2017-03-01, 19:09
Medlem
Jag köper alla mina Meskalin kaktusar på www.kdbotanics.com Levande kaktusar helt lagligt att köpa i sverige och det är mycket enkelt att koka resin eller te eller som tex peyote som man äter bara som den är färsk eller torkad
Citera
2017-03-10, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrclewr
Jag köper alla mina Meskalin kaktusar på www.kdbotanics.com Levande kaktusar helt lagligt att köpa i sverige och det är mycket enkelt att koka resin eller te eller som tex peyote som man äter bara som den är färsk eller torkad
Vart skickar de ifrån?
Citera
2018-03-07, 17:56
Avslutad
Är denna najs på stamp?
Citera
2018-04-15, 10:38
Medlem
Nochillss avatar
Jag har ännu inte provat meskalin men har läst att trippen motsvarar en mix av LSD och svamp.
Dessutom så påminner långtidseffekterna mer om de heta känslor man brukar få på MDMA.

Är detta verkligen sant? Slipper man de hemska käkspänningarna som man får på just MDMA?

Har också läst att man behöver sila kaktusbitarna i vatten ordentligt flera gånger, alternativt koka upp de för att få bort den värsta bismaken. Det bästa är väl att göra té av meskalinet eller köra bitarna i en mixer med sojamjölk så att man får en psykedelisk smoothie?
Citera
2018-04-15, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
...
Jag har inte testat vare sig LSD eller MDMA (än), men några käkspänningar har jag aldrig upplevt under de gånger jag druckit meskalinhaltig kaktusbrygd. En tydlig skillnad mellan svamp och kaktus är det visuella, då kaktus i större grad förvränger dimensioner. När jag tittar in i kylskåpet, så har det närmast sett ut som en korridor upplyst med ett svalt, blåaktigt ljus, och det har även varit vanligt att tvådimensionella ytor som bokomslag eller bilder på dataskärmen upplevts som tredimensionella. En del av dessa effekter kan jag även i vissa fall uppleva på svamp, men inte lika tydligt. Det var även på kaktus som jag för första gången upplevde starka visioner bakom stängda ögonlock, något som jag fick "träna upp" när det gäller svamp. Jag är medveten om att detta inte alls gäller alla.

Med undantag för en enda gång, så har jag alltid gjort brygd på kaktus när jag konsumerat den. Jag har i regel först dragit ut taggarna, för att sedan skiva kaktusen och slänga in den i en kastrull med lite vatten. Därefter har jag slitit fram stavmixern och kört på ett tag, för att sedan låta det hela långtidsputtra på spisen. Om jag inte missminner mig - det var flera år sedan nu - så brukade jag låta det stå i runt tre timmar, vilket möjligen är onödigt länge åtminstone när man har mixat sönder kaktusen. Var uppmärksam! Kaktusmos med vatten kokar mycket lätt över, så man får passa sig lite. När väl skummet lagt sig igen så brukar det vara lugnt.

När det har gått några timmar, så har jag silat av vätskan genom att hälla allt genom en bit tyg. Därefter läggs den kvarvarande massan in i kastrullen igen och processen upprepas, fast jag brukar då dra ner tiden till 1,5 timme eller något i den stilen. Sammanlagt så har jag för det mesta kört med tre avsilningar, för att sedan koka ner den kvarvarande vätskan för att minska volymen.

Till slut har jag sedan kunnat avnjuta denna ofattbart bittra, unkna brygd med en konsistens som påminner om snor. En ganska exotisk upplevelse, kanske man kan säga. Se gärna till att ha toaletten nära intill, då de allra flesta drabbas av rejäla kräkningar en stund efter intaget, en fas som i mitt fall har kunnat vara i över en timme. Detta kallas av ursprungsbefolkningen för "la purga" och anses vara en viktig del av ritualen/upplevelsen, då det hävdas att det är ett slags reningsprocess.

[Edit] Ja, just ja! Det hävdas ibland att man ska dra bort det genomskinliga ytterlagret på kaktusen innan man skivar och kokar den, detta för att det spekuleras att någonting i detta lager bidrar till illamåendet. Jag har provat både med och utan skinnet, men kan inte påstå att jag har märkt någon skillnad.
Senast redigerad av mand71 2018-04-15 kl. 13:37.
Citera
2018-04-15, 13:36
Medlem
Fraktalbanans avatar
Citat:
Jag har ännu inte provat meskalin men har läst att trippen motsvarar en mix av LSD och svamp.
Dessutom så påminner långtidseffekterna mer om de heta känslor man brukar få på MDMA.

Är detta verkligen sant? Slipper man de hemska käkspänningarna som man får på just MDMA?

Har också läst att man behöver sila kaktusbitarna i vatten ordentligt flera gånger, alternativt koka upp de för att få bort den värsta bismaken. Det bästa är väl att göra té av meskalinet eller köra bitarna i en mixer med sojamjölk så att man får en psykedelisk smoothie?

Har själv tyvärr inte erfarenhet av effekterna. Gror en san pedro för tillfället för att så småningom få reda på det Käkspänningar behöver du nog inte oroa dig för, ingen centralstimulant så.
Hört att det ska vara en väldigt varm och härlig känsla, inte så visuellt men väldigt stark psykedelisk känsla. Och att man kan känna närvaron av en vägledande ande. San Pedro är ju känd som the grandfather inom shamanismen.

Det vanliga tillredningsmetoden verkar vara smoothie eller té på färsk eller torkat malt till pulver. Hört att det är otroligt bittert nästan hur man än gör, ska vara helt okey att mixa med färsk ananas har jag hört. Så det bästa ska vara att nästan exklusivt använda det mörkgröna köttet mellan kärnan och skinnet då det innehåller största koncentrationen meskalin. Det får man lättast fram av koka upp yttre bitarna av kaktusen och sedan skrapa av ytterköttet från skalet med kniv.
Citera
2018-04-15, 21:50
Medlem
Nochillss avatar
Tack för tipsen, bägge två. Jag tänker däremot inte ta och odla själv utan skaffa färdigskuret meskalin från Dark Net.
Jag är mer än nöjd om trippen håller i sig 8-10 timmar utan att det blir för flummigt och att man får ut mer än vårkänslor.
Citera
2018-04-16, 02:07
Medlem
Citat:
TJag är mer än nöjd om trippen håller i sig 8-10 timmar utan att det blir för flummigt och att man får ut mer än vårkänslor.
Meskalin kan vara nog så intensivt och man bör förbereda sig på att en del av effekterna kan vara ett bra tag. Jag har upplevt milda illusioner över 20 timmar efter intag, även om jag knappast befann mig i ett psykedeliskt tillstånd vid det laget. Jag har även upplevt att det är helt omöjligt att somna under den här tiden, så det kan vara bra att ha sådant i åtanke.
Citera
2018-04-16, 12:44
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mand71
Meskalin kan vara nog så intensivt och man bör förbereda sig på att en del av effekterna kan vara ett bra tag. Jag har upplevt milda illusioner över 20 timmar efter intag, även om jag knappast befann mig i ett psykedeliskt tillstånd vid det laget. Jag har även upplevt att det är helt omöjligt att somna under den här tiden, så det kan vara bra att ha sådant i åtanke.

Wow, 20 timmar av ett psykedeliskt rus alltså?! LSD ger högst ett 12 timmars rus.
Har du upplevt något liknande HPPD efter en sådan lång tripp med ett raster i synfältet?
Citera
2018-04-16, 14:58
Medlem
nutkjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fraktalbanan
Har själv tyvärr inte erfarenhet av effekterna. Gror en san pedro för tillfället för att så småningom få reda på det Käkspänningar behöver du nog inte oroa dig för, ingen centralstimulant så.
Hört att det ska vara en väldigt varm och härlig känsla, inte så visuellt men väldigt stark psykedelisk känsla. Och att man kan känna närvaron av en vägledande ande. San Pedro är ju känd som the grandfather inom shamanismen.

Det vanliga tillredningsmetoden verkar vara smoothie eller té på färsk eller torkat malt till pulver. Hört att det är otroligt bittert nästan hur man än gör, ska vara helt okey att mixa med färsk ananas har jag hört. Så det bästa ska vara att nästan exklusivt använda det mörkgröna köttet mellan kärnan och skinnet då det innehåller största koncentrationen meskalin. Det får man lättast fram av koka upp yttre bitarna av kaktusen och sedan skrapa av ytterköttet från skalet med kniv.

Min fetning. Är inte detta inkorrekt? Någon med mer koll får supergärna rätta mig men är inte meskalin formellt sett en psykedelisk amfetamin?
Citera
2018-04-16, 19:19
Medlem
Citat:
Wow, 20 timmar av ett psykedeliskt rus alltså?! LSD ger högst ett 12 timmars rus.
Har du upplevt något liknande HPPD efter en sådan lång tripp med ett raster i synfältet?
Inte ett regelrätt psykedelisk tillstånd, nej, men milda illusioner som vågrörelser i persiennerna. Däremot absolut inte de typiska "out-of-the-box"-tankarna som annars gärna utmärker den psykedeliska upplevelsen. Ärligt talat minns jag inte riktigt hur det var med den sistnämnda biten, men jag skulle nog tro att det regelrätta psykedeliska tillståndet varade i 12 timmar, möjligen lite mer. Det var väl sju år sedan sist, så det kanske snart är dags för mig att återknyta kontakten med kaktusen.

Nej, ingenting som liknar HPPD. När väl illusionerna ebbade ut så var allt som det "brukar" vara. Jag skriver "brukar" eftersom mina sinnen emellanåt har skärpts under dagarna efter att jag har intagit psykedelia, men det tycker jag väl knappast kan kallas för en "percpeption disorder"
Citera
2018-04-16, 19:43
Avslutad
nån som har ett bra recept på tillredning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in