2009-09-07, 17:36
Medlem
Illuzionzs avatar
Någon som vet om det går bra att trippa en vecka efter man har kört tjack eller ska man vänta lite längre? Vet att det inte finns nån korstolerans mellan dom men man blir ju ändå uppåt när man trippar så det kanske påverkar samma ämnen i hjärnan litegrann...
Citera
2009-09-07, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Speer
Kopte en meskalin kaktus idag. Ungefar lika lon som min underarm men betydligt tjockare. Killen i affaren sa att man bara skulle ata det grona skalet och inte fruktkotet. Det kan vall inte stamma?
Du tror inte att han menade tvärtom?
Citera
2009-09-07, 19:33
Medlem
Flytta om min post hör hemma i en dedikerad kaktustråd. Men här kommer en fråga om peyote. Köpte en kaktus i somras (12 årig) och tänkte knapra den snart. Dock fuckade jag mig lite i somras och råkade låta den stå utan sol så den blev lite "rynkig". Nu har den dock repat sig och ser fin ut igen. Det är inte "farligt" eller dåligt på något vis att äta en kaktus som vart lite misskött en kort period, va? Antar att jag svarar på min egen fråga här, men vill bara vara säker. Har inte käkat just peyote förr, så...
Citera
2009-09-08, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petsy
Det är inte "farligt" eller dåligt på något vis att äta en kaktus som vart lite misskött en kort period, va?
Nej, inte farligt.
Citera
2009-09-08, 08:47
Medlem
Showzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuzionz
Någon som vet om det går bra att trippa en vecka efter man har kört tjack eller ska man vänta lite längre? Vet att det inte finns nån korstolerans mellan dom men man blir ju ändå uppåt när man trippar så det kanske påverkar samma ämnen i hjärnan litegrann...

om du sovit minst ett helt dygn efter tjackracet. annars får du oönskade effekter, ganska snabbt.
Citera
2009-09-08, 19:23
Medlem
Illuzionzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Showz
om du sovit minst ett helt dygn efter tjackracet. annars får du oönskade effekter, ganska snabbt.

Hehe okej ja men jag har ju sovit nu några nätter efter tjacket. Inte ett dygn men sammanlagt kommer jag ju det. Blev bara en natt jag körde tjacket dessutom så handlar inte om flera dagar i rad.

Så tjacket man körde en vecka innan påverkar inte trippen nånting?
Citera
2009-09-08, 19:26
Medlem
Sandozs avatar
Citat:
Hehe okej ja men jag har ju sovit nu några nätter efter tjacket. Inte ett dygn men sammanlagt kommer jag ju det. Blev bara en natt jag körde tjacket dessutom så handlar inte om flera dagar i rad.

Så tjacket man körde en vecka innan påverkar inte trippen nånting?

Nej för fan.

Det är från Mesca-mesca va? Återkom gärna med rapport, lite sugen på att handla därifrån om jag fortfarande är välkommen som kund.
Citera
2009-09-08, 21:15
Medlem
Illuzionzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandoz
Nej för fan.

Det är från Mesca-mesca va? Återkom gärna med rapport, lite sugen på att handla därifrån om jag fortfarande är välkommen som kund.

Hehe okej som jag trodde då. Men var bara tvungen att få bekräftelse från nån annan. Bättre att vara säker...

Ja det är från dom/han. Har planerat att ta det till helgen men det är inte säkert. Så snart som det bara går i alla fall, så det är inte allt för långt bort.

Jaså vad har du då gjort?
Citera
2009-09-09, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syskon
Du tror inte att han menade tvärtom?
nej det är skalet man äter
Citera
2009-09-12, 19:47
Medlem
Illuzionzs avatar
Kan då säga att mitt försök på att inta meskalin blev en flopp. Hade förmodligen för mycket vatten i.. beställde pulvriserad kaktus.

Satt och kämpade i en timme med att försöka få i mig det, blev alldeles för mycket tror jag men ändå, hade ca 60 g av materialet vilket bara det i sig inte är lite heller. Så vet inte om de hade spelat så stor roll om jag hade haft i mindre vatten. Varenda gång jag skickade i mig det så trodde jag att jag skulle spy även fast jag hade väntat länge mellan tuggerna. Hade lite chips för att dölja smaken hjälpte då inte mycket.
Kunde verkligen inte få i mig det snabbare så efter en timme gav jag fan upp... Kanske kommer testa igen men då med mycket mindre vatten. Fast vet inte om det skulle funka ändå, man måste ju ha så att vattnet täcker pulvret och då det inte var så lite pulver så blir det mycket man ska få i sig hur som.

Men man får ju skylla sig själv som testar :P

Ni som har testat berätta gärna hur ni gjorde.
Senast redigerad av Illuzionz 2009-09-12 kl. 20:16.
Citera
2009-09-14, 17:31
Medlem
Mescamesca lever fortfarande.

Tyvärr kan jag inte skicka pm (av okänd anledning) så vill ni komma i kontakt så måste ni pma mig er hushmail.

Är förövrigt dålig på att vara inne här på flashback och det har därför inte sett mina pm förrän idag. Men som sagt pma er hushmailadress så löser allt sig.
Citera
2009-09-14, 17:34
Medlem
Citat:
Kan då säga att mitt försök på att inta meskalin blev en flopp. Hade förmodligen för mycket vatten i.. beställde pulvriserad kaktus.

Satt och kämpade i en timme med att försöka få i mig det, blev alldeles för mycket tror jag men ändå, hade ca 60 g av materialet vilket bara det i sig inte är lite heller. Så vet inte om de hade spelat så stor roll om jag hade haft i mindre vatten. Varenda gång jag skickade i mig det så trodde jag att jag skulle spy även fast jag hade väntat länge mellan tuggerna. Hade lite chips för att dölja smaken hjälpte då inte mycket.
Kunde verkligen inte få i mig det snabbare så efter en timme gav jag fan upp... Kanske kommer testa igen men då med mycket mindre vatten. Fast vet inte om det skulle funka ändå, man måste ju ha så att vattnet täcker pulvret och då det inte var så lite pulver så blir det mycket man ska få i sig hur som.

Men man får ju skylla sig själv som testar :P

Ni som har testat berätta gärna hur ni gjorde.

Trist.

Problemen du har har jag på svamp, men där är det å andra sidan inte 60 gram man ska ha i sig.

Meskalinpulvert tycker jag smakar grön paprika ungefär. Något beskare. För mig är smaken alltså inga problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in