2020-12-25, 19:39
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Intressant.
Tre våningsplan faller och får underliggande byggnad att kollapsa.
Högra halvan av våningsplanet rycks bort strax före den vänstra och trots det faller de tre våningarna rakt ned istället för att välta.
Kollapsen går i nästan fritt fall, bara lite långsammare än de byggnadsdelar som faller fritt på sidorna.

Allt detta helt utan sprängmedel...
Det är såna här klipp konspirationsteoretikerna inte vill se.

Dom blundar alltid för sanningen. Ungefär som påståendet att Pentagon inte träffades av ett flygplan då det inte finns foton från platsen som visar delar från flygplan -det finns gott om fotobevis på bl.a. motorer vid Pentagon.
Citera
2020-12-25, 20:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Det är såna här klipp konspirationsteoretikerna inte vill se.

Förklara nu hur du menar att "klippet" förklarar hur WTC-byggnaderna kollapsade som de gjorde

Citat:
Dom
"Dom"? Vilka tänker du på här?

Citat:
blundar alltid för sanningen. Ungefär som påståendet att Pentagon inte träffades av ett flygplan då det inte finns foton från platsen som visar delar från flygplan -det finns gott om fotobevis på bl.a. motorer vid Pentagon.
Personligen 'tror' jag att det var ett flygplan som träffade Pentagon, men problemet är att jag, eller du, inte VET det.

1. Var det ett flygplan?

2. Vilket flygplan var det?

3. Satt det en levande pilot bakom spakarna och i så fall, vem då?

4. Flögs planet 'remote' och i så fall, av vem?

VET du svaren på de här frågorna?
Senast redigerad av onopono 2020-12-25 kl. 20:16.
Citera
2020-12-25, 20:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Du påstod att hanterandet av rasmassorna är förutsättningen för all diskussion om hur byggnaderna kollapsade.
Det är det givetvis inte alls - det är i själva verket totalt irrelevant för hur byggnaderna kollapsade och det finns närmast oändligt att diskutera om byggnadernas kollaps och terrorattackerna som inte på något som helst sätt påverkas ens marginellt av vad som skedde med rasmassorna.
Bemöt nu mitt inlägg i dess helhet så ska du se att det klarnar. Igen:

Här är mitt påstående igen: (FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2
Jag kan bara upprepa. Att ansvariga först förstör nästan allt stål INNAN de mycket motvilligt tillsätter en (politiskt styrd) forensisk utredning av hur byggnaderna kollapsade som de gjorde, är FÖRUTSÄTTNINGEN för all diskussion om hur byggnaderna kollapsade som de gjorde.
- Dvs, jag skriver INTE som du vill göra gällande, att "hanterandet av rasmassorna påverkar byggnadernas kollaps".

- Jag skriver att förstörandet av de forensiska bevisen INNAN en forensisk utredning tillsätts utgör förutsättningen för all diskussion om hur byggnaderna kollapsade som de gjorde.

Du fattar fortfarande inte?
Citera
2020-12-25, 20:25
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Förklara nu hur du menar att "klippet" förklarar hur WTC-byggnaderna kollapsade som de gjorde.
Det är enkelt.

Planen träffade byggnaderna på våningarna 93-99 och 78-84.

Det betyder att det är x antal våningsplan kvar ovanför de skadade våningarna. Denna delen av byggnaderna är extremt tung och vilar nu på 5+ skadade våningar som brinner intensivt. Sakta men säkert så försvagas balkarna som dels träffas av flygplanet och dels försvagas av branden.

När balkarna inte längre bär så störtar våningarna ovanför ner. Bara vikten gör att den inte stanna efter att de skadade våningarna pulveriserats utan fortsätter neråt. Det blir som en lavineffekt. Tyngden ökar och till slut finns typ ingenting kvar av hela byggnaden.

Finns typ inga byggnader som hade klarat sig i en liknande situation.
Citera
2020-12-25, 20:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Det är enkelt.

Planen träffade byggnaderna på våningarna 93-99 och 78-84.

Det betyder att det är x antal våningsplan kvar ovanför de skadade våningarna. Denna delen av byggnaderna är extremt tung och vilar nu på 5+ skadade våningar som brinner intensivt. Sakta men säkert så försvagas balkarna som dels träffas av flygplanet och dels försvagas av branden.

När balkarna inte längre bär så störtar våningarna ovanför ner. Bara vikten gör att den inte stanna efter att de skadade våningarna pulveriserats utan fortsätter neråt. Det blir som en lavineffekt. Tyngden ökar och till slut finns typ ingenting kvar av hela byggnaden.

Finns typ inga byggnader som hade klarat sig i en liknande situation.
Allt det du skriver här ovan är vad som har debatterats redan sedan några dagar efter attackerna. Min fråga var hur du menar att "klippet" ifråga förklarar/bevisar hur WTC-byggnaderna kollapsade som de gjorde.

Hur?
Citera
2020-12-25, 21:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Bemöt nu mitt inlägg i dess helhet så ska du se att det klarnar. Igen:

Här är mitt påstående igen: (FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2
Jag kan bara upprepa. Att ansvariga först förstör nästan allt stål INNAN de mycket motvilligt tillsätter en (politiskt styrd) forensisk utredning av hur byggnaderna kollapsade som de gjorde, är FÖRUTSÄTTNINGEN för all diskussion om hur byggnaderna kollapsade som de gjorde.
- Dvs, jag skriver INTE som du vill göra gällande, att "hanterandet av rasmassorna påverkar byggnadernas kollaps".

- Jag skriver att förstörandet av de forensiska bevisen INNAN en forensisk utredning tillsätts utgör förutsättningen för all diskussion om hur byggnaderna kollapsade som de gjorde.

Du fattar fortfarande inte?

Det är nog fortfarande du som inte fattar - det går givetvis att diskutera byggnadernas kollaps i evigheter utan att tjata om påhittade sprängämnen och faktumet att stora delar av rasmassorna såldes till högstbjudande på öppna marknaden - varav mycket gick till amerikanska köpare som sedan sålde stålet vidare eftersom det inte ansågs etiskt att hantera dem lokalt.

Ditt påstående var helt enkelt ett logiskt haveri men du kan inte förmå dig att erkänna det...
Citera
2020-12-25, 21:13
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Allt det du skriver här ovan är vad som har debatterats redan sedan några dagar efter attackerna. Min fråga var hur du menar att "klippet" ifråga förklarar/bevisar hur WTC-byggnaderna kollapsade som de gjorde.

Hur?

När har användaren ifråga påstått att klippet bevisar hur byggnaderna kollapsade?

Däremot visar ju klippet att den officiella förklaringen av tornens kollaps är möjlig, vilket ofta ifrågasatts av truthers.
Citera
2020-12-26, 20:16
Moderator
Lite överflödigt upprepande raderat.

/Moderator
Citera
2020-12-26, 23:48
Moderator
Lägger till några inlägg om "Truthers" till de raderade.
Det är bättre om vi håller oss till vad som hände vid WTC/Pentagon/Shanksville m.m i denna tråd.

/Moderator
Citera
2021-01-02, 18:32
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Exakt. Helt oavsett om det var 2 eller 7 tusendelar av allt stål som undgick att 'återanvändas' innan en forensisk utredning tillsattes så är det fortfarande så att "nästan allt stål förstördes" innan sagd utredning tillsattes.

Det SnakePlisssken försöker med här är alla argumentationsfel i regelboken för att slippa att rakt och ärligt erkänna att så var fallet.

Bra. Vilka slutsatser drar du i sin tur från det?

Rent spontant är det ju som att polisen i Palmeärendet slängt bort mordkulorna och eldat upp makarnas kläder.

Det är ju oavsett vem som är skyldig det mest spektakulära attentatet någonsin. Att då behandla bevismaterial på ett undermåligt sätt är då minst sagt uppseendeväckande.

Personligen finner jag det märkligt att vid varje större händelse upprepas ett undermåligt förfaringssätt, emedan vid vardagshändelser uppvisas ett närmast kliniskt tillvägagångsätt. Du har ju exempelvis visat på oegentligheter gällande Princessan Dianas död, som exempelvis jag personligen aldrig tidigare reflekterat över.

Får väl citera Olof Palme, "att dessa satans mördare skall få hålla på..."

Ifrågasätter på nämnda grunder, samt övriga som framkommit, om händelseförloppet är vad vi har blivit intalade. Vill därmed inte peka ut någon aktör, men det är väl ändå få sådana som kunnat påverka en Amerikansk utredning av den här digniteten.
Citera
2021-01-02, 21:46
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Poängen är att rasmassorna forslades bort innan utredningen initierades, så liknelsen med makarna Palmes kläder är relevant. Om än vidlyftigt av olika omständigheter
Precis, så anklagelser om att NIST skulle vara skyldiga till att rasmassorna såldes är förstås helt absurda.

Att rasmassorna dessutom bjöds ut på öppna marknaden borde väl vara ett hyfsat tecken på att inget försökte döljas.

Citat:
Skuldfrågan möjligtvis, men dock förloppet. Och då är det av yttersta vikt att inte utesluta att bevismaterial kunde återfinnas i rasmassorna. Att ingen skulle sett det som behövligt material är enbart absurt ur ett tekniskt perspektiv.
Menar du att det fanns alternativa utredningar som innan NISTS utredning ifrågasatte att det var ett terrordåd. Jag tror säkert det fanns några individer men det var knappast en utbredd mening - eller ?
Citera
2021-01-03, 22:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Rent spontant är det ju som att polisen i Palmeärendet slängt bort mordkulorna och eldat upp makarnas kläder.
Eller hur.

Citat:
Det är ju oavsett vem som är skyldig det mest spektakulära attentatet någonsin. Att då behandla bevismaterial på ett undermåligt sätt är då minst sagt uppseendeväckande.
Det är mer än att behandla bevisen på ett undermåligt sätt, det är att förstöra bevisen och därmed omöjliggöra varje undersökning om hur byggnaderna faktiskt kollapsade som de gjorde.

Jag ser bara ETT ENDA möjligt skäl till det. Att skydda de verkliga förövarna, deras motiv, uppdragsgivare och legitimiteten i allt det som följde som 'respons' på attackerna.

Att det var en false flag.

Citat:
Personligen finner jag det märkligt att vid varje större händelse upprepas ett undermåligt förfaringssätt, emedan vid vardagshändelser uppvisas ett närmast kliniskt tillvägagångsätt. Du har ju exempelvis visat på oegentligheter gällande Princessan Dianas död, som exempelvis jag personligen aldrig tidigare reflekterat över.

Får väl citera Olof Palme, "att dessa satans mördare skall få hålla på..."
Exakt. Ju större brottet är och ju större de negativa konsekvenserna för gemene man, ju sämre utredningar i de fall utredningarna alls genomförs.

Satans mördare. Satans lögnare.

Citat:
Ifrågasätter på nämnda grunder, samt övriga som framkommit, om händelseförloppet är vad vi har blivit intalade. Vill därmed inte peka ut någon aktör, men det är väl ändå få sådana som kunnat påverka en Amerikansk utredning av den här digniteten.
Det finns ett akademiskt begrepp för den här typen av kriminell verksamhet, State Crimes Against Democracy - SCAD's.

Dvs, brotten i fråga är av en art som endast kan genomföras om de är väl förankrade i respektive lands statsapparat och då i synnerhet i aktörer i den absoluta toppen, vars aktiva medverkan krävs för att en mörkläggning ska hålla i sig över över tid.

Att den ska institutionaliseras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in