2007-04-17, 23:05
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duracell Bunny

Till att börja med vet jag inte om jag vill hålla med om att den är dålig. De bästa spelarna tränar väldigt hårt och håller väldigt hög klass. Damfotboll är ofta mer underhållande att titta på än herrfotboll, i synnerhet på landslagsnivå.

Sedan går det förstås långsammare i damfotboll än i herrfotboll eftersom kvinnor springer långsammare och sparkar mindre hårt än män. Det handlar om en skillnad på i genomsnitt kanske 5 eller 10 procent. Av den anledningen tycker jag att man borde krympa alla mått (storleken på mål, spelplan och så vidare) med lika många procent så att man får en sport som är mer lik herrfotboll. Sänk ribban med två decimeter, minska avståndet mellan stolparna med någon halvmeter, kapa fem meter på varje planhalva och så vidare. På så sätt får man ett snabbare spel och färre lobbar i mål över målvakter som står på mållinjen.
Jag håller med om ändringarna, det är pinsamt att se lobbarna gå över korta målvakter. Men att det inte skulle vara någon större skillnad är bullshit. Jag hade lätt platsat i ett elitlag för damer och skulle knappt kunna spela i division 5 i herrfotboll. Det är rätt stor skillnad mot att säga att de "håller hög klass". Är det inte något av ett skämt när valfri anfallare i superettan skulle kunna snurra upp en diamantbollenvinnare på läktaren.
Citat:
Vem är den största idioten? Idioten som skriver ett idiotiskt inlägg eller den som tar idiotens inlägg på största allvar?
Du är definitivt den största idioten, skriver du något får du väl stå för det och inte lägga dig som en sliten hora så fort du får mothugg. Försvara dina åsikter eller skit i att uttrycka dem.
Citera
2007-04-17, 23:22
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigma
Hur orkar du ...?
Mitt inlägg skrev jag endast för att få mig ett gott skratt åt imbecilla idioter som du, som tar det jag skrivit på fullt allvar.

Tja skriver man ett imbecillt inälgg så kanske man inte kan förvänta sig annat än imbecilla svar. Är det det du menar egentligen?
Citera
2007-04-17, 23:35
Medlem
Gabriel Knights avatar
Hmm tror jag kommer med ett citat av Benjamin Franklin för att nyansera debatten lite:

"Vilken idiot som helst kan kritisera, fördöma och klaga - och de flesta idioter gör det också. Men det krävs karaktär och självkontroll för att vara förstående och förlåtande" -Benjamin Franklin 1706-1790

http://en.wikipedia.org/wiki/Benjamin_Franklin
Citera
2007-04-17, 23:37
Bannlyst
Jag har absolut inget emot damfotboll överhuvudtaget när det är hällregn ute och det ena laget spelar i helvitt

I övrigt kan jag väl säga att de får skylla sig själva när de envisas att inte spela med en mindre boll (storlek 4 i stället för storlek 5) och mindre mål och kanske också mindre plan.
Så länge de inte anpassar sig efter förusättningarna, så kommer de alltid att få stå ut med jämförelsen mot herrfotbollen och alltid komma till korta.

Damhandbollen har ju en mindre boll som de spelar med och så är det i dambasketen också. Varför kan inte damfotbollen anpassa sig också?
Citera
2007-04-17, 23:53
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Hmm tror jag kommer med ett citat av Benjamin Franklin för att nyansera debatten lite:

"Vilken idiot som helst kan kritisera, fördöma och klaga - och de flesta idioter gör det också. Men det krävs karaktär och självkontroll för att vara förstående och förlåtande" -Benjamin Franklin 1706-1790

http://en.wikipedia.org/wiki/Benjamin_Franklin
Jag passar på att slänga in ett citat här också:
"Vilken idiot som helst kan slänga in ett citat av någon känd person och tro att det har tyngd, men det krävs intelligens och nyanserade åsikter för att delta i debatten."
-Memnok 1977-?
http://www.flashback.org/member.php?u=946
Citera
2007-04-18, 00:14
Medlem
Blir ju jobbigt att bygga speciella planer och mål bara för kvinnor. Det vill jag inte att skattepengarna skall gå till.
Citera
2007-04-18, 00:28
Medlem
förmodligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Jag passar på att slänga in ett citat här också:
"Vilken idiot som helst kan slänga in ett citat av någon känd person och tro att det har tyngd, men det krävs intelligens och nyanserade åsikter för att delta i debatten."
-Memnok 1977-?
http://www.flashback.org/member.php?u=946

Inte om man citerar Frank Zappa, da har man automatiskt vunnit.
Citera
2007-04-18, 00:41
Medlem
För mig får gärna kvinnor spela fotboll, de får göra precis vad de vill på sin fritid.

Det jag har problem med är det stora hyckleriet. Hur kan man i det ena andetaget hävda att damfotboll och herrfotboll är olika idrotter och inte bör jämföras, för att i nästa klaga över varför damlandslaget inte får samma resurser som herrarna? Och sen är det ett evigt gnällande över att de stackars damerna inte är proffs utan tvingas jobba vid sidan av . Ja men vilka är det som betalar lönerna? De som klagar över sånt här är såna som inte är speciellt intresserade av fotboll och verkar tro att det är regeringen som bestämmer hur mycket en fotbollspelare ska tjäna. Faktum är att damspelarna lever i en gräddfil där en spelare som Martha utan minsta tvekan tituleras som världens bästa spelare trots att det förmodligen finns ett helt gäng killar från samma sandstrand som hade mycket större talang än hon och som idag jobbar som glassförsäljare eller gatsopare. Visst Martha kan göra en nedtagning och finta bort en och annan av de hopplösa försvararna i allsvenskan , men valfritt träben från division två norra hade gjort det mycket elegantare med det motståndet.
Citera
2007-04-18, 00:53
Medlem
punks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stötfarfar
Skillnaden mellan damfotboll o fotboll är alldeles för stor.

Fotbolltsklassen på östragymnasiet i Umeå mötte UIK Damers Elit fotbollslag (som då just hade vunnit deras liga osv) och vann med 16 - 1. Hur jävla ruttna får man va.

Så länge jag slipper se kaoset dem kallar fotboll får dem hålla med på med vad dom vill

6-3 skall det vara...
http://www.uikfans.se/nyheter/berka_text.htm
Citera
2007-04-18, 00:59
Medlem
punks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergadler
För mig får gärna kvinnor spela fotboll, de får göra precis vad de vill på sin fritid.

Det jag har problem med är det stora hyckleriet. Hur kan man i det ena andetaget hävda att damfotboll och herrfotboll är olika idrotter och inte bör jämföras, för att i nästa klaga över varför damlandslaget inte får samma resurser som herrarna? Och sen är det ett evigt gnällande över att de stackars damerna inte är proffs utan tvingas jobba vid sidan av . Ja men vilka är det som betalar lönerna? De som klagar över sånt här är såna som inte är speciellt intresserade av fotboll och verkar tro att det är regeringen som bestämmer hur mycket en fotbollspelare ska tjäna. Faktum är att damspelarna lever i en gräddfil där en spelare som Martha utan minsta tvekan tituleras som världens bästa spelare trots att det förmodligen finns ett helt gäng killar från samma sandstrand som hade mycket större talang än hon och som idag jobbar som glassförsäljare eller gatsopare. Visst Martha kan göra en nedtagning och finta bort en och annan av de hopplösa försvararna i allsvenskan , men valfritt träben från division två norra hade gjort det mycket elegantare med det motståndet.

Zlatan och Henke är bara rundningsmärken för Marta !
Citera
2007-04-18, 01:13
Medlem
stigmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok

Du är definitivt den största idioten, skriver du något får du väl stå för det och inte lägga dig som en sliten hora så fort du får mothugg. Försvara dina åsikter eller skit i att uttrycka dem.

Oj, en kille som har skrivit mer än 9000 inlägg (vart gick det fel?) på ett forum kallar mig idiot. Shit asså.

Men alltid trevligt att reta upp nån könslös fjant som måste ta allt och alla i försvar.

Och ja .. jag står för det. Jag gillar inte damfotboll. Ej heller dess utövare.
Citera
2007-04-18, 01:18
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Hur orkar du ...?
Mitt inlägg skrev jag endast för att få mig ett gott skratt åt imbecilla idioter som du, som tar det jag skrivit på fullt allvar.

Citat:
Och ja .. jag står för det. Jag gillar inte damfotboll. Ej heller dess utövare.

Hur ska du ha det? Vågar du stå för det du skriver, eller inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in