2012-04-24, 14:46
Medlem
UACs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
När det gäller handboll är det mest landskamper och tyska ligan som jag har fastnat för, men nu sitter jag som klistrad framför svt och Kristianstad-Guif. Arenan kokar, det känns som en bundesligamatch. Dessutom förlängning efter att Kristianstad hämtat upp 22-25 till 26-26 i slutet.

Vilken match! Vilken publik!

Tackar! Gjorde mitt bästa för att dra mitt strå till stacken. Har sett machen nu i efterhand på svtplay och herrejävlar, vilken match! Hjärtat hade nog inte pallat en förlängning till. http://svtplay.se/t/103666/handboll

Säger grattis till SVT som valde rätt semi att visa, Sävehof-Ystad (34-25) var nog inte mycket att hänga i granen.

Säger tack till SVT för jäkligt proofisg sändning. Bara en sån liten detalj när Fjäll och Frändesjö innan matcjen pratade om olika spelare visade klipp från just den spelaren under uppvärmningen innan samma match. Simpelt men effektfullt!
Citera
2012-05-02, 16:01
Moderator
Dretskols avatar
Final4 i champions league är nu lottad

Füchse Berlin vs. THW Kiel
BM Atletico Madrid vs. AG Kobenhavn

Kiel vinner finalen mot antingen Madrid eller AG
Citera
2012-05-03, 00:23
Medlem
karamellpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dretskol
Final4 i champions league är nu lottad

Füchse Berlin vs. THW Kiel
BM Atletico Madrid vs. AG Kobenhavn

Kiel vinner finalen mot antingen Madrid eller AG

Oj, en skräll vad gör Füchse där? Är det lottningen eller bra spel?
Inte följt CL så noga denna vinter.

Mitt tipp:
1: AG
2: Kiel
3: Madrid
4: Füchse
Citera
2012-05-03, 11:58
Moderator
Dretskols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karamellpojken
Oj, en skräll vad gör Füchse där? Är det lottningen eller bra spel?
Inte följt CL så noga denna vinter.

Mitt tipp:
1: AG
2: Kiel
3: Madrid
4: Füchse

Füchse klarade gruppspelet med ett nödrop. Man tog sista slutspelsplatsen med en poäng före ryska mästarna Medvedi. I åttondelsfinalen slog man mycket överraskande ut storlaget Hamburg.

Du har med andra ord inte hört vad Füchse ställde till med i kvartsfinalen?

Motståndet stod spanska Ademar Leon för. De vann första matchen på hemmaplan med 34-23. I returen i Berlin vann Füchse med smått otroliga 29-18, och gick därmed vidare på fler bortamål.

Füchse har helt enkelt gjort det fantastiskt bra. De har stött på tufft motstånd genom hela CL. Jag tror dock att dom slutar sist i Final4 trots att man i stort sett delar hemmaplan med Kiel. De tre övriga lagen är för bra.
Citera
2012-05-03, 21:22
Bannlyst
Tittar på Kristianstad - Guif nu, kan någon förklara varför det inte finns någon skottklocka? Vad händer om det är 1 minut kvar och laget som leder med 1p bara lallar med bollen för att döda tid?
Citera
2012-05-03, 21:28
Moderator
Dretskols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Tittar på Kristianstad - Guif nu, kan någon förklara varför det inte finns någon skottklocka? Vad händer om det är 1 minut kvar och laget som leder med 1p bara lallar med bollen för att döda tid?

Man kan inte lalla med bollen hur länge som helst. Domarna brukar vara snabba med att varna för passivt spel vid såna situationer.
Citera
2012-05-03, 21:50
Medlem
Hjortronsylts avatar
Måste säga att det är sjukt kul med en sådan inramning som det var i Kristianstad ikväll. Att det finns inom svensk handboll är riktigt härligt! Ska bli intressant att se om fler städer kan ta efter och Handbollen kan få den publicitet i Sverige som den förtjänar.
Citera
2012-05-06, 14:24
Medlem
Scaevolas avatar
För alla er handbollstokar där ute:

I eftermiddag kl 16:05 drar IFK Kristianstad det längsta strået och vinner över GUIF.
En final mot Sävehof som jag måste säga att Sävehof vinner klar. Men att komma till semi och göra sitt yttersta, det är inte dåligt för ett lag som kvalade till Elitserien för två år sen!
Citera
2012-05-06, 16:13
Medlem
Då kör vi!
Citera
2012-05-06, 17:43
Medlem
Grattis till Kristianstad som tar en vinst på bortaplan mot sjuka domare.
Citera
2012-05-06, 17:44
Moderator
Dretskols avatar
Wow! Helvete vilken skräll!

Grattis Kristianstad till finalen. Tror fanimej att dom slår Sävehof
Citera
2012-05-06, 17:45
Medlem
hejmatildas avatar
Jävlar vilken skräll, Kristianstad till final.

Men vad fan höll domarna på med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in