2011-03-11, 08:23
Medlem
Boffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Använd INTE Facebookfunktionen i Adium. Den har gått ur tiden. Du ska välja Jabber i Adium, och skriva in följande:

Jabber-konto: dittfacebooknick@chat.facebook.com
Lösen: Ditt lösenord

Observera att ditt Facebooknick inte är ditt för- och efternamn utan det kortnamn som du en gång i tiden valde. Det som kommer efter Facebook.com/ när man ska komma direkt till din profil.
Har inte varit inne på FB på ett bra tag, så kommer man in en gång och läser detta.

Fantastiskt! Du har räddat mig!
Citera
2011-03-29, 23:58
Medlem
Har också sjuka problem med audium.
Kan adda folk, knapp acceptera. De jag har lyckats acceptera har bara hamnat som offline och man kan inte skriva till dem för att de står att kontakten inte existerar. Lackar ut totalt
Citera
2011-03-31, 22:53
Medlem
När jag addar någon får jag följande medelande:

Kunde inte lägga till kompisen "abcdefg@hotmail.com" eftersom användarnamnet är ogiltligt. Användarnamnet måste vara en giltlig epost-adress.

Fattar nada! Kommer upp så på alla kontaker jag försöker lägga till
Citera
2011-05-26, 11:50
Medlem
speckiss avatar
Har stött på ett litet problem med att logga in på facebookchatten i adium som jabber-konto. Får upp "Fel: Resurskonflikt". Någon som vet vad det beror på och hur jag löser detta?
Citera
2011-07-07, 20:29
Medlem
Jospans avatar
Jag råkade gömma Adium-ikonen uppe i menyraden (inte i dock) och får inte tillbaka den.

Inställningar -> avancerat > meddelanden varningar > menyradsikon -> visa en liten statusikon
Detta fungerar inte. Jag har provat att bocka av att visa och starta om och sedan startar och ändrar inställningen igen men adium kommer inte tillbaka till menyraden.

Hoppas verkligen på hjälp! Vill dölja min dock men måste ha den uppe pga. ifall någon skriver på msn. Betydligt mer praktiskt att ha Adium där uppe.
Citera
2011-07-08, 16:28
Medlem
Jospans avatar
Fixade problemet.. Var väldigt enkelt, var bara att hitta vars man klickar.

Under allmänt finns det "Visa status i menyraden". Ifall någon gör samma fel som jag någon gång framöver.
Citera
2012-01-14, 23:38
Medlem
Acid-Brains avatar
Har nyligen installerat Adium, men är inte riktigt säker på hur jag skall göra med alla konton man måste ha. MSN Messenger och AOL är skilda från varandra, men MSN Messenger består ju av AOL instant messenger. Måste man ha ett MSN konto för att kunna konversera med kontakter som enbart använder MSN som "chatt-program" eller klarar man sig utan MSN-konto?

Försöker överge hotmail-träsket och smyga in mig på lite lämpligare e-posttjänster och vill alltså helst inte ha ett msn-konto.

Frågan kanske är helt retarderad, men jag är tyvärr vilse.
Citera
2012-04-28, 18:00
Medlem
Danro80s avatar
Hur gör jag för att få kontaktlistan att ligga underst hela tiden? som det är nu så lägger så kontaktlistan över alla fönster när jag "aktiverar" adium
Citera
2012-04-28, 19:43
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danro80
Hur gör jag för att få kontaktlistan att ligga underst hela tiden? som det är nu så lägger så kontaktlistan över alla fönster när jag "aktiverar" adium

Löst.

Inställningar>Avancerat>Kontaktlista. Välj visa kontaktlistan: Under alla fönster.
Citera
2012-06-14, 01:33
Medlem
TheBurdens avatar
Någon som kan kolla standardinställningarna för Listlayout Aqualicious och meddelandestil Smooth Operator Classic? Vill veta vad det är för font, fontstorlek och format som används. Har ändrat det och nu vill jag ha det tillbaka. Tack på förhand.
Senast redigerad av TheBurden 2012-06-14 kl. 01:35.
Citera
2012-06-14, 01:41
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speckis
Tack för det där! Har inte fått facebookchatten att funka med adium sedan 1.4.1! Tack tack!

Funkar det bra i Adium 1.5.1? Det enda jag är intesserad av är chatten och då passar detta alldeles utmärkt. Har lagt till det via vanliga Facebook-funktionen. Måste man Jabba dit det? Hmmm... Har inte provat chatta ännu, så vi får väl se hur det funkar.
Senast redigerad av TheBurden 2012-06-14 kl. 01:43.
Citera
2012-06-15, 00:26
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Funkar det bra i Adium 1.5.1? Det enda jag är intesserad av är chatten och då passar detta alldeles utmärkt. Har lagt till det via vanliga Facebook-funktionen. Måste man Jabba dit det? Hmmm... Har inte provat chatta ännu, så vi får väl se hur det funkar.

Facebook funkar som det ska i senaste Adium. Nemas problemas. Inget Jabbande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in