2009-01-24, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pierce & Pierce
lite pinsam match måste jag säga. Såg ut som pojkhandboll ett tag där i första.

Positiva: Olsson tar ut spelarna som inte klarar av att spela. +poäng till carlen som visar på vilja. kim visar att han kan skjuta om han vill. tror ändå carlen kommer vara i första kedjan om 2 år.

negativa: Negativa under hela turneringen kommer vara Ahrenius. Värdelös att fånga bollar och att skjuta de i mål, 0 i teknik.

Källman är som en björn då inte kroppsmässigt utan att han går i ide varannan match.

målvakterna har gjort ett bra jobb hela turneringen.

Frankrike visade på stor klass idag felet var bara att sverige drogs ner i deras tempo. kontringar är viktiga när man spelar mot frankrike vilket sverige inte har mycket av.

Dommarna var förjävliga, spelar frankrike i samma tempo mot kroatien imorn kommer det bli passivt spel varannat anfall.

Sydkorea-Frankrike imorgon (!)
Citera
2009-01-24, 23:34
Medlem
ActionNotWordss avatar
Sverige har för lite profiler i laget, minns de goda gamla dagarna nu känns laget som mesar hela bunten. De vek sig direkt när de skulle in och möta tufft motstånd. Den här matchen förlorades redan utanför planen innan matchstart.
Citera
2009-01-25, 00:03
Medlem
Kan sverige få en medalj alls nåmer?
Citera
2009-01-25, 00:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av markusefter
Kan sverige få en medalj alls nåmer?

Ifall Kroatien förlorar sina matcher.

Citat:
Sydkorea-Frankrike imorgon (!)

Nej, Kroatien - Frankrike imorgon!!!!
Citera
2009-01-25, 00:23
Medlem
Nokias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superkid
Fin match.

Spelar Kroatien sent som vanligt?
Citera
2009-01-25, 00:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av superkid
Ifall Kroatien förlorar sina matcher.

Nej, Kroatien - Slovakien imorgon, sedan vilodag den 26;te sen så spelar Kroatien - Frankrike 20.30 den 27:de januari.

Hursomhelst, cool match mellan Kroatien och Ungern. Om Ungern lyckas hålla lika hög nivå idag som mot Kroatien och Sverige håller fortfarande lika låg nivå som idag mot Frankrike så tror jag nog att Ungern har en lätt match att se fram emot.

Frankrike är i princip klara och spelar mot bortdömda Sydkoreaner, medan Slovakien fortfarande har chans att gå vidare så de kommer nog ge järnet.
Ingen målvaktsmatch idag, men Valcic, Cupic och Duvnjak var bra som vanligt.
Balic påminde mig idag varför jag alltid säger att han är världens bästa. En gång bäst, alltid bäst !

Lyckas han höja sig ännu mer innan semifinal (?) och final (?) så tror jag nog att det kommer bli stor show.
Hans zeppelin idag (japanen i sverige ?) var helt fantastisk och hans lucida passningar, fy fan ...
Citera
2009-01-25, 00:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nokia
Fin match.

Spelar Kroatien sent som vanligt?

Japp, RTL som har köpt TV-rättigheterna vill ha alla Kroatiens matcher 20.30 för det är då flest tittare är tillgängliga, vilket är självklart viktigt för de.
Citera
2009-01-25, 00:28
Medlem
Är det bara jag som tycker att världshandbollen har blivit bra mycket svagare på toppen än föregående år?

Spelare som Olafur Stefanson, Andrei Lavrov, Stefan Kretzschmar, Mirza Dzomba (skadad iofs), Stefan Lövgren, Alexander Tutchkin, Florian Kehrmann, Talant Dujshebaev och Bertrand Gille växer ju inte på träd men det är mycket mindre profiler i nuläget. Och detta är bara ett axplock. Sverige saknar go 2 guys som Ljubomir Vranjes, Staffan Olsson och Magnus Wislander.

Snart slutar väl profiler som Lars Christiansen, Jerome Fernandes och Ivano Balic också. Vad fan finns det kvar då? Lazlo Nagy och framförallt Nikola Karabatic sköter i och för sig det bra själva men världshandbollen faller för tusan.
Senast redigerad av IlDivino 2009-01-25 kl. 00:33.
Citera
2009-01-25, 00:51
Medlem
Chilimans avatar
Det har kanske avhandlats tidigare i tråden, men jag orkar inte bläddra:

Varför är inte Ahlm med? Är det tillfälligt eller har han gjort sitt i landslaget? Det vore sorgligt, han och Kim skulle kunna uträtta stordåd.
Citera
2009-01-25, 00:51
Medlem
Nokias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Är det bara jag som tycker att världshandbollen har blivit bra mycket svagare på toppen än föregående år?

Spelare som Olafur Stefanson, Andrei Lavrov, Stefan Kretzschmar, Mirza Dzomba (skadad iofs), Stefan Lövgren, Alexander Tutchkin, Florian Kehrmann, Talant Dujshebaev och Bertrand Gille växer ju inte på träd men det är mycket mindre profiler i nuläget. Och detta är bara ett axplock. Sverige saknar go 2 guys som Ljubomir Vranjes, Staffan Olsson och Magnus Wislander.

Snart slutar väl profiler som Lars Christiansen, Jerome Fernandes och Ivano Balic också. Vad fan finns det kvar då? Lazlo Nagy och framförallt Nikola Karabatic sköter i och för sig det bra själva men världshandbollen faller för tusan.
Förstår vad du är inne på, men oroar mig inte för att det kommer saknas profiler. Visst blir det jämnare och jämnare i toppen, så de bästa står inte ut på samma sätt som för 10 år sedan. Men det finns ett par potentiella, och jag kommer ha säkert glömt fler iom den sena timmen inkl. alkoholens inblandning.

Luc Abalo - Spänstfenomen som trots sin unga ålder spelar i Ciudad Real.

Nicola Karabatic - Komplett och utsedd till världens bäste redan vid 24 års ålder. Säger det mesta.

Filip Jicha - Tjeckisk bombare som utvecklats något enormt i Kiel.

Domagoj Duvnjak - Kratisk M9a som är lite kraftfullare än Balic och med insperation från sin företrädare på postitionen kan gå hur långt som helst.

Mikael Hansen - Dansk supertalang som efter en stormatch mot Barcelona blev värvad av spanjorerna. Ruggigt bra skott.

Ge dessa lite tid, så kommer du nog se dessa som profiler i samma storleksordning som iaf Christiansen och Fernandes.
Citera
2009-01-25, 00:54
Medlem
Nokias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chiliman
Det har kanske avhandlats tidigare i tråden, men jag orkar inte bläddra:

Varför är inte Ahlm med? Är det tillfälligt eller har han gjort sitt i landslaget? Det vore sorgligt, han och Kim skulle kunna uträtta stordåd.
Han har problem med ryggen och då han sätter klubblaget i första hand, tar han VM-uppehållet som en möjlighet att rehabilitera ryggen. Således har han spelat för sin klubb innan VM och kommer säkerligen spela i första bundesligaomgången efter VM.

Inte helt uteslutet att han gör några landskamper till, framför allt om Sverige skulle ta sig till ett OS. Men är väl helt upp till hans rygg antar jag.
Citera
2009-01-25, 11:09
Medlem
Brottardockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino

Nu vet jag inte ifall jag har missförstått något, men Lövgren, Gille, Stefanson och Kehrman(?) spelar fortfarande. Kanske inte så länge till iofs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in