2012-01-16, 18:28
Medlem
Carrickos avatar
http://www.laholmstidning.se/article/20120116/SPORT/701169839/1404/-/alla-spelare-erbjuds-lamna-h43

Citera
2012-01-16, 18:56
Moderator
Dretskols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carricko
http://www.laholmstidning.se/article/20120116/SPORT/701169839/1404/-/alla-spelare-erbjuds-lamna-h43

Nej men fyfan vad tråkigt! Jag trodde verkligen inte att det var så här illa. Hade satt mina pengar på Hammarby där..

Nu hoppas jag att LUGI roffar åt sig Roganovic & co
Citera
2012-01-16, 19:50
Medlem
Carrickos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dretskol
Nej men fyfan vad tråkigt! Jag trodde verkligen inte att det var så här illa. Hade satt mina pengar på Hammarby där..

Nu hoppas jag att LUGI roffar åt sig Roganovic & co

Nej usch, inte till LUGI...
Om Roganovic lämnar så hoppas jag han tar chansen att bli proffs i Tyskland. Hoppas de kan behålla sina unga spelare iaf. Ståhl, Gerdtsson, Jensen, Fors, bröderna Sandgren och Strömberg. Då har de iaf en grund att stå på i Allsvenskan.
Citera
2012-01-16, 20:45
Medlem
kenny.Dalglishs avatar
Kan inte Hammarby åka ut nu? Vad händer med H43:s inspelade poäng?
Citera
2012-01-16, 20:52
Medlem
Carrickos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kenny.Dalglish
Kan inte Hammarby åka ut nu? Vad händer med H43:s inspelade poäng?

Tja, inte ett smack som det verkar än så länge. Det enda de gör är ju att släppa sina spelare. De har ju inte konkat än så länge iaf.

EDIT:

http://www.skanskan.se/article/20120116/SPORT/701169839/1007/-/h43-drar-sig-ur-elitserien

Och där förstod jag vad det var du syftade på. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Spontant känns det lite drastiskt att begära sig själv ner i Allsvenskan men det kanske är det bästa sättet att undvika konkurs som naturligtvis måste vara det övergripande målet. Alternativet hade ju varit att göra som Hammarby, att hålla på med en massa trix för att behålla elitlicensen. Det gör ju däremot att klubben ökar risken att konka och det vore ju ödesdigert.
Senast redigerad av Carricko 2012-01-16 kl. 20:57.
Citera
2012-01-16, 21:00
Medlem
Carrickos avatar
http://www.sydsvenskan.se/sport/handboll/article1601953/H43-drar-sig-ur-eliserien.html

Fast nu blir man ju lite fundersam. Enligt pressmeddelandet så står det inget om att de begär sig själv ner i Allsvenskan. Bara att de inte kommer få elitlicens enligt gällande regelverk. Med tanke på att Hammarby får det år efter år trots sina ekonomiska bekymmer så borde ju H43 ha en rimlig chans att få det beviljat, mot gällande regelverk.

Oavsett så är det en sorgens dag.
Citera
2012-01-16, 21:04
Medlem
Carrickos avatar
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/handboll/article14221561.ab

Här står det däremot att de kommer placeras sist. Jag utgår ifrån att de gäller om de inte beviljas elitlicens. Lite udda att det inte är exakt samma information i tidningarna. Riktigt konstigt att det inte ligger ett pressmeddelande på H43s hemsida.
Citera
2012-01-17, 13:20
Medlem
Carrickos avatar
Nu har åtminstone en tidning intervjuat ordförande Nilsson. I Skånskan kan man läsa att de definitivt kommer lämna Elitserien även om de rent sportsligt klarar sig kvar och att det beslutet är taget utan att man fått ett negativt besked från Liganämnden. Ruskigt jävla tråkigt. Men det kan kanske vara klokt. Han har väldigt rätt i att man inte ska riskera ungdomsverksamheten som de senaste åren har blivit riktigt bra.
Dessutom så känns det som om klubben hamnat i en tråkig spiral de senaste åren som egentligen började för 2-3 säsonger sedan då de hade hur mycket skador som helst vilket gjorde att de sportsliga resultaten började haverera. Även om de den senaste säsongen faktiskt börjat spela bra igen (förutom när de hade båda sina målvakter skadade i sex matcher) så kan det nog vara bra med en omstart. Viktigt nu är däremot att faktiskt lyckas behålla de unga spelarna så de kan utvecklas i Allsvenskan. Gedda, Christensen och Zoran lär väl vara rätt heta på marknaden nu. Malmö har tydligen redan börjat dra i Zoran. Brännberg, Björkman och Jens Eriksson får gärna lämna, ingen har gjort några jätteavtryck och jag misstänker att de har hyfsat höga löner.

En förstasexa nästa år som ser ut så här vore rätt trevligt:

Mv: Philip Ståhl
V6: Christoffer Fors
H6: Fredrik Creutz
M6: Petter Strömberg
V9: Johannes Sandgren
M9: Adam Sandgren
H9: Måns Gerdtsson

Att sen fylla ut truppen med spelare som Oscar Jensen, Pavle Karicic, Alexander Ekdahl, Pontus Ingesson, Martin Karlsson och Fahrudin Zaimovic plus en målvakt till så finns alla möjligheter att slåss i toppen av Allsvenskan.
Citera
2012-01-17, 15:01
Moderator
Dretskols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carricko
Nej usch, inte till LUGI...
Om Roganovic lämnar så hoppas jag han tar chansen att bli proffs i Tyskland. Hoppas de kan behålla sina unga spelare iaf. Ståhl, Gerdtsson, Jensen, Fors, bröderna Sandgren och Strömberg. Då har de iaf en grund att stå på i Allsvenskan.

Jag är heller inget fan av LUGI men jag tycker att det vore bra för Elitserien om man fick behålla en såpass bra spelare som Roganovic.

Såg för övrigt en intervju med honom för 2-3 år sedan där han nämnde att han fått flertalet proffsanbud. Men tackade nej till samtliga då han trivdes som fisken i vattnet i Lund. Ska bli väldigt intressant att se var han hamnar nu..
Citera
2012-01-17, 15:15
Medlem
Carrickos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dretskol
Jag är heller inget fan av LUGI men jag tycker att det vore bra för Elitserien om man fick behålla en såpass bra spelare som Roganovic.

Såg för övrigt en intervju med honom för 2-3 år sedan där han nämnde att han fått flertalet proffsanbud. Men tackade nej till samtliga då han trivdes som fisken i vattnet i Lund. Ska bli väldigt intressant att se var han hamnar nu..

Jo, så är det ju. Han har inte saknat anbud, som sig bör när man vunnit skytteligan ett otal gånger. Det hade bara svidit väldeliga om värsta konkurrenten tar honom. De har snott nog med spelare från H43. Linus Persson, Nemanja Milosevic (om man nu kan räkna det), Henrik Kronborg, Tomas Axnér osv.

Om han trivs i Lund så kan han säkert bo kvar där. Pendlingsavstånd till många klubbar. IFK Kristianstad, Ystad IF, HK Malmö, OV Helsingborg, LUGI, AG Köpenhamn...
Citera
2012-01-17, 16:57
Medlem
Carrickos avatar
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=179&artikel=4913989

Där reds i alla fall lite saker ut. Jag har svårt att förstå varför man ska välja att avsäga sin plats redan nu. Att släppa spelare för att försöka klara ekonomin är en sak men om man skulle klara sig kvar rent sportsligt så tycker jag man ska låta Liganämnden ta beslutet. Skulle man, mot förmodan, få elitlicensen så kan man ju alltid välja då att tacka nej till Elitseriespel. Varför gå händelserna i förväg?
Citera
2012-01-17, 22:17
Moderator
Dretskols avatar
Zoran är inte glad idag..

http://svt.se/2.21095/1.2679357/h43-stjarna_rasar_mot_egna_klubben
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem