2007-05-09, 21:02
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
För att personer som du skall tro att uttalandet är gjort med auktoritet. Du känner inte till hur stort ett begrepp som "fysik" är och tror att vi kan lita på den här professorn. Därmed inte sagt att du är dum eller att jag skrattar åt dig.
De spelar på folks godtrogenhet helt enkelt. Sedan är jag ingen übermensch som aldrig blir lurad. Men jag försöker titta två gånger när generella begrepp används. Ungefär som när jag hör eller läser reklam. Någon vill att jag skall uppfatta deras budskap positivt. Kommer de att vara ärliga? Nja. Finns det risk att de utelämnar eller förvrider fakta för att få fram sitt budskap? Med största säkerhet.
De låter någon flasha med en doktorsgrad från Skitcreek Arizonas University of Crap men då du inte vet att det är ett bogusuniversitet så lyssnar du då tror att detta är en påläst människa som handlar med sanningens bästa framför ögonen.
Det spelar ingen roll om proffesorn har fel. Över 30 punkter till återstår på konspirations teorins lista
Citera
2007-05-09, 21:03
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Det vet vi ju inte än. Vi förstår oss inte på exakt varför han kommit fram till detta eller i detalj hur han räknat fram detta. Och hur det verkar vara rätt i hans ögon. Svårt att förkasta det då. Gjorde han så stora misstag hela tiden borde han ju tagas ifrån sin roll som proffessor

Jag behöver inga detaljer, det räcker att jag vet hans tillvägsgångssätt. Han har lagt fram en teori och försökt bevisa den, ett sådant tillvägagångssätt gör honom totalt oseriös i mina ögon.
Dessutom har han tagits ifrån sin roll som professor, han har fått sparken från sitt universitet nämligen.
Citera
2007-05-09, 21:03
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Nu börjar jag bli trött på ditt prat om professor i fysik som något universalgeni. han är professor inom partikelfysik. Och ja, en professor inom partikelfysik kan göra en totalt felaktig bedömning om han använder ett icke vetenskapligt tillvägagångssätt och utgår från felaktiga slutsatser. Är hela den vetenskapliga världen förutom Steven Jones med i konspirationen helt plötsligt? Hans teorier är inte så revolutionerande som du vill få det att framstå som.
Hur vet du att han inte kan en del om arkitektur också. Efterssom de låter honom se videon ? Man "KAN" ha fler kunskaper än partikelfysik också även om man kan mest om sådant.
Citera
2007-05-09, 21:04
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Det spelar ingen roll om proffesorn har fel. Över 30 punkter till återstår på konspirations teorins lista

Jaha, där kom den. Nu är professorn helt plötsligt oviktig...
Citera
2007-05-09, 21:04
Medlem
Billows avatar
Citat:
Jag behöver inga detaljer, det räcker att jag vet hans tillvägsgångssätt. Han har lagt fram en teori och försökt bevisa den, ett sådant tillvägagångssätt gör honom totalt oseriös i mina ögon.
Dessutom har han tagits ifrån sin roll som professor, han har fått sparken från sitt universitet nämligen.
Vem säger detta .. Dessutom faller inte konspirations teorin det minsta om det är sant att han fått sparken. Hur mycket som hellst finns kvar att peka på
Citera
2007-05-09, 21:05
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Det spelar väl visst roll? Är vi överens om att professorns uttalanden inte kan anses härröra från hans expertkunskaper i konstruktion?
Kan vi stryka en sak från listan så har vi ju nått ett delmål.
Citera
Medlem
Billows avatar
Citat:
Jaha, där kom den. Nu är professorn helt plötsligt oviktig...
Det har han varit hela tiden om man ser till de övriga punkterna på listan Dock kunde han ha bidragit med ett litet strå till stacken vilket han kanske ändå gör ??
Citera
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Hur vet du att han inte kan en del om arkitektur också. Efterssom de låter honom se videon ? Man "KAN" ha fler kunskaper än partikelfysik också även om man kan mest om sådant.

Du har blandat ihop det hela. Det var inte Steven Jones som fick se videon utan någon som kunde något inom konstruktion. Den personen sa att WTC7s fall såg ut som en kontrollerad rivning medan WTC1 och 2:s rall absolut inte såg ut som en kontrollerad rivning. Han gjorde dock den bedömningen bara efter att ha sett en video på det och utan att veta något om hur huset var konstruerat. Det var en spontan kommentar i direktsändning.
Citera
2007-05-09, 21:06
Bannlyst
Får jag skjuta in med något när det ändå talas konspiration i samband med WTC attentatet? Vi såg ju rätt hemska scener när planen kolliderade med tornen och allt var ett brinnande inferno.

Är det någon mer här än jag som skulle kunna tänka sig att attentatet mot World Trade Center den 11 Sep 2001 var en konspiration? Och verkningarna vi såg var ett resultat av något iscensatt av regeringen eller ett resultat av hur regeringen valde att agera den dagen?

Jag tycker att det verkar högst tänkbart, vad tycker ni?
Citera
2007-05-09, 21:06
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Det spelar väl visst roll? Är vi överens om att professorns uttalanden inte kan anses härröra från hans expertkunskaper i konstruktion?
Kan vi stryka en sak från listan så har vi ju nått ett delmål.
Det är sant. Dock är det ändå inte lätt att veta hur det ligger till efterssom vi inte har hela hans teori uppskriven. Vi vet bara att vissa anser att han gått tillväga på ett icke vetenskapligt sätt. Men för det behöver han inte ha fel
Citera
2007-05-09, 21:07
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Vem säger detta .. Dessutom faller inte konspirations teorin det minsta om det är sant att han fått sparken. Hur mycket som hellst finns kvar att peka på

Vadå vem säger detta? Det är så, titta på hur han har gått tillväga! Det enda han gör är att försöka bevisa sin thermite-teori. Han försöker inte motbevisa den alls. Med det tillvägagångssättet kan jag bevisa att solen är en apelsin. Men om vi är överens om att Steven Jones resultat inte är tillförlitliga och vetenskapligt gångbara så kan vi gå vidare på listan över dina 30 punkter.
Citera
2007-05-09, 21:08
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Hmmm... jag ser den, men det verkar som om det är något error med den. Skapade en ny:

http://www.flashback.org/showthread.php?p=7077152#post7077152

/S
moderator

Tackar och bockar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här