2007-04-11, 20:14
Medlem
Fredrik Wikingson är lång och slank, kläder sitter alltid bättre på en sådan kropp oavsett vad man har på sig.
Filip i sin tur är allmänt lönnfet och snygga kläder sitter helt enkelt inte snyggt på honom. Hade han gått ner de kilo som behövs hade garanterat hackandet ifrån er sida varit mindre!
Citera
2007-04-11, 20:27
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikado
Fredrik Wikingson är lång och slank, kläder sitter alltid bättre på en sådan kropp oavsett vad man har på sig.
Filip i sin tur är allmänt lönnfet och snygga kläder sitter helt enkelt inte snyggt på honom. Hade han gått ner de kilo som behövs hade garanterat hackandet ifrån er sida varit mindre!

Hackande och hackande, handlar ju mer om säga det uppenbara. Vilket även du med ditt inlägg håller med om.
Citera
2007-04-11, 20:39
Medlem
Inte så att det stör mig. kan bara konstatera att han inte har en susning om mode. Ser ut som någon typisk stockholmsk medietyp.

Och personligheten är väl egentligen inte så mycket att hänga i julgranen? Som vilken tjomme som helst, och de lyckas få de mest fantastiska original att bli totalt ointressanta med sin burdusa och taktlösa istil. De är så mycket stockholmare att man skäms.
Citera
2007-04-11, 20:53
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Inte så att det stör mig. kan bara konstatera att han inte har en susning om mode. Ser ut som någon typisk stockholmsk medietyp.

Och personligheten är väl egentligen inte så mycket att hänga i julgranen? Som vilken tjomme som helst, och de lyckas få de mest fantastiska original att bli totalt ointressanta med sin burdusa och taktlösa istil. De är så mycket stockholmare att man skäms.

Jag tror att du just gett Filip Hammar så mycket cred att han skulle krama dig. Han är från Köping...
Citera
2007-04-11, 23:17
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Tyck vad du vill om herr Hammars stil men du kanske har lagt märket till att vi befinner oss i forumet för mode och livsstil. Att klanka ner på någon kommunalarbetare klär sig för jävligt att sparka in öppna dörrar och mer eller mindre meningslöst. Men i detta fallet handlar det om en mediaperson som vid flertalet tillfället framhållit sin klädstil, vilka märken han har på sig samt hur mycket det kostar så även din älskade Filip hamnar nog i facket "modebögar".

Att han sen trots intresse och pengar lyckas köpa kläder som sitter riktigt fel på honom är ju minst sagt pinsamt. Spec. den stora bruna dunjackan är ju helt ofattbart ful och tror till och med att det finns finska tjackpundare som hade vägrat att ta på sig den. Fast du kan ju sitta där med din dunjacka och mjukisbyxor och hoppas att någon bryr sig om dina fina personlighet... Pinsamt.

Vad har arbetet med klädstil att göra ? bara för man löper dyra märken behöver det ju inte vara snyggt, slöseri
sen tror de man gillar det för folk köpte det för det inte fanns annat att välja på,,
Citera
2007-04-11, 23:28
Medlem
Anonym_s avatar
Men herr Wikingsons extremt fula bruna mocka/skinn (vet ej riktigt va det är för nån)jacka som desutom är för kort måste ju vara seriens fulaste plagg
Citera
2007-04-11, 23:29
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Vad har arbetet med klädstil att göra ? bara för man löper dyra märken behöver det ju inte vara snyggt, slöseri
sen tror de man gillar det för folk köpte det för det inte fanns annat att välja på,,

Har aldrig påstått att kläder skulle vara snygga bara för att det är något spec märke eller prisklass. Är man programledare så är ditt klädval aningen viktigare än om du jobbat på ica. Eller rättare sagt, din klädsel skall likt ica handlarens vara mer anpassad för att passa på jobbet.
Citera
2007-11-10, 02:17
Bannlyst
Hur tycker ni Filips klädstil utvecklat sig sedan bruna-täckjackan-för15000kr-som-ändå-är-skitful och den där långa bruna tomtemössan som fick honom att se ut som ett hjon?

Inbillar mig att Filip Hammar på sista halvåret funnit sig en lite mer mogen mansstil med kavaj som sitter som den ska, och att han lärt sig av sina misstag och börjat undvika tighta street-kläder avsedda för 17-åringar. Det är en bra insikt, när man kommer upp mot 30 eller över, att man inte är nån ungdom längre och att det inte alltid ser så snyggt ut med en magtight täckjacka och japansk toppluva med apor på och "pheta sneakers" när man är 30+ och börjat få grå gubbmage.

Tycker mig ana en vilja hos Hammar att söka sig mot ett tillstånd av en mer modemässig mognad , hur han vill komma bort från att lysa av nyrika-killen-från-landsorten som-köper-det-som-listats-som-coola-streetwear-i Cafés mansmodetidining - stilen.

Jag anar åt vilket håll han arbetar sig, han är ute efter att finna ett casual och elegant mode som på ett naturligt sätt faller över hans lilla buteljformade kropp. Och ser tidlöst stiligt självklart urbant ut, som på ett självklart sätt raderar Falköping ur kroppen och som murrigt smälter in till punchkupan under kristallkronorna på Berns.. Nån sorts lyxig men diskret gubbig stil vill han ha, mr Hammar.

Vad tror ni, kommer herr Hammar att lyckas i sin moderesa?

Jag tror han kommer misslyckas. Kostymerna kommer alltid se lite bilhandlarmässiga ut på denna människa!

Min modemässiga spådom: Antagligen Filip Hammar han som cyniskt nedsupen jan-olov-andersson-man på Aftonbaldet och lufsar omkring i ett par addidasbrallor och korvig kanariegul collegetröja med pikekrage med träknappar, och går omkring och ser svettig och vresig ut i uppsynen, efter en skillsmässa och inga barn.
Citera
2007-11-11, 00:58
Medlem
_R_s avatar
Haha, skön tråd! Jag tycker att så fort dom är i lite varmare klimat så har han alltid på sig en Lacoste-piké. Han måste ha en av varje färg eller nåt...
Citera
2007-11-11, 02:37
Medlem
JazzforMiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _R_
Haha, skön tråd! Jag tycker att så fort dom är i lite varmare klimat så har han alltid på sig en Lacoste-piké. Han måste ha en av varje färg eller nåt...

Fredrik har dock alltid på sig samma randiga Fred Perry-tröja! Men den är snygg!
Citera
2007-11-11, 19:58
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antinomos
Tänkte faktiskt på hans klädstil här om kvällen då han var gäst hos Stina.

Han har uppenbarligen vad som ser ut att vara kvalitetskostymer och försöker ha en schysst stil med acessoarer som en lite näsduk i bröstfickan och till det snygga kostymskor.

DOCK, hans lekamen är föga smickrande - kostymen sitter som en hösäck och han ser ut som en flåsande alkoholiserad bilhandlare som är lite för svettig.

//Mvh, M
Där satt den.
Riktigt kul att så många fans rycker ut för att försvara denna skitnödiga humorduo.
Citera
2007-11-11, 20:20
Medlem
This_is_me_s avatar
Är det ingen som har en bild?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in