2008-01-20, 17:30
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Såg 100-tals människor dessa kapade lyktstolpar? De borde ju vara MINST 100 stycken. Men jag kan nöja mig med 40-50 vittnesmål som sett dem. Borde väl finnas?
Jag skulle bli glatt överraskad om de hittade ETT vittne som håller med Heiwa (och tydligen även sten.b).

Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Ni troende är mer än lovligt naiva.
Om nu 100-tals människor såg dessa "kapade lyktstolpar" so what.
Tror ni det skulle tas upp i commisionen? Tror ni det skulle bli en nyhet NYT eller CNN?
Eeeehm ja. Absolut.
Och om all nyhetsrapportering eller kommisionens arbete runt 9/11 skall förkastats, vilket du verkar påstå. Ja då innebär det att ingen konspirationsteori som förlitar sig på vittnesmål eller nyhetsrapportering funkar. Allt är ju förfalskat. Lite underligt att ni själva använder er av officiella vittnesmål, de är ju uppenbarligen lögner allihop.
Eller menade du att vittnesmål som säger emot dig är lögner och att de som håller med dig har slunkit igenom NWO:s onda nät tack vare godhetens styrka att alltid vinna i slutändan?
Citat:
Vakna upp till verkligheten.
Tackar. Men jag trivs bra här under min korkek.
Senast redigerad av KimNeilJung 2008-01-20 kl. 17:45.
Citera
2008-01-20, 17:32
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Du är ju fan inte sann. Du menar att ingen som åkte förbi Pentagon noterade att det låg kapade lyktstolpar flera timmar innan flight 77 träffade och sedan satt det i samband med 9/11?

Dessutom besvarar det inte frågan när de bogserade ut och parkerade Lloyds taxi, komplett med krossad framruta och vidhängande gatlampa.

http://www.pentagonresearch.com/images/021.jpg

Man kan ju tänka sig att någon av morgontrafikanterna hade tyckt en sådan varit lite underlig.

/S
Citera
2008-01-20, 17:35
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Dessutom besvarar det inte frågan när de bogserade ut och parkerade Lloyds taxi, komplett med krossad framruta och vidhängande gatlampa.

http://www.pentagonresearch.com/images/021.jpg

Man kan ju tänka sig att någon av morgontrafikanterna hade tyckt en sådan varit lite underlig.

/S
Såtillvida inte Pentagon också var en hemlig, okänd, uppsamlingsplats/skrotupplag för trafikpolisens bortbogserade bilar är jag nödgad att hålla med.
Citera
2008-01-20, 17:36
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plast_i_gräset
Vad menar du med ett flygplan som ingen såg? Fantiserar du nu igen, det finns ju massor med folk som sett flygplanet.
Detta är ju även en linje du själv drivit, dock med skillnaden att planet flög förbi pentagon.

Det är riktigt jobbigt att följa i dina svängar. det verkar nästan som du byter teori efter vilka sidor du besökt på dagen.

Jag tror Heiwa blandar ihop CIT's argument "Ingen såg planet krascha" men "ingen såg planet" (och i sammanhanget kan man tillägga att flera av vittnesmålen såg planet försvinna bakom en eldboll, vilket CIT fått till att de inte faktiskt såg planet träffa byggnaden per se. Eftersom det alltså var en eldboll framför.)

/S
Citera
2008-01-20, 17:44
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Jag tror Heiwa blandar ihop CIT's argument "Ingen såg planet krascha" men "ingen såg planet" (och i sammanhanget kan man tillägga att flera av vittnesmålen såg planet försvinna bakom en eldboll, vilket CIT fått till att de inte faktiskt såg planet träffa byggnaden per se. Eftersom det alltså var en eldboll framför.)

/S
Vilket då borde innebära att en missil åkte framför flight 77. När missilen träffar Pentagon sticker flight 77 upp, upp och iväg bakom och igenom eldbollen där ingen naturligtvis tittar.
Senast redigerad av KimNeilJung 2008-01-20 kl. 17:50.
Citera
2008-01-20, 18:50
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
Säger du sedan att WTC byggdes otraditionellt? De flesta hus byggs just sà man làter den mesta vikten bäras av väggarna/fasaderna. Men i WTCs fall lät man ju 40% av vikten bäras av kärnpelare inne i huset. Mycket starkt. Kompressionsspänningarna i de bärande delarna blev mycket làga. Inte en chans att det hela plötsligt faller ihop, pga litet brand.
För det första var det ingen liten brand. Sedan var det inte heller bara p.g.a. en brand. De flesta hus byggs inte alls det så! Ljug inte! Du har fortfarande inte lyckats med att ge oss namn på en annan byggnad som är byggd på samma sätt, det vill säga med öppna kontorsutrymmen runt om på varje våningsplan. På så sätt var WTC unikt. Men motbevisa mig gärna genom att visa på samma konstruktion i andra byggnader!

Vad gäller lyktstolparna måste jag bara flika in lite. Visst, man kanske inte hade lagt märke till om det fattades ett par stolpar lite här och var i rusningstrafiken på morgonen. Men lyktstolpen på taxin då?
Citera
2008-01-20, 18:53
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raol
FedEx 705.. http://en.wikipedia.org/wiki/FedEx_Flight_705
Just det, jag borde förtydligat mig lite. Jag menar där de lyckats. Just detta fall du länkar til kommer jag ihåg, och jag tror till och med att de har gjort en rekonstruktion på TV om händelsen.
Citera
2008-01-20, 18:58
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor

Så skulle dom nog börja funderat på varför dessa lyktstolppar var kapade före.

Jovisst. Dom kanske fortfarande funderar, liksom alla hundratal som hörde kraftiga explossioner innan demoleringen av WTC-tornen.
Citera
2008-01-20, 20:06
Medlem
Pads avatar
Citat:
Jovisst. Dom kanske fortfarande funderar, liksom alla hundratal som hörde kraftiga explossioner innan demoleringen av WTC-tornen.

Och i brist på riktiga argument hoppade du vidare till ännu ett ogrundat påstående.

Visst hörde folk explosioner, det är ganska vanligt när hus kollapsar. Det är inte samma sak so, att det demolerades.
Citera
2008-01-20, 20:26
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Lustigt att vittnesmålen om explosioner i WTC kom ut i media när ingen som sett kapade lyktstolpar vid Pentagon har vågat öppna käften.
Dålig mörkläggning eller vad skyller du på?

Edit:
Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta.
http://sweden911truth.blogspot.com/
Tyvärr bor jag nog inte i en stad där jag får möjligheten att prata öga mot öga med dem. Någon som har sett dem och hört hur de låter i verkliga livet? Vore intressant att få veta hur de skulle ta en "riktig" debatt eller hur? Enligt dem själva gör de en aktion den 11:e varje månad. Centrala stockholm verkar vara deras favorittillhåll. Ingen som har möjlighet att besöka dem på plats?
Senast redigerad av KimNeilJung 2008-01-20 kl. 20:38.
Citera
2008-01-20, 21:01
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Visst hördes explosioner, men som sagt var inga bomber.
Sen är ju också frågan varför dessa då inte berättat detta, det borde ju sätta spiken i kistan ännu mer.

Citat:

Edit:
Tyvärr bor jag nog inte i en stad där jag får möjligheten att prata öga mot öga med dem. Någon som har sett dem och hört hur de låter i verkliga livet? Vore intressant att få veta hur de skulle ta en "riktig" debatt eller hur? Enligt dem själva gör de en aktion den 11:e varje månad. Centrala stockholm verkar vara deras favorittillhåll. Ingen som har möjlighet att besöka dem på plats?

Tyvärr bor ja för långt i från stockholm för att kunna få se dessa personer, hade ju garanterat varit årets skratt isåfall.
Citera
2008-01-20, 21:31
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:

Edit:

hahah shit! Jag tycker vi köper en varsin tågbiljett och sticker dit i år...fast risken finns ju att det blir som att argumentera med Heiwa eller malmoesoldier..ja jag behöver nog inte ens förklara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in