2010-12-24, 01:25
Medlem
zozolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Helt färsk iMac 27" i5. Har inte hunnit göra något än.

http://data.fuskbugg.se/dipdip/___________desktop.png

i need your background mate!
Snälla pma, den där var verkligen grym!
Citera
2010-12-24, 01:33
Medlem
[SIC]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Nästan i oändlighet.

Screenshot är mer än en skrivbordsbakgrund. Det finns teman som gör docken helt annorlunda än default-docken. Du kan tex ha Geektools-script som visar info på skrivbordet mm mm.
Ska kolla upp geektools

EDIT: Det är som rainmeter? Man slänger in bokmärken/softare klocka/väder mm direkt på skrivbordet?
EDIT igen: varför är inte det med på era screenshots? Även om jag har blivit anti-apple pga bla iphone så är det trots spelutbudsbristen, lockande med (mer eller mindre) ett kraschfritt OS. Hade varit trevligt och se lite fina utbud på hur erat os ser ut i det stora hela
Senast redigerad av [SIC] 2010-12-24 kl. 01:42.
Citera
2010-12-24, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [SIC]
Nu är jag OT som så det räcker men när ni (mac:are) menar screenshots så menar ni egentligen vilken bakgrundsbild ni använder?
Helt seriöst, hur mycket kan ni tweaka era mackar och ändra på utseendet på t.ex fönster, mappar och dylikt?

EDIT: Några exempel på pc

Man kan ändra lika mycket som pc ungefär. Sen att alla i den här tråden inte gillar häftiga monster och supercool rök som bakgrund i mapparna är en annan sak.
Citera
2010-12-24, 02:05
Medlem
[SIC]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mojojojojojo
Man kan ändra lika mycket som pc ungefär. Sen att alla i den här tråden inte gillar häftiga monster och supercool rök som bakgrund i mapparna är en annan sak.
Nja det var väl kanske inte monster och supercool rök som jag var ute efter just nu utan lite bilder på möjligheten hur man kan tweaka sin dator rent allmänt estetiskt såsom fönster mm.
Som sagt, det var bara exempel och med spel i baktanke så kommer jag troligtvis inte byta till mac (isf till nån annan unix - fedora eller ubunto) men jag frågade bara av ren nyfikenhet då jag har mina fördomar mot just apple och är som sagt nyfiken på detta omtalade OS med enbart bakgrundsbilder som screenshots. God jul
Senast redigerad av [SIC] 2010-12-24 kl. 02:10. Anledning: Skrivfel
Citera
2010-12-24, 02:08
Bannlyst
Citat:
Nja det var väl kanske inte monster och supercool rök som jag var ute efter just nu utan lite bilder på möjligheten hur man kan tweaka sin dator rent allmänt estetiskt såsom fönster mm.
Som sagt, det var bara exempel och med spel i baktanke så kommer jag troligtvis inte byta till mac (isf till nån unix - fedora eller ubunto) men jag frågade bara av ren nyfikenhet då jag har mina fördomar mot just apple. God jul
Du kan göra lika mycket med en Mac som med en PC. Skillnaden är att en Mac ser bra ut från början och det blir bara fulare av att installera en massa teman och skit. Dock, ikoner och bakgrundsbild (eventuellt geektools på skrivbordet) är det som folk i allmänhet vill ändra på. Resten ser bra ut som det är. Eller ja, allt ser bra ut som det är.
Citera
2010-12-24, 02:18
Medlem
[SIC]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davey
Du kan göra lika mycket med en Mac som med en PC. Skillnaden är att en Mac ser bra ut från början och det blir bara fulare av att installera en massa teman och skit. Dock, ikoner och bakgrundsbild (eventuellt geektools på skrivbordet) är det som folk i allmänhet vill ändra på. Resten ser bra ut som det är. Eller ja, allt ser bra ut som det är.
Mja nu vill inte att det ska spåra ut till en hata mac/pc tråd - faktum är att allt du kan göra på en mac, det kan du göra på en pc - inte vice versa som till ETT exempel är spel MEN jag var lite nyfiken på hur/om man kan ändra fönster och skit så som man vill ha det, alltså t.ex svart eller genomskinligt då jag faktiskt funderar att bryta en trend och pröva något nytt (vid sidan om spel-os:et då )
Citera
2010-12-24, 02:26
Bannlyst
Citat:
Mja nu vill inte att det ska spåra ut till en hata mac/pc tråd - faktum är att allt du kan göra på en mac, det kan du göra på en pc - inte vice versa som till ETT exempel är spel MEN jag var lite nyfiken på hur/om man kan ändra fönster och skit så som man vill ha det, alltså t.ex svart eller genomskinligt då jag faktiskt funderar att bryta en trend och pröva något nytt (vid sidan om spel-os:et då )
Jaså, du? Kan du köra Aperture eller Logic på en PC? (Utan att installera Mac OS X då, men isf kan du installera Windows på en Mac och det är JÄVLIGT mycket lättare).

Ja, du kan ändra precis allt du vill på en Mac. Transparenta fönster vet jag inte om någon varit smaklös nog att fixa än men det går säkert.
Citera
2010-12-24, 03:07
Medlem
[SIC]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davey
Jaså, du? Kan du köra Aperture eller Logic på en PC? (Utan att installera Mac OS X då, men isf kan du installera Windows på en Mac och det är JÄVLIGT mycket lättare).

Ja, du kan ändra precis allt du vill på en Mac. Transparenta fönster vet jag inte om någon varit smaklös nog att fixa än men det går säkert.
Jaha, bildprogram? Lägga in bilder på datorn? Dammit bränd blev jag
Citera
2010-12-24, 12:09
Medlem
jonthe12s avatar
http://i55.tinypic.com/nd99ao.png
24" skärmen

http://i55.tinypic.com/2r3zc5v.png
13" macbook-skärmen

Thats how i like it, kanske fixa till dock lite bara

Hur får man en såndär dock som jag sett vissa har som täcker hela nedre delen av skärmen och är typ svart och orange. (när man har musen över). Skitsnyggt är det iaf men jag hittar ingen bild på det nu bara för det
Citera
2010-12-24, 22:02
Medlem
SGNLs avatar
http://u.snelhest.org/?v=2010/12/24_5149.png
Citera
2010-12-25, 00:11
Bannlyst
När jag använder en helt transparent dock blir reflektionen i den konstig. Det ser bara bra ut mot skrivbordet.
Citera
2010-12-25, 00:24
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GBG_hustler
När jag använder en helt transparent dock blir reflektionen i den konstig. Det ser bara bra ut mot skrivbordet.

Hur menar du? Reflektionen från appar som är igång eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in