2011-07-07, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zezuio
verkar troligt, men har du källa på det där? skulle kunna vara kul o visa alla retards som säger att killar bara kör på styrka i fotboll och tjejer är mycket bättre "tekniskt"

Har hört tjejer som säger: "Visst vi är fysiskt svagare än männen men har minst lika bra teknik och spelförståelse!"....Eller inte. Det Lotta Schelin gör med en fotboll gör jag med ett tuggummi.
Citera
2011-07-07, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jakee07
Har hört tjejer som säger: "Visst vi är fysiskt svagare än männen men har minst lika bra teknik och spelförståelse!"....Eller inte. Det Lotta Schelin gör med en fotboll gör jag med ett tuggummi.
Så sant. Att kalla damfotboll för teknisk är att bevisa att man inte kan något om fotboll. Gåfotboll utan närkamper, mottagningar som studsar två meter från bollen och min favorit, ballongskott utan styrfart som går rakt över målvakten i mål eftersom måLosen är för kort och utan hoppspänst.
Teknisk i damfotboll= jämlikhetskvoterande ord.
Citera
2011-07-08, 14:46
Medlem
Intelligenss avatar
Folk inte har samma intresse för damfotboll som för herrfotboll och det är fullt förståeligt med tanke på den väldigt mediokra kvaliten.

A-laget vinner över b-laget som vinner över P16 som i sin tur utklassar damerna (säger en hel del)

Nåja, damfotbollen är i alla fall inte lika jävla värdelös som damernas ishockey och handboll.
Citera
2011-07-08, 15:47
Medlem
egon02362s avatar
Fräsch debatt det här...

Ja till damfotboll härifrån åtminstone.

Varför? Tycker de att det är skoj, så visst!

Sedan vill jag även tillägga ytterst provocerande att jag faktiskt kan se ett värde att damfotbollen fortfarande är relativt i sin linda, tycker mig ha noterat att det därmed blir en hel del chanser och inte bara utmanövrering ā la Gefle.

Dock intet sagt att jag ej uppskattar herrfotboll, top tre intressen till och med, men det ena måste ju inte utesluta det andra...
Citera
2011-07-08, 17:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av egon02362
Fräsch debatt det här...

Ja till damfotboll härifrån åtminstone.

Varför? Tycker de att det är skoj, så visst!

Sedan vill jag även tillägga ytterst provocerande att jag faktiskt kan se ett värde att damfotbollen fortfarande är relativt i sin linda, tycker mig ha noterat att det därmed blir en hel del chanser och inte bara utmanövrering ā la Gefle.

Dock intet sagt att jag ej uppskattar herrfotboll, top tre intressen till och med, men det ena måste ju inte utesluta det andra...

Ja, varför skulle inte folk spela fotboll för att de är kvinnor? Det är många flickor som gör det också i olika ungdomsorganisationer. Bra intresse!
Citera
2011-07-08, 19:51
Medlem
RedXs avatar
Det störande inslaget är hur man (inom media) försöker krysta fram ett intresse som i grund och botten inte finns där. Bara en sån sak som att alla medier pratar om "fotbolls-VM". Känns hyfsat uppenbart att de har hyrt in ett gäng genuskonsulter som instruerat dem att stryka alla referenser till könet på spelarna.

Och ta sedan pk-hysterin kring Pontus Kåmarks kommentarer, ujujuj... Aftonbladet tog ju till och med upp kommentarer i stil med "Sverige skulle behöva göra ett byte nu" som ett exempel på en hatattack. Jag undrar om jag någonsin sett en herrmatch utan att kommentatorerna påpekar brister i endera lags spel...
Citera
2011-07-08, 20:00
Medlem
Så kvinnor ska inte spela fotboll för att de då får muskler, och det tycker inte TS är snyggt. Ha. Hahaha. Hahahahaha!

Ett utmärkt exempel på någon som inte förstår att också kvinnor har sina alldeles egna liv att leva, som alla människor.
Citera
2011-07-08, 21:00
Medlem
http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/sport/article13295873.ab

Lol

Sammanfattning: Antingen berömmer du flickorna eller så är du tyst. Annars är du en kvinnoförtryckare.

Spelar alltså ingen roll om Sverige förlorar nästa match med 7-0 och gör tre självmål och inte lyckas med mer än 10 passningar på hela matchen. Våga inte säga att dom spelade dåligt för då är du en kvinnoförtryckare. Att ens Aftonbladet kan publicera sån här enögd, trångsynt sörja är för mig en gåta.
Citera
2011-07-08, 21:04
Medlem
det är ett hån mot fotbollen!
Citera
2011-07-08, 21:41
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Så kvinnor ska inte spela fotboll för att de då får muskler, och det tycker inte TS är snyggt. Ha. Hahaha. Hahahahaha!

Ett utmärkt exempel på någon som inte förstår att också kvinnor har sina alldeles egna liv att leva, som alla människor.

Ja, eller så kan man se det för hur det är - media ska inte krysta fram att damfotboll är något extra intressant. Klart tjejer ska spela fotboll om de har lust. Men än så länge så står de rätt långt bort ifrån männen, både i spänning och intresse, eller?

Är du då ett utmärkt exempel på att du inte förstår vad som driver folk till att titta på en sport? Vet du vad det roliga i detta är? Jag gillar inte någon sport, ens. Även jag fattar varför folk inte tittar på kvinnliga sporter.
Citera
2011-07-08, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Ja, varför skulle inte folk spela fotboll för att de är kvinnor? Det är många flickor som gör det också i olika ungdomsorganisationer. Bra intresse!

För att man mår illa när man ser skiten, och hålla ett jävla VM i skiten, varför? Vem bryr sig om detta, som att kolla en div 3 match, vem kan överhuvudet taget vara intresserad av detta trams.

Tjejer eller kvinnor ska inte hålla på med detta eftersom inte en jävel bryr sig om det, kvaliten är så låg att man skäms, tjejer är inte gjorda för fotboll, spela golf, tennis eller simma eller nåt det kan ni ju iallafall, ( och kanske inte tennis ) men typ nåt med hästar eller nåt skit som ingen bryr sig om.

Men sluta med detta spektakel, damfotboll WTF
Citera
2011-07-08, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare

Ja självklart. Skärp till dig!

Unga kvinnor ska vara slanka och mjuka, inga blaffiga, läskiga muskulösa ben. Tjejer kan ägna sig åt balett, konståkning, dans och gymnastik. Damfotboll ökar chanserna för lesbisk utveckling, det står klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in