Citat:
Ursprungligen postat av KulanZ
Deltacoagget suger, lämna tillbaka det och köp ett bättre. Typ Antec, tagan, hiper, seasonic, enermax etc. Vilka drivrutiner kör du med?
Jag kör med de senaste beta-drivrutinerna för vista, har även provat med dom som inte är beta och det är samma sak.
Citat:
Ursprungligen postat av L3o
Jo det är det. En annan grundläggande sak är vad för spel han spelar och vilken OS han har. Det skulle vi vilja veta innan (den oftast överdrivna) diskussionen om nätagg fortsätter. Kom ihåg att det kan finnas en mängd orsaker till att spel hackar.
Jag har nämnt det förr, men många som jag pratat med som har gedigna elkunskaper förutom datorvana, är lite skeptiska till att ett spel hackar om agget är klent. Antingen driver agget datorn, är det för klent lägger datorn av eller kan inte startas upp. Ni får gärna lägga fram bevis på att hack i spel orsakas av svaga nätagg, men jag skulle vilja sticka ut hakan och säga att det är en myt. Ingen blir gladare än jag om det skulle motbevisas, men visa gärna rent vetenskapligt hur det skulle gå till isåfall.
Avslutningvis:
Jag har flera vänner som driver sina kort med 450-agg, de har inga problem. Företagen som säljer korten överdriver ofta sina krav för att gardera sig mot problem, sedan figuerar det överdrivna rekommendationer på hemsidor som kanske skulle stämma om du har typ 10 hårddiskar etc + kort.
Jag har vista ultimate som sagt. När jag spelar battlefield 2 funkar det som det ska, när jag spelar need for speed carbon hackar det rätt mycket. När jag spelar Call of Duty 2 så blir det helt grått bara och det spelar ingen roll vilka inställningar jag har. När jag spelar S.T.A.L.K.E.R. så hackar det också mycket. Tom Clancy's rainbow six vegas funkar också bra.
Citat:
Ursprungligen postat av L3o
Se där, en annan vanlig orsak. Jag skulle vilja lägga till: laggar ALLA spel, eller bara vissa?
Som sagt, det kan vara en mängd orsaker, uppdaterade drivrutiner är ett måste. Sedan kan det vara så att dina hårdvarudelar inte funkar 100% ihop. En grundläggande rekommendation är att köra 3Dmark 06 och ett freewareprogram som heter Memcheck, detta för att kolla hur din dator fungerar, alltifrån bios, drivar till memory-leaks.
Ska köra 3Dmark 06 nu, återkommer med resultat.
Citat:
Ursprungligen postat av stR
Har du pluggat i de extra strömkablarna till grafikkortet?
jag har pluggat i en kabel ifrån nätagget till grafikkortet. tror inte att jag ska plugga i flera än så, om jag inte skulle ha pluggat i någon kabel alls skulle väl inte datorn starta normalt ens?