2011-05-26, 20:38
Medlem
Bateman5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattstrypare
Kan du förklara exakt vad du har på ditt desk?
Det var sjukt cleant! Grymt gjort imo.

Datum/månad/dag är gjort i geektools. ikonerna är ändrade i candybar, samtliga vita förutom Finder och skype som är svarta för att få kontrast mot bakgrunden. Docken är ändrad till 2D och sedan borttagen med Mirage. Tack!

Dropbox ikonen är ändrad, tack för tipset!
Citera
2011-05-26, 21:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bateman5
Datum/månad/dag är gjort i geektools. ikonerna är ändrade i candybar, samtliga vita förutom Finder och skype som är svarta för att få kontrast mot bakgrunden. Docken är ändrad till 2D och sedan borttagen med Mirage. Tack!

Dropbox ikonen är ändrad, tack för tipset!
Snyggt! Hur har du gjort Finder och Papperskorgen större än övriga ikoner? Det är synd att menyraden får två olika bakgrundsfärger, gör en mörk remsa högst upp längs med hela bakgrundsbilden.
Citera
2011-05-26, 21:12
Medlem
Bateman5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gultshirt
Snyggt! Hur har du gjort Finder och Papperskorgen större än övriga ikoner? Det är synd att menyraden får två olika bakgrundsfärger, gör en mörk remsa högst upp längs med hela bakgrundsbilden.

Jag ändrade just dom med programmet LiteIcon och av ren slump på blev de större, vilket bara gjorde det bättre enligt mig.

Vad gäller olika färger på ikonerna så var det lite tanken, och själva "docken" lyckades jag till slut få bort, tyckte det blev lite snyggare utan..
Citera
2011-05-26, 22:51
Medlem
Bateman5s avatar
Har nu lyckats få in ett spotify script också..

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4ddeba63affc2_desktopny.png

Dock har jag en fråga: Är det någon som vet hur jag tar bort " - albumnamn" jag vill alltså endast ha Artistnamn på den övre raden.

Jag använder mig av detta script:
Citat:
echo `cat /var/log/system.log |grep Spotify |sed "s/.*Spotify: //" |sed "s/ - Priority [0-9]//" |sed "s/://" |sed "s/\\\\\\n/ - /" |sed "s/$/?#\!#?/"` |sed "s/?#\!#?$//" |sed "s/.*?#\!#? .*(//" |sed "s/)$//"

Tack på förhand!
Citera
2011-05-26, 23:28
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Pillat en bra stund idag och detta blev mitt första försök till en "mod" av originalskrivbordet..

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4dde990140b1b_desktp.png

tar gärna emot synpunkter och tips på trevliga förklarade geektoolsprogrameringar!

En inverterad "Finder bar" skulle vara snyggt

Detta görs med Nocturne
Citera
2011-05-26, 23:56
Medlem
Ubayd-Allahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Kunde inte låta bli, var så trött på "default"-utseéndet så jag kopierade lite
http://i52.tinypic.com/20951yq.png
Tack Adisen och Danro80, allt blev genast så mycket roligare att titta på!

Hur ändrade du ikontexten?
Citera
2011-05-27, 00:23
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubayd-Allah
Hur menar du nu? Adisen länkade till ett packe med ikoner någon sida bak i tråden som jag använder.
Citera
2011-05-27, 00:25
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubayd-Allah

Om du menar hur man ändrar texten på ikonerna "The Kobhens iconpack" så måste du ha Photoshop för att kunna öppna makeyourownicon.psd

Har du inte Photoshop, skulle jag väl eventuellt kunna hjälpa dig ifall det gäller ett fåtal ikoner.
Citera
2011-05-28, 17:09
Medlem
olskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danro80
Om du menar hur man ändrar texten på ikonerna "The Kobhens iconpack" så måste du ha Photoshop för att kunna öppna makeyourownicon.psd

Har du inte Photoshop, skulle jag väl eventuellt kunna hjälpa dig ifall det gäller ett fåtal ikoner.

Jag skulle gärna få hjälp med den Spotify-ikonen. Den enda jag inte hittar på nätet
Citera
2011-05-28, 20:15
Medlem
mr.banans avatar
Citat:
Har nu lyckats få in ett spotify script också..

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4ddeba63affc2_desktopny.png

Dock har jag en fråga: Är det någon som vet hur jag tar bort " - albumnamn" jag vill alltså endast ha Artistnamn på den övre raden.

Jag använder mig av detta script:

Tack på förhand!
Snygg bakgrund, synd bara att det var snordålig upplösning.. vill du att jag ska fixa en bild med riktig upplösning?
Citera
2011-05-28, 20:19
Medlem
Bateman5s avatar
Jättegärna! så länge linjen mellan svart och vitt går på samma ställe använder jag mer än gärna något annat trevligt
Citera
2011-05-28, 20:48
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olski
Jag skulle gärna få hjälp med den Spotify-ikonen. Den enda jag inte hittar på nätet

Jag skrev SPTFY - MUSIC , man kan ju max ha sex tecken för att det ska se snyggt ut, och detta lät bäst. Hör av dig om du vill ha någon annan version.

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4de142ec02ee6_spotify.icns.zip
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in