2014-08-26, 16:33
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Det är något mer än 200 meter, nästan 300 meter om man räknar lågt. Dessutom så när luftmotståndet är så stort så bryts planets vingar sönder mycket snabbt. Brand uppstår omedelbart

Ja jag fick uppgiften om 200 meter från en truthersite så den kan man nog ta med en nypa salt.
Jag antar att du har belägg för 300 meter?
Om det skulle vara 300 meter så tar det alltså 1,26 sekunder innan flygplanet smäller in i Pentagon! Vad tror du hinner hända på 1,26 sekunder? Försvinner flygplanet i tomma intet? Brinner det upp totalt? Exploderar det och far rakt upp kanske?
Citera
2014-08-26, 17:02
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
När de som rapporterar är korrupta så ja, då räcker det inte med att någon säger/skriver en sak

Så när du säger/skriver att du kan bevisa genom bilder från värmekameror att temperaturerna i WTC inte var så höga, hur skall vi tolka det? Du har nu ljugit i över 8 månader om detta och ännu inte presenterat något som kan komma närheten av att kallas bevis.

Jag ställer här med exakt samma krav på DIG som du ställer på usa's maktelit.

Då får vi se om du bevisa detta eller om du har olika måttstockar då det gäller detta!

Jag vet svaret redan. Men någon annan kan ju sitta och förvänta sig ett lika behandlande från din sida.
Citera
2014-08-26, 17:07
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Det är något mer än 200 meter, nästan 300 meter om man räknar lågt.

OM du skulle ha rätt (och jag betonar OM)....känner du att det gör stor skillnad om planet 1 sekund eller typ 1,3 sekunder för att nå fram? Känner du att hela saken står och faller med de tiondelarna?

När jag kollar via google earth så får jag det för övrigt till max 240 m från lyktstolpen...

Citat:
Dessutom så när luftmotståndet är så stort så bryts planets vingar sönder mycket snabbt. Brand uppstår omedelbart

Vad har vi sagt om att din hemmasnickrade fysik?
Citera
2014-08-26, 17:36
Medlem
mtsigalkos avatar
Vilka var det som låg bakom 9/11?
Citera
2014-08-26, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
OM du skulle ha rätt (och jag betonar OM)....känner du att det gör stor skillnad om planet 1 sekund eller typ 1,3 sekunder för att nå fram? Känner du att hela saken står och faller med de tiondelarna?
Ja för då ljuger de som "förklarat händelsen" och det är mycket allvarligt när myndigheter ljuger. Varför skulle myndigheter ljuga om en sådan sak? vad är det man undanhåller

Betänk då med att USA börjar bli mer av en Fasciststat. När företag smälter ihop med det politiska systemet, politiker hoppar fram och tillbaka mellan företag och politiken. Då har du fascism.

Om politiker är avlönade av företag, då tjänar de inte folkets bästa längre. Plötsligt öppnas mängder av korrupta beteende upp och det finns gott om företag som tjänat massor på 9/11
Citera
2014-08-26, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mtsigalko
Vilka var det som låg bakom 9/11?

Förmodligen kommer man nära sanningen eller kanske prickar helt rätt om man tittar på dem som tjänat mest på 9/11
Citera
2014-08-26, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Jag ställer här med exakt samma krav på DIG som du ställer på usa's maktelit.

Du har redan fått svar. leta i tråden
Citera
2014-08-26, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ja jag fick uppgiften om 200 meter från en truthersite så den kan man nog ta med en nypa salt.
Jag antar att du har belägg för 300 meter?
Om det skulle vara 300 meter så tar det alltså 1,26 sekunder innan flygplanet smäller in i Pentagon! Vad tror du hinner hända på 1,26 sekunder? Försvinner flygplanet i tomma intet? Brinner det upp totalt? Exploderar det och far rakt upp kanske?

Givetvis brinner det inte upp men du hade garanterat sett ett moln av eld som en svans efter planet på de bilder som släppts från övervakningskameror.
Bränsle vid den farten finfördelas omedelbart och då brinner det snabbt samt bromsas snabbt upp
Citera
2014-08-26, 18:09
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Givetvis brinner det inte upp men du hade garanterat sett ett moln av eld som en svans efter planet på de bilder som släppts från övervakningskameror.
Bränsle vid den farten finfördelas omedelbart och då brinner det snabbt samt bromsas snabbt upp
Du sitter och hittar på allteftersom alltså? Eller har du exempel på där detta har skett? Har du beräkningar? Har du någonting utöver en anmärkningsvärt god fantasi?

Du får gärna lägga upp övrig bevisning också, som de utlovade flygplanen som bryts sönder av luftmotstånd för att de flög för lågt och fort! Eller hottade du på det också?
300 meter? Inget?
Citera
2014-08-26, 18:12
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ja för då ljuger de som "förklarat händelsen" och det är mycket allvarligt när myndigheter ljuger. Varför skulle myndigheter ljuga om en sådan sak? vad är det man undanhåller

Betänk då med att USA börjar bli mer av en Fasciststat. När företag smälter ihop med det politiska systemet, politiker hoppar fram och tillbaka mellan företag och politiken. Då har du fascism.

Om politiker är avlönade av företag, då tjänar de inte folkets bästa längre. Plötsligt öppnas mängder av korrupta beteende upp och det finns gott om företag som tjänat massor på 9/11
Vad ljuger myndigheterna om menar du? Har myndigheterna påstått att det tog längre tid mellan stolpe och vägg?

Angående USA (och andra länder) och lobbying håller jag faktiskt med dig! Det är en allt annat än önskvärd utveckling, fast det är märkligt att du kallar det fascism...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2014-08-26 kl. 18:15.
Citera
2014-08-26, 19:00
Medlem
Citat:
fast det är märkligt att du kallar det fascism...
Då får du klaga på de som bestämmer vad ord betyder för det är facism när staten och företagandet (en liten klick företagande) blir en och samma. Diktaturer har den konstruktionen

Barack Obama är exempelvis Goldman Sachs häst, de har spenderat mycket pengar på hans valkampanj. Tittar man på vilka som äger Goldman Sachs finner man starka band till Israel och då får man en förklaring till varför inte USA kritiserar behandlingen av palestinier.

Goldman Sachs har också gjort mycket stora vinster de senaste åren och flera med koppling till dem sitter på viktiga positioner inom staten.
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2014-08-26 kl. 19:03.
Citera
2014-08-26, 19:06
Medlem
Citat:
Du får gärna lägga upp övrig bevisning också, som de utlovade flygplanen som bryts sönder av luftmotstånd för att de flög för lågt och fort! Eller hottade du på det också?
300 meter? Inget?
Du kan ju börja med att försöka hitta något plan som kört i 800 km/h på låg höjd. Det går inte att hitta så där faller det hela. Ingen domstol (som inte är korrupt) hade accepterat ett bevis som innebär att en stor Boeing hade flugit i en hastighet av 800 km/h
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in