Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Logiken gällde att damfotbollen får dissas eftersom tjejer har sämre fysik. Jag drog detta till sin spets. Du förnekar detta. Låt oss se på ditt resonemang: damgymnastik är bra eftersom de kan göra volter och andra konster som mycket få män kan medan damfotboll är dåligt eftersom många män skulle spela bättre. Din logik är alltså att damidrottens värde är proportionerlig efter hur många män som kan göra samma sak. Men det är ju samma sak som jag inledningsvis talade om. Kvinnors värde är enligt dig med mannen som norm. Säg det till din dotter. Fast du har väl ingen och det är väl därför som kan kasta ur dig rena dumheter.
Jag tittar gärna pa damgymnastik da de tjejerna som haller pa med det är fördjävla bra. Det är i princip tva olika sporter, dam och herr-gymnastik, tjejer är mycket graciösare, killar är starkare, beror pa vad man vill titta pa, jag gillar graciöshet.
Damfotboll a andra sidan är det fördjävla kass kvalité pa. Hade de varit nagonlunda bra (och gärna inte sa fula, men det är en sidogrej) hade jag inte haft nagot emot att kolla pa tjejfotboll.
Vad är det som är svart att fatta att sport är inte "att delta är det viktigaste", utan det är faktiskt "att vinna är allt" som rader inom sporten. Ingen minns en skidlöpare pa 28e plats i VM, precis som ingen minns ett damfotbollslag som tog 12e plats i division 4, om nu det svenska fotbollsystemet hade varit unisex.
Av den anledningen kollar jag aldrig pa allsvensk fotboll frivilligt, mest för att umgas med vänner. Svensk fotboll är generellt skitkass och det räcker med att se landslagsmatcherna (som är nagonlunda ok och stämmningen höjs da det är faktiskt nagot sa fint som en landskamp, men även här är det mer stämmningen i öltälten och vänners närvaro som utgör 70% av nöjet).
Prestation>kvotering. Inom allt fran lumpen till barnaomsorg och raketforskare.