vissa frågor so jag inte lyckas hitta, må vara skit enkelt, men det går icke.

• Nu står alla med sin epost stort och först, och det egenvalda namnet under. Hur ställer jag in så man inte ser eposten, utan bara namnet? Kontaktnamnsformat ger ingenting.

• På MSN kan man ju se upptagen/away/pålunch etc. Är det möligt att få i Adium?

Angående det översta. Öppna inställningar. Sedan bilden som jag har ritat mycket fint på.

http://suprfile.com/get.php?id=6u052i4

Away och upptagen fungerar bra i mitt. Det är färger plus att det står under, upptagen osv... Ska se om jag hittar inställningar för det.

Punkt 3. Har inte en aning, sorry...
Citera
2007-04-17, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Red/Grey
Angående det översta. Öppna inställningar. Sedan bilden som jag har ritat mycket fint på.

http://suprfile.com/get.php?id=6u052i4

Away och upptagen fungerar bra i mitt. Det är färger plus att det står under, upptagen osv... Ska se om jag hittar inställningar för det.

Punkt 3. Har inte en aning, sorry...

Du är en hjälte.
Citera
2007-04-17, 22:57
Medlem
Red/Greys avatar
Såg nu att det också finns underst i Visa-menyn... Lite lättare kanske.

I'll never be anybody's hero now...
Citera
2007-04-17, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Red/Grey
Såg nu att det också finns underst i Visa-menyn... Lite lättare kanske.

I'll never be anybody's hero now...

It begins in the heart
And it hurts when it’s true
It only hurts because it’s true...
Citera
2007-04-21, 22:24
Medlem
Citat:

Lägg till dig själv i kontaktlistan! Så gjorde jag
Citera
2007-04-23, 23:21
Medlem
Jag har också en liten undring, går det att ställa in sitt namn? För nu (jag har namn_2k@gmail.com*)så står det i min adium-klient att jag är inloggad, och mitt namn är "Namn_2k", medan alla andra ser min mail, alltså "namn_2k@gmail.com". Går detta att lösa eller? :O

*namn_2k@gmail.com är en fingerad email-adress.
Citera
2007-04-23, 23:48
Medlem
blohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enkan
Jag har också en liten undring, går det att ställa in sitt namn? För nu (jag har namn_2k@gmail.com*)så står det i min adium-klient att jag är inloggad, och mitt namn är "Namn_2k", medan alla andra ser min mail, alltså "namn_2k@gmail.com". Går detta att lösa eller? :O

*namn_2k@gmail.com är en fingerad email-adress.

Arkiv - koppla ner:ditt msn inlogg - redigera konto - personligt.
Citera
2007-04-24, 05:35
Medlem
Red/Greys avatar
Citat:

När jag vaknade idag hade en kompis suttit vid BlackBooken, när jag koplade upp Aduim hoppade både namn och presentationsbild upp, överst där det brukat vara!

När jag frågade hur hon hade gjort fick jag till svar: "Jag klickade lite här *pekandes runt om på skärmen* sen var det bara där! (med ett nöjt leende). Jag här ägnat lite tid till att försöka att förstå vart hon klickade men utan framgång.

Poängen är i alla fall att det går att få till.

truly, truly, truly, oh...
Drank too much
And I said too much
And there's nowhere to go - but Down
Citera
2007-04-24, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bloh
Arkiv - koppla ner:ditt msn inlogg - redigera konto - personligt.
Jo det där har jag hittat, men det hjälper inte. Folk ser mig fortfarande som "namn_2k@gmail.com" :/
Citera
2007-04-25, 14:20
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Det där tycker jag fungerar lite konstigt. Ibland ser jag inte rätt namn på vissa i listan, ibland dröjer det när de byter avatarer, ibland ser de namn som jag inte haft på länge. Lite underligt.
Citera
2007-04-25, 15:16
Bannlyst
Nä, nu skiter jag i Adium, känns både bökigare och jobbigare än mitt klassiska MSN Messenger, så jag håller mig till det. Vad är egentligen de stora fördelarna med Adium?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in