2007-08-27, 21:29
Medlem
Polskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trippen
vaddå stimulerar meskalinet flödet av magsyra?? eller jag menar man får vell inte mer magsyra av meskalin än andra psykadeliska prepparat man blir illamånde av. eller det kaske är flödet av exra magsyra som gör att man blir illamånde bland annat. bara en fråga .

vad jag vet så ökar de inte. skrev bara så för jag vet inte en endaste person som inte har spytt rätt ordentligt av de
Citera
2007-08-28, 01:30
Medlem
Roygbivs avatar
Saker och ting som smakar konstigt, är svårsmälta samt påverkar kroppen fysiskt blir nog ganska lätta att spy upp igen. Kroppen har en försvarsmekanism där den försöker avgöra om du just fått i dig nåt giftigt, och sedan skicka upp ut det igen om den tror att det är det.
Citera
2007-08-28, 16:08
Medlem
trippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polski
vad jag vet så ökar de inte. skrev bara så för jag vet inte en endaste person som inte har spytt rätt ordentligt av de

okej men jag vet några som inte spyr på meskalin iaf vad dom berättat för mig. rätt så inviduellt vad man spyr av.

Citat:
Ursprungligen postat av Roygbiv
Saker och ting som smakar konstigt, är svårsmälta samt påverkar kroppen fysiskt blir nog ganska lätta att spy upp igen. Kroppen har en försvarsmekanism där den försöker avgöra om du just fått i dig nåt giftigt, och sedan skicka upp ut det igen om den tror att det är det.

jo jag vet att kroppen har en försvarsmekanism men han fick det framstå som att man ligger och spyr magsyra bara för att det skulle vara meskalin. och så var inte fallet.
Citera
2007-10-16, 21:06
Medlem
Peyote - första gången.

Jag är väldigt intresserad utav att prova peyote, men är osäker på hur man ska gå tillväga, har kollat olika faqs men blev inte mycket klokare utav det.
Kommer att beställa från elefanten men har ett par frågor som jag är smått konfunderad över, det står att man behöver 6-8 cacti för en bra trip, lite mindre för mig då jag aldrig provat meskalin tidigare självklart, men betyder 6-8 cacti=6-8 kaktusar, eller är det en viss del utav kaktusen? Ska man äta hela? Vore tacksam för svar då endast en person i min umgänges krets har provat hallucigena, men han har inte använt någon kaktus än, så går inte att få några svar från honom.
Citera
2007-10-16, 21:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Distress01
Jag är väldigt intresserad utav att prova peyote, men är osäker på hur man ska gå tillväga, har kollat olika faqs men blev inte mycket klokare utav det.
Kommer att beställa från elefanten men har ett par frågor som jag är smått konfunderad över, det står att man behöver 6-8 cacti för en bra trip, lite mindre för mig då jag aldrig provat meskalin tidigare självklart, men betyder 6-8 cacti=6-8 kaktusar, eller är det en viss del utav kaktusen? Ska man äta hela? Vore tacksam för svar då endast en person i min umgänges krets har provat hallucigena, men han har inte använt någon kaktus än, så går inte att få några svar från honom.
Tror det är 6-8 cm kaktus. Har för mig dom brukar mäta så. Ju äldre kaktus desto längre kaktus och därefter dyrare kaktus.
Citera
2007-10-16, 23:48
Medlem
adequates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Distress01
-i är den tämligen bortglömda, men dock så eleganta, pluraländelsen till ord som i singular slutar på -us. Ergo, pluralformen av "kaktus" är "kakti", även i svenskan.

Citera
2007-10-17, 00:23
Medlem
Tack för svaren, får bli att köpa hem ett par stycken då helt enkelt.
Citera
2008-11-05, 15:53
Medlem
Lethals avatar
Om jag vill kopa Meskalin har i Amsterdam, kan jag da ta hem det? tankte eftersom det aer mest olagligt for att utvinna meskalinet.
Citera
2008-11-05, 19:13
Medlem
hesten303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trippen
du har en poeng där men jag tror det syftas på syntetiskt meskalin när det står att det är svårt att fixa . dessutom så tar der ett bra tag för kaktusarna att bli tillräkligt stora för skörd för man vill juh inte döda kaktusen man vill juh kunna trippa minst 1 gång per år på samma kaktus . och av den anledningen så bör man vänta minst 2-3 år innan första skörden plus att det hinner komma massa utväxter (utväter rätt ord ??) som man kan ympa ( ympa rätt ord ?) och sätta i jorden så får man juh fler kaktusar att trippa på med åren

Edit: jag kom på att man kan ta och spruta dopamin på kartusarna i ca 2-3 veckor innan skörd för att stimulera meskalin halten i kaktusarna kan juh vara värt att veta om man har tillgång till dopamin
Källa på det sista? Och hur får man tag på rent dopamin, vill inte skruva hål i hjärnan och luta mig över en kaktus
Citera
2008-11-06, 07:50
Medlem
adequates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hesten303
Källa på det sista? Och hur får man tag på rent dopamin, vill inte skruva hål i hjärnan och luta mig över en kaktus
Isåfall kan man lika gärna skruva hål i hjärnan och ta lite DMT från tallkottkörteln
Citera
2008-11-07, 07:35
Medlem
adequates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hesten303
För övrigt kan hen ha fått det härifrån: http://www.erowid.org/plants/peyote/peyote_cactus_guide.shtml#SEC9

"Peyote and other Psychoactive Cacti" av Adam Gottlieb. Verkar som en ganska pålitlig källa.
Citera
2008-11-13, 16:48
Medlem
Darthbongs avatar
Spyr man alltid av meskalin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in