Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-03-26, 20:17
  #1
Medlem
redflips avatar
Jag undrar vad folk här känner när de ser en person med sån?..

Jag själv bär min svart-vita med stolthet, jag är för palestinas frihet(Jag har alltså en politisk åsikt med den) men sen å andra sidan tycker jag den är snygg som fan och är desstu hetare på mig ...

Har på bussen till stan 4 ggr av samma dam blivit kallad "Kommunist, Ligist" och 2 ggr av dessa så stog hon hellre upp i bussen än satte sig brevid mig som förövrigt jag "bjöd in henne" att sätta sig på så hon skulle slippa stå upp..

Vad känner ni för den alltså, har fått en person som jag frågat som svara "Jag vill slå ner varenda person med en sån på", man blir ju lite osäker om man vågar ha den
Citera
2006-03-26, 20:35
  #2
Medlem
Bloodstones avatar
Mestadels så tänker jag att personen ifråga är en flummare som drönar omkring på gatorna och drömmer om Marocco. En gammal polare drog alltid på sig en palestina när han skulle på jobbintervju, på så sätt fick han aldrig jobbet och kunde fortsätta med sin loserverksamhet.
Citera
2006-03-26, 20:40
  #3
Medlem
Monikas avatar
Jag gillar Palestinasjalen för att jag är för Palestinas frihet och för att jag tycker den är snygg. Jag har aldrig fått några klagomål när jag har haft på mig min och ser jag någon med palestinasjal hoppas jag att den sympatiserar med Palestina.
Citera
2006-03-26, 20:47
  #4
Medlem
Palestinasjalen är ett sällsynt anskrämligt klädesplagg. Som barn minns jag att så kallade "gröna vågen"-typer med bristande hygien ofta bar den. Det var skrämmande då och är skrämmande idag.
Citera
2006-03-26, 20:48
  #5
Medlem
Johnny Walkers avatar
Jag har väldigt svårt att placera den här tråden, men Religion verkar fel. Prövar Mode & Livsstil (hallå, Memnok och SR).
Citera
2006-03-26, 20:50
  #6
Medlem
Palestinasjal är väll för alternativa fjortisar?


Självklart vill jag inte att palestinerna ska lida som de gör idag, men inte går jag runt med en palestinasjal för det. Jag har fåt bilden av att alla med palestinasjal är vänsteranhängare(under 18år som är gränsen på detta forum) - fast det kan ju mycket väll vara fel.

"För palestinas frihet blablabla"
Det där tyckte jag var lite larvigt, inte så lite heller. Är Palestinas frihet det ni brinner starkast för? Eller går ni runt med andra tydliga politiska assosiarer?

Jag tror ni har på er palestinasjal för ni tycker dom ser shyssta ut, och med det är det absolut inget fel, Men att säga att man bär den för att stödja palestina är ju som sagt larvigt, tror ni själva att ni påverkar någonting posetivt för palestinera?
Citera
2006-03-26, 21:22
  #7
Medlem
Hin Håle.s avatar
När jag träffar någon med palestinasjal, så känner jag instinktivt att här har vi att göra med någon riktig stolle. Oftast rör det sig ju om småtjejer som är inne i sin revolutionära fas som kanske har sett Fridolin orera om Palestinas sak på något möte, sedan svalt snyftpropagandan med hull och hår. Hursomhelst tar jag ingen större notis, men inalles ger det ett väldigt negativt intryck hos mig.

Själv har jag svårt att förstå intresset för någonting som så lite berör ens egen vardag, utan tycker nog att människor borde engagera sig mer i lokala politiska frågor istället, och skippa världspolitiken (ingen bryr sig om 19-åriga Emma från Enskedes åsikt ändå).


Skulle jag pressas på min egen ståndpunkt i konflikten, så görs det helt till Israels fördel, men eftersom det inte är min ensak kniper jag helst käft.
Citera
2006-03-26, 21:44
  #8
Medlem
redflips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Walker
Jag har väldigt svårt att placera den här tråden, men Religion verkar fel. Prövar Mode & Livsstil (hallå, Memnok och SR).


Sant, sorry för de fellägget

Jag förstår alla vad ni tycker, jag har ju den ändå väldigt mycket för den är snygg..Men jag står för palestinas frihet men de var inte därför jag köpte den ^^
Citera
2006-03-26, 22:10
  #9
Medlem
Monikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boomerang
Palestinasjal är väll för alternativa fjortisar?
"För palestinas frihet blablabla"
Det där tyckte jag var lite larvigt, inte så lite heller. Är Palestinas frihet det ni brinner starkast för? Eller går ni runt med andra tydliga politiska assosiarer?

Jag tror ni har på er palestinasjal för ni tycker dom ser shyssta ut, och med det är det absolut inget fel, Men att säga att man bär den för att stödja palestina är ju som sagt larvigt, tror ni själva att ni påverkar någonting posetivt för palestinera?

Det jag menar är att jag inte skulle kunna ha den på mig om jag inte sympatiserade med palestinierna. Inte att det är den främsta anledningen till att jag har den. Den är snygg och står för mycket som jag gillar.
Citera
2006-03-26, 23:09
  #10
Medlem
Golles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monika
och står för mycket som jag gillar.

Som t.ex.? (utöver palestinas frihet)
Citera
2006-03-26, 23:14
  #11
Medlem
Monikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golle
Som t.ex.? (utöver palestinas frihet)
punk. progg. min malplacerade barndom.
Citera
2006-03-26, 23:27
  #12
Medlem
StigAllans avatar
Män som har palestinasjalar måste väl tillhöra samma kategori som mysbyxemännen eller velourmännen..
Alltså något som jag tycker är fruktansvärt omanligt och löjligt.
Kvinnor som sätter på sig palestinasjalar kan vara väldigt attraktiva.
Antagligen för att jag som finnig pubertetsyngling hade ett flertal objekt i min närhet i studentstadsdelen i stan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback