Ja då är vi överens om att du försökte dig på en halmdocka men avslöjades med brallorna vid anklarna?
Ändå är det tydligen helt plötsligt irrelevant för dig att spåra bevisen när de talar till din favör - trots att de kommer från NIST som du ägnat halva tråden åt att misstänkliggöra..
Du kanske borde reflektera över hur du själv beter dig mot andra innan du fortsätter kommentera sådant som redan besvarats om och om igen – såhär skrev du ju senast igår i jkf-tråden - tänk lite på det...
Kan du visa en sådan officiellt dokumenterad chain of custody på det filmklipp som använts för att visa att WTC7 föll i fritt fall?
Citat:
Ah, då är vi tillbaks vid det juridiska som du redan själv definierat alltid kräver:
Om vi då håller oss inom ramarna för den juridiska devisen: means, motive and opportunity...
en dokumenterad chain of custody i en rättslig process alltid minutiöst måste redogöras för, om 'beviset' i fråga ska kvalificera som varandes just, bevisVad bra - då lägger du fram den efterfrågade chain of custodyn nu så kan vi avsluta det här sen.
Citat:
Fullständigt irrelevant - det krävs inget bevisat motiv (krävs inget motiv alls) för att fällas i en rättegång.
...vilket motive skulle då dessa respektive länder (jag förutsätter att du här avser medlemmar av respektive lands nationella säkerhetsstat?) haft för att förfalska NISTs "pixel-video"?
Citat:
Det är inte frågan om att du ska bedöma någonting alls här - det handlar om att du ska hålla samma krav på egna bevis som du ställer på andras. Men det är ju uppenbart att du har helt olika måttstockar för bevis som inte är i dina egna intressen – för hur var det nu du skrev? Du skrev ju att du litar inte på "framlagda bevis" om de saknar dokumenterat säkerställd spårbarhetskedja.
Som sagt: means, motive and opportunity, och för att kunna bedöma trovärdigheten av ett påstått eventuellt motiv hos en eventuell aktör så behöver jag veta vad du anser vara ett "sannolikt möjligt" motiv till att videon förfalskades och av vem:
Först när du har besvarat den här frågan kan jag bedöma om en dokumenterad chain of custody måste till för att kunna kontrollera videons autenticitet.
1. Var motivet att dölja att WTC-7 togs ner i en explosiv CD = dölja att 9/11 var ett inside job?1 eller 2?
2. Var motivet att få det att se ut som att WTC-7 togs ner i en explosiv CD = skapa illusionen av att 9/11 var ett inside job?
Först när du har besvarat den här frågan kan jag bedöma om en dokumenterad chain of custody måste till för att kunna kontrollera videons autenticitet.
Ändå är det tydligen helt plötsligt irrelevant för dig att spåra bevisen när de talar till din favör - trots att de kommer från NIST som du ägnat halva tråden åt att misstänkliggöra..
Citat:
Varför fortsätter du tjata om sådant som både är besvarat och totalt irrelevant för vår diskussion?
Vad gäller fotografiet på den lilla plåtbiten: means, motive and opportunity[indent]- means: vem som helst med en dator/fotolabb kan ha förfalskat fotografiet.
Du kanske borde reflektera över hur du själv beter dig mot andra innan du fortsätter kommentera sådant som redan besvarats om och om igen – såhär skrev du ju senast igår i jkf-tråden - tänk lite på det...
(Till er andra. Jag har x antal gånger i detalj, med relevanta citat och källor, extremt pedagogiskt försökt att förklara det här för signaturen PekkariP1, men det fastnar tydligen inte. Istället så försvinner/tystnar han i x antal månader/år och dyker därpå upp igen med exakt samma påståenden som om dessa inte x antal gånger har diskuterats och grundligen motbevisats.)Vi försöker ändå igen:
Citat:
Kan du visa en sådan officiellt dokumenterad chain of custody på det filmklipp som använts för att visa att WTC7 föll i fritt fall?