2009-03-11, 22:16
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinkaskinkaski
Saken är att den mängden är väldigt hög. Räkna med ett halvt kilo.
men om man läser första inlägget i denna tråden så står det ju 300mg/27g dried, vilket skulle räcka till en normal dos. eller hänger jag inte med?
Citera
2009-03-11, 22:27
Medlem
jagtarenpajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuzionz
Okej men brukar man inte säga att man ska äta ** g torkad kaktus för att få mycket effekt till exempel?

Tja EDIT sålde ju förut torkad peyote där 20 gram räknades som en dos. Problemet är fortfarande att när du odlar hemma så kan meskalinhalten variera kraftigt och jag skulle gissa på att din peyote är potentare än vad deras var (eftersom dom använde sig av blomsteraffärs-versionen).

Citat:
Ursprungligen postat av Cassadaga
Vad tycker ni om att kombinera Meskalin med andra droger, har mesklain (san pedro och inte the good stuff(peyote)) och har gjort några trippar på meskalin förut och vill nu göra något annat. LSD rekommenderas av vissa men det kan jag knappast få tag i där jag bor. Kratom kanske? Jag har tjack också men den kombinationen tilltalar mig inte så mycket.

Inte med kratom i alla fall, det är en sak som är säker. Kör på gamla hederliga receptet med cannabis och lustgas. Om du inte tycker detta "räcker" så är du förmodligen den första i världen Ta det lugnt med lustgasen bara eftersom du inte är så erfaren med meskalin och det är lätt hänt att du får dåliga upplevelser ifall du inte är beredd.

Edit: 20 gram var det EDIT sålde, skrev 15 först
Citera
2009-03-11, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Entheogen
men om man läser första inlägget i denna tråden så står det ju 300mg/27g dried, vilket skulle räcka till en normal dos. eller hänger jag inte med?

Det låter väldigt väldigt konstigt eller så är det jag som räknar på färsk. Fast det låter ändå konstigt. Jag skulle trippa med gjorde det aldrig på en san pedro kaktus som jag förövrigt har kvar liggandes här hemma. Jag räknade ut att hela med stor sannolikhet kommer ge mig en stark tripp och kaktusen väger 700 gram.
Citera
2009-03-19, 21:10
Medlem
DrJohnBWatsons avatar
Kombination

Citat:
Ursprungligen postat av Cassadaga
Vad tycker ni om att kombinera Meskalin med andra droger, har mesklain (san pedro och inte the good stuff(peyote)) och har gjort några trippar på meskalin förut och vill nu göra något annat. LSD rekommenderas av vissa men det kan jag knappast få tag i där jag bor. Kratom kanske? Jag har tjack också men den kombinationen tilltalar mig inte så mycket.

Någon annan phenetylamin? Eller med kalmus.

Någon avslappnande och ångestdämpande substans för att få en skön visuell tripp.

/Dr John B Watson
Citera
2009-03-20, 00:05
Medlem
Illuzionzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagtarenpaj
Tja EDIT sålde ju förut torkad peyote där 20 gram räknades som en dos. Problemet är fortfarande att när du odlar hemma så kan meskalinhalten variera kraftigt och jag skulle gissa på att din peyote är potentare än vad deras var (eftersom dom använde sig av blomsteraffärs-versionen).

Inte med kratom i alla fall, det är en sak som är säker. Kör på gamla hederliga receptet med cannabis och lustgas. Om du inte tycker detta "räcker" så är du förmodligen den första i världen Ta det lugnt med lustgasen bara eftersom du inte är så erfaren med meskalin och det är lätt hänt att du får dåliga upplevelser ifall du inte är beredd.

Edit: 20 gram var det EDIT sålde, skrev 15 först

Okej vad skulle det vara för dos då? Mellan? Odlar ingenting själv men de går ju att köpa...
Citera
2009-04-27, 19:35
Medlem
Är det någon som kan säga hur mycket skillnad, och gärna beskriva, det är på San Pedro och Peyote. Det ska vara skillnad i trippen, jag bhar trippat på San Pedro och tyckt om det mycket, nu undrar jag om det är värt att köpa Peyote?
Citera
2009-05-02, 14:53
Medlem
Killnotes avatar
Har någon något lätt tips på att känna igen Peruvian Torch?

Köpte en kaktus för nått år sen, bara som prydnad. Men nu jag kollat på bilder på främst Peruvian Torch, så är det extrema likheter.

Så kan någon nått givet igenkännings tips vore jag glad
Citera
2009-05-28, 11:49
Medlem
Är det nödvändigt att fasta innan intag utav meskalin för till exempel bättre upptag, inte snabbare? Provade för ett par veckorsedan, hade då ätit som vanligt under dagen, fick inga kräk attacker och inte mycket till rus heller för den delen, hade då ätit 20 gram peruvian torch. 3 Timmar efter intag så bestämte jag mig för att ta 15gram till, tyckte inte att det boosta särskilt mycket, tänkte därför fråga hur fort toleransen ökar på meskalin? Saknar för övrigt korstolerans till övriga halucinogener. Några tips till nästa meskalintripp?
Citera
2009-05-28, 14:44
Medlem
paywitpains avatar
Jag är tämligen konfunderad ang. san pedro och peyote då många sidor som saluför kaktusen endast anger storleksmått och inte vikt, jag undrar därför:
Hur stor vikt motsvarar ungefär en 6cm stor peyote eller en 15cm san pedro?
Citera
2009-05-28, 16:10
Bannlyst
En bekant berättade att han provat meskalin på blotterform förra veckan. Är det verkligen sant ? Det krävs väl en betydligt större dos meskalin en vad som får plats på ett litet blotter :S ?
Citera
2009-05-28, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlunt
Är det nödvändigt att fasta innan intag utav meskalin för till exempel bättre upptag, inte snabbare? Provade för ett par veckorsedan, hade då ätit som vanligt under dagen, fick inga kräk attacker och inte mycket till rus heller för den delen, hade då ätit 20 gram peruvian torch. 3 Timmar efter intag så bestämte jag mig för att ta 15gram till, tyckte inte att det boosta särskilt mycket, tänkte därför fråga hur fort toleransen ökar på meskalin? Saknar för övrigt korstolerans till övriga halucinogener. Några tips till nästa meskalintripp?

Fasta ska man väl alltid göra innan man trippar? Angående tolerans så vet jag inte, men 20g låter lite i underkant för en tripp.
Citera
2009-05-28, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skinkaskinkaski
Fasta ska man väl alltid göra innan man trippar? Angående tolerans så vet jag inte, men 20g låter lite i underkant för en tripp.

Trodde att fastan var till för att undvika illamående, kände inget sådant och åt även en hel del munch under trippen. Där emot fick jag springa på toa stup i kvarten och tömma maginnehållet genom den andra vägen. Allt som allt åt jag sammanlagt 35g men trippen kanske hade blivit grövre om jag tagit hela dosen på en och samma gång, meskalinet kanske har en toleranshöjning liknande psilocybin, där det efter 1 timma kvittar hur mycket extra man fyller på med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in