Citat:
Ursprungligen postat av
Thurizas-09
Rent spontant är det ju som att polisen i Palmeärendet slängt bort mordkulorna och eldat upp makarnas kläder.
Eller hur.
Citat:
Det är ju oavsett vem som är skyldig det mest spektakulära attentatet någonsin. Att då behandla bevismaterial på ett undermåligt sätt är då minst sagt uppseendeväckande.
Det är mer än att behandla bevisen på ett undermåligt sätt, det är att förstöra bevisen och därmed omöjliggöra varje undersökning om hur byggnaderna faktiskt kollapsade som de gjorde.
Jag ser bara ETT ENDA möjligt skäl till det. Att skydda de verkliga förövarna, deras motiv, uppdragsgivare och legitimiteten i allt det som följde som 'respons' på attackerna.
Att det var en false flag.
Citat:
Personligen finner jag det märkligt att vid varje större händelse upprepas ett undermåligt förfaringssätt, emedan vid vardagshändelser uppvisas ett närmast kliniskt tillvägagångsätt. Du har ju exempelvis visat på oegentligheter gällande Princessan Dianas död, som exempelvis jag personligen aldrig tidigare reflekterat över.
Får väl citera Olof Palme, "att dessa satans mördare skall få hålla på..."
Exakt. Ju större brottet är och ju större de negativa konsekvenserna för gemene man, ju sämre utredningar i de fall utredningarna alls genomförs.
Satans mördare. Satans lögnare.
Citat:
Ifrågasätter på nämnda grunder, samt övriga som framkommit, om händelseförloppet är vad vi har blivit intalade. Vill därmed inte peka ut någon aktör, men det är väl ändå få sådana som kunnat påverka en Amerikansk utredning av den här digniteten.
Det finns ett akademiskt begrepp för den här typen av kriminell verksamhet,
State Crimes Against Democracy - SCAD's.
Dvs, brotten i fråga är av en art som endast kan genomföras om de är väl förankrade i respektive lands statsapparat och då i synnerhet i aktörer i den absoluta toppen, vars aktiva medverkan krävs för att en mörkläggning ska hålla i sig över över tid.
Att den ska institutionaliseras.