• 1
  • 2
2007-04-11, 03:47
Bannlyst
Jag har fascinerats över hur illa en kille som tror sig ha "koll" på saker och ting, hur illa en sån person kan klä sig. Då syftar jag såklart på Filip Hammar, i 100 höjdare.

Filip är ju ingen skönhet och har inte direkt något starkt material att jobba med, det är illa nog, men han gör det värre: hans pinsamma försök till street-coola kläder är så abnormt misslyckade att man förundras!!
Ni kanske ser på 100 höjdare? Kan någon förklara:

1.Den korta bruna blanka täckjackan som gör att den lönnfete lilla Filip ser ut som en kotte med två stickor i. En tjockis med barnkläder.

2. Den höga cylindern till mössa som ofta är uppdragen i pannan, och sedan sticker ut bakåt så det ger killen ett vattenskalleliknande uttryck

till detta lite för tighta fina byxor, som filip alltid är noga med att poängtera hur dyra de är. allt ser VÄLDIGT illa ut på honom, till skillnad mot för kompisen fredrik wikingson som bär upp det mesta på ett bra sätt.
filip ser däremot alltid clownig ut.

förstår inte filip hammar att han klär sig i kläder som ser ut som barnkläder, och att hans klädstil ger honom ett utvecklingsstört uttryck?

med tanke på hur rik han borde vara nu med tanke på att gossarna fått programkonceptet sålt till utlandet, kanske det vore läge att köpa sig en stylist?
Citera
2007-04-11, 03:53
Medlem
-Q-s avatar
Nej, inte tänkt på hans klädstil, varken possetivt eller negativt, han ser ut som de flesta andra.
Och nej han ser inte speciellt tjock ut, osv osv.

Fan du låter som en brud människa...
Citera
2007-04-11, 03:58
Medlem
Tuesdays avatar
Han kanske inte är lika ytlig som du och glad ändå?
Ärligt talat tycker jag att han klär sig som stillösa Svensson gör mest. Menar du att han har större krav på sig bara för att han arbetar med TV? Vore Hammar nyhetsuppläsare skulle jag förstå det argumentet. Inte nu.
Citera
2007-04-11, 04:01
Bannlyst
Han är tydligen extremt kläd- och märkesmedveten själv, och har mer än en gång skrutit om att han haft nåt ralph lauren blablabla på sig och att den kostat X antal tusen kronor.
Det är därför jag tycker det är så lustigt att han ser så väldigt komisk och "fel" ut i senaste säsongen av 100 höjdare. Och jo, i den där korta blanka bruna jackan ser han ut som en liten köttbulle.

Citat:
Ursprungligen postat av -Q-
Fan du låter som en brud människa...

Vad trevligt att jag låter som en brud, människa! Brudar är fina. Jag klär mig i manskjol ibland. *puss*
Citera
2007-04-11, 07:51
Medlem
Fittsparks avatar
Jag måste insämma i fanfares gnäll.
Filip klär sig som skit!
Citera
2007-04-11, 10:19
Medlem
chekiuss avatar
Den bruna läderjackan är sjukt snygg!
Citera
2007-04-11, 10:31
Medlem
brianmolkos avatar
Har killar klädstil ? (vi får inte ha det) kanske om han hetat Filippa
Citera
2007-04-11, 11:07
Medlem
Antinomoss avatar
Tänkte faktiskt på hans klädstil här om kvällen då han var gäst hos Stina.

Han har uppenbarligen vad som ser ut att vara kvalitetskostymer och försöker ha en schysst stil med acessoarer som en lite näsduk i bröstfickan och till det snygga kostymskor.

DOCK, hans lekamen är föga smickrande - kostymen sitter som en hösäck och han ser ut som en flåsande alkoholiserad bilhandlare som är lite för svettig.

//Mvh, M
Citera
2007-04-11, 11:38
Medlem
pilatuss avatar
Den där bruna täckjackan han har är också fruktansvärd. Få klär i dunjacka och Filip ser ut som en polsk prostituerad i sin.

Trevligt att någon annan noterat det. I senaste 100 Höjdare sa Fredrik att Filip funderade på att köpa en burberryrock för sjukt mycket pengar. Jag säger bara: köp den inte!

Han är lite white trash tycker jag, de tänker samma "Åh, skinnfotölj, det ser nog snyggt ut med en liten kristallkrona ovanför tillsammans med en 93"-TV på väggen"

Skaffa lite klass Filip Hammar!
Citera
2007-04-11, 11:40
Medlem
pilatuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Har killar klädstil ? (vi får inte ha det) kanske om han hetat Filippa

Kanske inte i din adidaskepsförort...
Citera
2007-04-11, 12:55
Medlem
-Q-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fanfare
Jag klär mig i manskjol ibland. *puss*
Det förvånar mig inte det minsta.
Citat:
Ursprungligen postat av pilatus
Skaffa lite klass Filip Hammar!
Men herre gud! Skaffa lite liv pilatus!
Citera
2007-04-11, 12:57
Medlem
TimeWarps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antinomos
Tänkte faktiskt på hans klädstil här om kvällen då han var gäst hos Stina.

Han har uppenbarligen vad som ser ut att vara kvalitetskostymer och försöker ha en schysst stil med acessoarer som en lite näsduk i bröstfickan och till det snygga kostymskor.

DOCK, hans lekamen är föga smickrande - kostymen sitter som en hösäck och han ser ut som en flåsande alkoholiserad bilhandlare som är lite för svettig.

//Mvh, M

HAHA! Klockren liknelse!!!

Ja den "mannen" saknar stil och ser gravt missbildad ut, att han dessutom ger sken utav att tro att han har koll gör det hela bara mer pinsamt.

Om man blir offentlig som person så får man helt enkelt stå ut med att bli kritiserad, så fungerar det i samhället. Sluta ta den flåsande lönnfeta bilhandlaren i försvar bara för att ni tycker att det är ok att gå utanför dörren och ge intryck av att ni skiter i hur ni ser ut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in