Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-04-10, 11:13
  #1
Avstängd
Tofsens avatar
Håller på att bygga om en sida och har ca 500 texter som måste kopieras från den gamla koden till rätt ställe på den nya sidan. Inget svårt utan mest bara kopiera och klistra, dvs personen behöver inte vara expert på webbdesigen men ett riktigt hundgöra. Eftersom det räcker att personen vet hur man använder klipp och klistra samt har sett lite kod förut känns det lite onödigt att antälla en webbdesigen för runt 500 kr/timme för att göra jobbet. Vad gissar ni det skulle kosta att få detta gjort. Tips på var (hemsida) jag kan hitta rätt person?
Citera
2007-04-10, 11:28
  #2
Medlem
papa_ogens avatar
Fråga en kompis lillebrorsa kanske?
Citera
2007-04-10, 11:58
  #3
Avstängd
Tofsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papa_ogen
Fråga en kompis lillebrorsa kanske?

Hade varit ett alternativ men tyvärr är dom nästan lika gamla eller så har dom inga syskon.

Tanken slog mig att förr så hittade man sidor med "gör hela din hemsida för ~100kr" eller liknande. Dessa såg ifs förjävliga ut men personen borde ju klara av att kopiera text iaf då all xhtml, css etc är klart. Tyvvär kan jag inte hitta någon sådan igen.
Citera
2007-04-10, 15:36
  #4
Medlem
Dan-Banans avatar
Sätt ut en annons i lokaltidningen. Ljug ihop något fint. Borde inte kosta mer än 200:- kanske.
Citera
2007-04-10, 15:42
  #5
Medlem
kaks avatar
Går det inte att automatisera?
Citera
2007-04-10, 15:56
  #6
Medlem
StefanHeterJags avatar
Passa er för 1.01

I stort sett vem som helst kan ju göra det där arbetet. Använder du dig av någon proffesionell får du betala för det, använder du någon annan kan du sätta priset själv och se om de nappar, finns inte så mycket mer att säga om det tycker jag... Bara att inventera bekantskapskretsen.
Citera
2007-04-10, 18:35
  #7
Avstängd
Tofsens avatar
Vet inte hur det skulle kunna automatiseras. Tvivlar på det men kom gärna med förslag.

Postar ett exempel på hur det ungefär ser ut:

Varje text har vars en sida. Som läget är nu finns det nästan bara text på sidorna med text och inget annat. Den nya sidan kommer även att innehålla include som inkluderar meny etc där texten finns (inget av detta behöver dock ändras).

Det som ska göras är att öppna en gammal sida med text i Internet Explorer (eller annan läsare som behåller textformateringen). Markera texten som ska kopieras och sätta in den på rätt ställe i den nya koden. Kan inte bara inkludera den gamla sidan med include eftersom dom gamla textsidorna inte innehåller rätt kod samt att dom innehåller <html> etc som kommer skapa problem.

Så här ser en gammal sida ut:
Citat:
En Bild

Rubrik som ska kopieras
Text som ska kopieras
Text som ska kopieras
Text som ska kopieras
Text som ska kopieras
Text som ska kopieras

Lite annat

Det som är fet stil ska sedan kopieras in i:

HTML-kod:
<div id="content-wrap">
<div id="sidebar">
<?php include '../../inc/sidebar.php'; ?>				
</div>
		  
  <div id="main">
<h1>[b]Här ska rubriken in mellan h1 [/b]</h1>

[b]Här ska resterande av texten in. Här ska resterande av texten in. Här ska resterande av texten in. Här ska resterande av texten in.[/b]	
</div>

Filen ska sedan sparas med samma namn som rubriken (ex rubrik.php). Nästa steg är sedan att göra en ny kopia av den nya koden, kopiera in den gamla texten och spara med samma namn som rubriken för den texten.

När texterna är kopierade ska filernas namn kopiers in i menyfilen.

HTML-kod:
<span class="submenu" id="sub4">
		- <a href="http://www.minsida.com/[b]första.php[/b]">Första sidan</a><br>
		- <a href="http://www.minsida.com/[b]andra.php[/b]">Andra sidan</a><br>
		- <a href="http://www.minsida.com[b]tredje.php[/b]">tredje sidan</a><br>
		- <a href="http://www.minsida.com/[b]fjarde.php[/b]">fjärde sidan</a>	</span>

Det är det med fet stil som ska sättas in och det är dom olika texterna i det namnet som dom sparades. Inget i koden behöver ändras eller utökas det är bara första, andra, tredje etc som ska sättas in.

Märker att jag skrivit rätt komplicerat men det hela är faktiskt en väldigt enkel och rätt snabb (för varje sida) men jobbig procedur
Citera
2007-04-11, 00:21
  #8
Medlem
Jim-Bobs avatar
Rent spontant tycker jag att det inte alls ser omöjligt ut att lösa för PHP. Nu vet jag ju inte exakt hur filerna ser ut, men någon kombination av readdir, file_get_contents, preg_match (alt. strstr), explode och file_put_contents skulle mycket väl kunna lösa det.
Citera
2007-04-12, 12:01
  #9
Medlem
call3s avatar
Ligger det på exakt samma plats i alla dokument? asså exakt 1/3 ner på sidan i anteckningar eller något ? då kan man ju köra ett macro no problem

Open 1
Copy "this"
Open target1
paste "this"
Open link
Paste Link (copy link+1)
Close all
open +1
Lite svårt o förklara men man har skapat svårare macron :P (hade 3 statiska dokument den kopierade ut och sen skapa den 20 nya dokument med blandning av informationen)
Citera
2007-04-17, 19:20
  #10
Moderator
Ruskigbusss avatar
Är det så att en del har väldigt dålig syn?

Läs kollegans meddelande ovan.

Två användare får var sin tillsägelse!

/Mod
Citera
2007-04-18, 12:03
  #11
Medlem
Sane?s avatar
Ser enkelt ut att skriva ett program som fixar detdär automatiskt. (2-4 timmars programmerings-jobb)
Citera
2007-04-19, 22:59
  #12
Medlem
von Silverhjelms avatar
http://www.rentacoder.com/RentACoder/default.asp

Har kan du få någon stackars indier att göra skitjobbet åt dig.
Aldrig testat sidan själv, men vad jag hört ska det vara duktigt underbetalt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback