2007-05-19, 17:24
Medlem
MMysterys avatar
Personligen tycker jag det kan vara ganska roligt att kika på vårt lokala klubblag, Umeå IK emellanåt. Jag tycker dagens damfotboll har utvecklats enormt mycket om man jämför med hur det såg ut för några år sen och att den får mer mediabevakning är väl främst för att man uppmärksammat detta men också pga. jämställdhetsfrågan (okej, den kanske väger över..). Ser inget fel i att damfotbollen får den uppmärksamhet som den nu har fått, unga tjejer kan hitta diverse förebilder och på den vägen också fortsätta spela fotboll tills dess att det har blivit riktigt duktiga.

I slutändan kommer vi ändå alla sitta bänkande framför tvsoffan och kika på damfotboll just på grund av att den fick den uppmärksamhet som den nu har. Något som alltså generar i blivande stjärnor.
Citera
2007-05-19, 17:25
Medlem
reactins avatar
naturligtvis ska tjejer få lira boll
Citera
2007-05-19, 18:54
Medlem
Ett känt Svenskt herrlag i fotboll ska börja sin träning.Problemet är att det blivit strul med bokningen så damlaget fortsätter sin träning ändå.Då ryter tränaren för herrlaget till "Har ni inte tränat klart snart fittdjävlar" Vill inte nämna tränarens namn men man behöver inte vara raketforskare för att lista ut vem tränaren är Detta hände i mitten på 90-talet.
Citera
2007-05-19, 20:30
Medlem
hahaha fan va bra tråd..
det är väl OK att dom spelar men det ser ju lite konstigt ut men men kör på ba´
Citera
2007-05-19, 21:45
Medlem
Ursas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Det finns nog väldigt få människor som gillar bara damfotboll. Däremot finns det många som gillar att se bra fotboll (läs: herrfotboll) hellre än dålig fotboll (läs: damfotboll).

1) Generaliseringar som börjar med "Det finns nog..." trodde jag var under herrns nivå. Har du börjat läsa kvällstidningar, vampyren?

2) Bra och dålig tycker jag är begrepp som är irrelevanta i sammanhanget. Könen har olika kroppsliga förutsättningar och kommer därför att utföra olika sysslor på olika vis.
Citera
2007-05-20, 17:54
Medlem
I Savants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ursa
2) Bra och dålig tycker jag är begrepp som är irrelevanta i sammanhanget. Könen har olika kroppsliga förutsättningar och kommer därför att utföra olika sysslor på olika vis.
mmm...Men kvinnorna får ändå lika mycket plats som männen på fotbollsgalan.

EDIT: Äsh varför bryr jag mig, har aldrig sett på fotbollsgalan ändå..
Citera
2007-05-20, 21:07
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ursa
1) Generaliseringar som börjar med "Det finns nog..." trodde jag var under herrns nivå. Har du börjat läsa kvällstidningar, vampyren?
Vill du ha en källa? Kolla på publiksnittet och priset på en biljett för allsvenskan kontra damallsvenskan så lär du märka att det är väldigt mycket större intresse för herrfotboll.
Citat:
Irrelevanta? De utför ju just denna syssla olika bra. Det är inte så att de gör på olika sätt men når samma slutresultat.
Citera
2007-05-23, 18:30
Medlem
Agent|Os avatar
Jag presenterar här ytterligare en omständighet som talar mot damfotbollens fortsatta existensberättigande:
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1074997,00.html
Citera
2007-05-23, 20:12
Medlem
Håller fullständigt med trådskaparen !!

Damfotboll är trams ! Håller verkligen med om den feminina dam-modellen på en kvinna. Jag är ingen "mans-man" å har inget emot att kvinnor ska ha lika lön eller så. Men damfotboll? verkligen OSEXIGT ! tjej som kommentator? asså skärpning f-faan....

Vi får väl se den hemska utvecklingen Som på min förra skola..... var det fotbollsturnering mellan skolor, och då var man tvungen att ha med 3 tjejer i laget..... Snart kanske FIFA, UEFA, och SFF bestämmer sig för att det är diskriminerande att inte låta brudarna spela med grabbarna
Citera
2007-05-24, 17:21
Medlem
Tycker det är helt okej att de ska få spela. Men att kräva lika mycket pengar till löner och liknande är ju bara sjukt eftersom ingen vill titta på deras matcher ändå.
Citera
2007-05-26, 10:23
Medlem
Bordshares avatar
Damfotboll är ju helt okey i jämförelse med den patetiska damhockeyn. Hursomhelst min flickvän spelar fotboll och vi har haft eviga disskusioner i detta ämnet. Jag vinner lätt i fotboll mot henne i kraft av att jag är större och starkare. Däremot är hon mycket mer teknisk än vad jag är. När jag vart och kollat på hennes matcher så ser man ett visst mönster i alla lag dom möter och jag tror att den regeln gäller alla damfotbolls divisoner. I ett lag finns det max 2-3 st spelare som är BRA resten förstör egentligen bara för de 2-3 som faktiskt är okey. Detta kan man tillämpa på damallsvenskan också. Marta, Victoria, Lotta Schelin där är 3st som är okey. Resten är i vägen och där av problemet.

Sen skall man inte jämföra Fotboll och damfotboll därför det är vitt skilda saker.
Låt tjejerna lira om dom tycker det är kul. TS fotbolls tjejer har fina kroppar
Citera
2007-05-27, 22:03
Medlem
Little Mikeys avatar
Äsch, låt flickorna leka om de tycker att det är kul

Jag tycker att det finns en del fina fotbollsflickor, men
å andra sidan, har jag alltid gillat ett par rejäla lår och
magrutor hos flickor Ingen klass på spelet annars
och ganska oorganiserat.

Jag klassar det som humoristisk underhållning
Citera