Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-04-09, 04:06
  #1
Medlem
Tjena!

Jag har tränat länge och har läst på många forum om träning men det är en sak som jag aldrig får svar på (kanske inte finns något självklart svar), och det är: Hur bygger jag vader på bästa sätt? Jag har grymma ökningar på alla ställen i kroppen (ja, alla) men vaderna hänger inte alls med. Jag ser ut som ett stort V i kroppen.

Jo, jag har sökt överallt efter information men det finns delade åsikter och olika teorier men nu vänder jag mig till er: Maximal vadträning, hur går det till?

mvh Dignam
Citera
2007-04-09, 04:39
  #2
Medlem
Alladins avatar
Anders Granheim gick väl precis genom vadträning i något av senaste bodynummren.
Annars skulle jag vilja säga att det är individuellt, men kör i alla fall två-tre övningar och kanske till och med två ggr veckan.
Reps mellan 5-100, du får testa dig fram vad de gäller vaderna...
Citera
2007-04-09, 07:23
  #3
Medlem
Vaderna är som alla andra muskler. Växer av överbelastning och varierade övningar. Men det verkar som många har problem med dessa. Själv tror jag det beror mest på att många inte prioriterar det lite mycket som resten av kroppen. Ett tips jag fick av en person på ett annat forum var att gå promenader på rullband i lutning. Jag testade detta i 18% lutning. Efter ett tag började en sprängande värk i vaderna att infinna sig. DÅ var det bara att knata vidare till värken försvan. Ska köra detta några veckor o se vad som händer. Självklart kör jag vadpressar med

Lycka till o träna hårt

//musclehunt.blogg.se
Citera
2007-04-09, 12:33
  #4
Medlem
zhypers avatar
Själv kör jag stående vadpress med 15-20reps 3ggr i veckan och ungefär 6-10set varje gång-
Citera
2007-04-09, 14:29
  #5
Medlem
Lillbubbens avatar
Samma här, mina vader ser patetiska ut..
Men jag är rätt stark i dem på nått vis

Dra nån bil kanske på plan lutning? Tycker de där med vadpressningen är tråkigt som faen, kör det på lördagarna men ja tycker det är såååå tråkigt.
Citera
2007-04-09, 14:48
  #6
Medlem
Sääbääs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zhyper
Själv kör jag stående vadpress med 15-20reps 3ggr i veckan och ungefär 6-10set varje gång-

Ger det resultat då ?
Citera
2007-04-09, 15:40
  #7
Medlem
KönsKlass avatar
Själv kör jag bara en övning för vaderna eftersom mitt gamla godinggym inte har en enda vadmaskin. Jag kör stående med hantel, ett ben åt gången, endast 4 set per vad. Men då jag hade vader som fågelben tidigare har det endå gett bra resultat. Ska snart fly till ett riktigt gym snart så jag kan köra lite mer varierade övningar. Lite tråkigt med enbart basövningat at the moment.
Citera
2007-04-09, 17:22
  #8
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
Själv kör jag bara en övning för vaderna eftersom mitt gamla godinggym inte har en enda vadmaskin. Jag kör stående med hantel, ett ben åt gången, endast 4 set per vad. Men då jag hade vader som fågelben tidigare har det endå gett bra resultat. Ska snart fly till ett riktigt gym snart så jag kan köra lite mer varierade övningar. Lite tråkigt med enbart basövningat at the moment.

du kan ju köra i smithen, hackliften eller benpressen också...
Citera
2007-04-09, 17:26
  #9
Medlem
ColtrasteNs avatar
Åk skateboard. Min vänstervad är mycket större än den högra. Detta pga av all farttagning med brädan.
Citera
2007-04-09, 17:28
  #10
Medlem
schivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColtrasteN
Åk skateboard. Min vänstervad är mycket större än den högra. Detta pga av all farttagning med brädan.

Otroligt kasst tips...

Stående vadpress, nöt denna tills faliure några år...
Citera
2007-04-09, 20:33
  #11
Medlem
ugglans avatar
många set med lågreps med ett par hundra kilo har funkat bra här.
Citera
2007-04-09, 21:09
  #12
Medlem
zhypers avatar
har bara kört så nån månad men än sålänge känns det riktigt bra!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback