Citat:
Ursprungligen postat av
Ulf-Knulldell
Ngon som kan frklara p ett hyffsat stt hur meskalintrippen skiljer sig frn LSD och svamp t ex?
Har trippat mycket p de tv substanserna men aldrig provat meskalin och jag knner att det r dags att kryssa av den frn bucket listen

Jag t en circa 28cm lng brigadesii. Det var ltt den bsta psykadeliska upplevelsen jag haft. Headspacet r definitivt inte lika "galet" som p LSD eller svamp, men ens visuals var de coolaste och mest intensiva. Vggarna andades och det formades vackra mnster veralt som rrde sig.
"Body-highen" som man fick var i min mening nstan lika bra eller till och med bttre n MDMA. Allt man knde p kndes fantastiskt. Luften som nuddade huden var fantastisk, klderna var fantastisk. Ens koppling till andra mnniskor kanske inte r lika "pure love" som MDMA, men det r snarare en extremt djup och gldjande empati man knner och det r vldigt ltt att tala om allt mjligt. Dock s r lite "tyngre" mnen svrare att snacka om n p MDMA, d man faktiskt r i en psykadelisk tripp likt svamp och LSD.
Det r dessutom en vldigt "pro-social" drog, jag vgade g p ica, heja p folk och le, kpa frukt och g ut utan att knna mig det minsta rdd.
Om jag skulle beskriva en tripp p kaktus (d jag frstr att det finns mer mnen som pverkar trippen n bara meskalin) s skulle jag beskriva den som andra har beskrivit 2CB till mig, ngot mitt emellan MDMA och LSD. Fast rligt talat s bttre n bda, man slipper i princip alla downsides med de tv sistnmnda.
Det r vrt att ppeka att min tripp varade i circa 16-17h ocks, mycket lngre n ngon LSD tripp jag haft.