2021-05-11, 02:30
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rorkulten4321
Såg Skuru vinna klart över H65 i kväll.

Skuru:s målvakt Rebecca Nilsson gjorde en insats som man sällan ser en kvinnlig målvakt göra.

Har hon varit gymnast, undrar man?

I Höör blir det en annan match, men Skuru kan baske mig ta SM guldet.

Det betyder också att jag tippade på fel SM guld vinnare,

Men det bjuder jag på.

29-22 är övertygande siffror. Det trodde jag inte efter Ulrika Olsson-gate. Men laget kanske svetsade sig samman efter det och ville visa att de minsann klarade sig bra utan henne.
Citera
2021-05-11, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
29-22 är övertygande siffror. Det trodde jag inte efter Ulrika Olsson-gate. Men laget kanske svetsade sig samman efter det och ville visa att de minsann klarade sig bra utan henne.

Exakt, jag trodde de kastade bort ett eventuellt SM guld, när de kastade bort Ulrika Olsson.
Men de har en riktigt bra skytt i Bjärrenholt också då Rebecca Nilsson i mål.
Citera
2021-05-24, 15:54
Medlem
Lundbondens avatar
Kim Ekdahl du Rietz är psykiskt sjuk. Bara 30 år och redan avslutat sin karriär 2 gånger. Nu är han tillbaka igen. Vill ni se han i landslaget?

Btw, Linus Persson är skadad, igen, och missar os.
Citera
2021-05-26, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Kim Ekdahl du Rietz är psykiskt sjuk. Bara 30 år och redan avslutat sin karriär 2 gånger. Nu är han tillbaka igen. Vill ni se han i landslaget?

Btw, Linus Persson är skadad, igen, och missar os.

"Psykiskt sjuk" är han inte KEdR, men en bohem av stora mått och gör lite som han vill.
Totalt respektlös.

Kul när han kom tillbaka till Lund, så bodde han i en kolonistuga.
Till landslaget vill han inte och han platsar inte heller.

Linus missar, men Sandell gör det bra i Aalborg.

Jag minns måltiden efter en SM-final i Scandinavium när jag satt mitt emot honom i LUGI-gänget.
Bredvid satt också SVT.

Kim gick för att hämta mat.

Och då kom en stöddig SVT-fjant och satte sig på Kim's plats.

Kim sade då till honom att flytta sig.
-Detta är SVT's platser, sa SVT-fjanten.
-Nä, detta är LUGI's platser, du får flytta dig.

Kim är ju stor som ett hus och SVT-fjanten flyttade sig.

Under middagen hade Kim och jag jäkligt roligt.

Han kan tramsa liksom jag.

Citera
2021-07-04, 20:37
Medlem
FNLSs avatar
Dubbelseger för damerna i helgen. Igår olympiska mästarna ryska laget och idag världsmästarna Nederländerna
Citera
2021-07-06, 16:13
Medlem
Satan vad många bra spelare Sverige lämnade hemma. Jag tycker dom är lite väl snåla med platserna i OS. Synd om att skillnaden mellan Palicka och Aggefors är så brutal.
Citera
2021-07-08, 11:06
Medlem
ackefoleys avatar
U19 EM för tjejerna drar igång idag. Sverige möter Slovakien i öppningsmatchen 15.00. Övrigt lag i Sveriges grupp är Ryssland, Portugal skulle varit med men drog sig ur. Sverige tog en silvermedalj bakom Ungern när denna kull spelade U17 EM för två år sedan. Bör sikta långt denna gång också.

Hemsida: https://www.w19ehfeuro.com/en/
Livestream: https://www.w19ehfeuro.com/en/livestream
Citera
2021-07-11, 16:14
Medlem
ackefoleys avatar
Koppang borde vara med i OS-truppen.
Citera
2021-07-11, 17:23
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ackefoley
Koppang borde vara med i OS-truppen.

Istället för Jenny Carlson?

Vad har de för styrkor och svagheter? Jag har mest koll på de som är etablerade i seniorlandslaget. Minns åtminstone att Koppang var en frisk fläkt i VM-kvalmatchen mot Ukraina.

Lite udda att som Carlson göra seniorlandslagsdebut som 26-åring.
Senast redigerad av Stefan4 2021-07-11 kl. 17:39.
Citera
2021-07-11, 17:40
Medlem
ackefoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Istället för Jenny Carlson?

Vad har de för styrkor och svagheter? Jag har mest koll på de som är etablerade i seniorlandslaget. Minns åtminstone att Koppang var en frisk fläkt i VM-kvalmatchen mot Ukraina.
Istället för Carin Strömberg helt klart så får Jenny Carlson va M9. Aldrig förstått vad Strömberg gör i landslaget ärligt talat. Koppang är ju vänsterhänt H9 vilket är en stor bristvara och jag håller henne högre än Dano som är reserv.
Citera
2021-07-11, 17:49
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ackefoley
Istället för Carin Strömberg helt klart så får Jenny Carlson va M9. Aldrig förstått vad Strömberg gör i landslaget ärligt talat. Koppang är ju vänsterhänt H9 vilket är en stor bristvara och jag håller henne högre än Dano som är reserv.

Man vill väl ha kvar en del rutin i laget, gissar jag. Strömberg har gjort 101 landskamper, medan Koppang är helt färsk i de sammanhangen. Defensiven före offensiven.
Citera
2021-07-11, 17:53
Medlem
ackefoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Man vill väl ha kvar en del rutin i laget, gissar jag. Strömberg har gjort 101 landskamper, medan Koppang är helt färsk i de sammanhangen. Defensiven före offensiven.
Då får hon vara med som maskot isf, för hon platsar inte till att spela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in