Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Jag tycker det låter obegripligt. Är inte skärmens upplösning 2x i både höjd och breddled? 2880x1800 får jag det till. Skalar den om bilden som om du körde den i 3200px i bredd (edit: alltså typ som när man ändrar skalningen på r-modellerna och kan välja att köra den som om den var 1920x1200 t.ex)? Om jag kör min skärm på andra upplösningar än den som matchar antalet pixlar så blir bilden märkbart sämre.
Skärmens upplösning är precis som du säger 2880x1800px. När man väljer att köra skärmen i '1920' läget så ställer den in ikonerna och program för att se ut som 1920x1200 men egentligen är det alltid full upplösning igång. Alltså text och bilder är alltid så skarpa som det går vare sig du kör i 'Större text' eller 'Mer utrymme' inställningen.
På samma sätt kan QuickRes ställa in skärmen i ett virituellt läge där den visar ikoner och program i den storlek som dem skulle vara i om skärmen faktiskt kunde köras i 3200px bredd. Det blir ju självklart inte fler pixlar i skärmen utan det är som sagt virtuellt endast.
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Om jag kör min skärm på andra upplösningar än den som matchar antalet pixlar så blir bilden märkbart sämre.
Det ska inte bli sämre. Bara ikoner och text borde visas större. Men har du ett program som inte klarar Retina så ser det skittaskigt ut.