Citat:
Ursprungligen postat av MobileFreak
Är det inte smartast att kolla vad spänningarna ligger på när han spelar först innan han gör något förhastat och köper nytt nätagg igen?
Jo det är det. En annan grundläggande sak är vad för spel han spelar och vilken OS han har. Det skulle vi vilja veta innan (den oftast överdrivna) diskussionen om nätagg fortsätter. Kom ihåg att det kan finnas en mängd orsaker till att spel hackar.
Jag har nämnt det förr, men många som jag pratat med som har gedigna elkunskaper förutom datorvana, är lite skeptiska till att ett spel hackar om agget är klent. Antingen driver agget datorn, är det för klent lägger datorn av eller kan inte startas upp. Ni får gärna lägga fram bevis på att hack i spel orsakas av svaga nätagg, men jag skulle vilja sticka ut hakan och säga att det är en myt. Ingen blir gladare än jag om det skulle motbevisas, men visa gärna rent vetenskapligt hur det skulle gå till isåfall.
Avslutningvis:
Citat:
Ursprungligen postat av Rbkniklas
för 8800 korten är det rekomenderat att ha minst 500w och då med ett oredenligt märke. med skit märken så bör du nog ha ca 5000w
Jag har flera vänner som driver sina kort med 450-agg, de har inga problem. Företagen som säljer korten överdriver ofta sina krav för att gardera sig mot problem, sedan figuerar det överdrivna rekommendationer på hemsidor som kanske skulle stämma om du har typ 10 hårddiskar etc + kort.